Hamster snapt radje niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Hamster snapt radje niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:39

Nou dacht ik dat het leuk was om voor mijn dwerghamster een radje aan te schaffen. En jawel, verwend als mijn hamlap is, meneer heeft een renradje in zijn kooi. (Al vanaf dat ie klein is hoor Haha! ) Maar goed, hij was eerst nog erg jong en kon nog niet klimmen dus ik dacht hij ontdekt vanzelf wel hoe zo'n ding werkt. Inmiddels is m'n hamster al bijna een half jaar oud en snapt ie nog steeds niet dat dat radje bedoelt is om in te rennen. In plaats daarvan maakt ie er steeds een nestje onder.
Hoe leer ik mijn hamster dat ie in het radje kan rennen? Lijkt me namelijk goed voor zo'n conditie Vork .

Reeds geprobeerde leermethode:
Hamster erin zetten en voorzichtig dat ding laten draaien, snapt ie niet. Blijft gewoon zitten tot ie vanzelf weer naar beneden zakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hamster snapt radje niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:40

Even voordoen misschien? Schijnheilig

Geen idee Haha! Mijn hamsters hadden het vroeger altijd gelijk door. Heb je zo'n stalen rad, of een plastic rad?

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:41

Haha ja ik kruip er wel even in. (heb trouwens wel met mn vingers wandelende bewegingen gemaakt maar dat vond hij maar gek)

Het is een plastic rad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:44

sommige hamsters vinde het gewoon niet leuk. wij hadden nl een hamster en die vond er geen zak aan. de hamster die we daanrna hadden die rende er wel altijd in. en de hamster die we nu hebben rent er altijd boven op. dus ij zal het het gewoon niet leuk vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:29

Heb je wel een veilig en dicht wiel?

Aan je topictitel te zien dacht ik dat je een syr had met een te klein wiel (moet minimaal 18 cm zijn, liefst nog veel groter), maar dat is dus niet zo.

Overigens niet dwingen erin te gaan hoor, sommige willen het gewoon niet.

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:33

mijn hamster wilden ook, op 1 na, niet.. ze vonden het gewoon niet leuk..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:27

Radje laten hangen en dan kijken of je ham er nog wat mee gaat doen, kan ook zijn dat hij het niet leuk vind of er geen interesse in heeft.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 01:46

draait het rad soepel genoeg? Ik heb ooit eens op een hamster gepast van een vriendin, beestje wilde niet in het loopwiel lopen, terwijl hij het thuis wel altijd deed. (zat bij mij in een andere kooi, dus ook ander loopwiel). Toen heb ik het loopwiel een beetje gesmeerd (gewoon met olijfolie) en toen wilde hij er wel in lopen.