ontsnappingen van konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

ontsnappingen van konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:07

oke, wie weet hebben jullie tips, want ik ben zo wanhopig dat mijn konijn nu in een heel klein hokje zit ipv in haar ren met hok...

mijn konijn is eergisteravond op de een of andere manier uit het hok gekomen. ik werd gebeld door de buurman. hij kreeg haar niet te pakken. we hebben uiteindelijk met 4 man sterk dat dwergje in het hok terug gedreven.
toen moesten we verzinnen waar ze er in vredesnaam uit kon gaan.

ik heb gaas in de grond ingegraven, het hele oppervlak ios betegeld. 1 deel is uitgegraven, maar ook daar zitten tegels onderop en aan de zijkant. graven kan ze dus wel, maar absoluut niet uit het hok.

onder het deurtje door is zo`n 3 cm, maar dat was het enige wat naar mijn idee kon. aangezien t een dwergje is en dus niet heel groot, wie weet wurmde ze zichzelf er onderdoor?
daar een balkje voor gelegd, maar gisterochtend vroeg weer de buurman aan de telefoon. ze zat weer in zijn tuin...

toen met de buurvrouw samen teruggejaagd in de ren, en daar heb ik haar opgepakt en in een binnenhok gezet. erg zielig vind ik, want het ontneemt haar alle vrijheid, maar wat moet ik dan?

hoe hoog kan een konijn springen zonder aanloop?

en met aanloop? tgaat om een licht dwergje...

benangelique

Re: ontsnappingen van konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:43

een konijn kan ongeveer een meter hoog springen, weet niet of dat veel verschilt tussen soorten eigenlijk.

3 cm is smal genoeg om doorheen te kunnen. konijnen kunnen echt zo plat als een envelopje worden.

ik denk dat de enige mogelijkheid is dat je haar eens een poos gaat observeren om te zien waar ze nu eigenlijk ontsnapt.

succes!

ikenindi

Re: ontsnappingen van konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:45

ja, maar ik woon nog niet thuis en ga er maar 2 keer per dag langs... t hek is hoger dan een meter.

ik denk trouwens dat t deurtje lager hangt dan 3 cm, maar ze is ook ontsnapt toen t kiertje helemaal dicht gemaakt was (balk er voor)