konijn is mama geworden van 2 kleine nijntjes :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

konijn is mama geworden van 2 kleine nijntjes :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:54

Ow wat ben ik blij....

Ongeveer vier weken terug is mijn vriend vergeten het hok van het toen nog niet gecastreerde rammetje te sluiten...

De vrouwtjes lopen altijd los, dus toen vreesden we al een beetje voor wat komen zou. Het jongste vrouwtje is gescand en daar zat niks in, maar bij de andere waren er twijfels.

Deze week begon ze nestjes te maken gelijk zot, in haar hok maar stieken ook in onze bergkamer.

Gisterenochtend lag heel haar hokje onder het bloed, dus ik al in paniek want wist niet wat het was! Hebben haar in haar hokje gezet en gisterenavond leek alles ok, dus hup, ik en mijn vriend naar het personeelsfeest!

Toen we terugkwamen, ongeveer twee uur 's nacht, wil ik iets van mijn wasrek nemen en viel bijna achterover... Een extreem groot babykonijntje lag dood op de grond... Was er kapot van, want stiekem was ik er ondertussen wel op aan het hopen...

Deze morgen echter, is mijn vriend het bergkot aan het opruimen en vind hij twee kleine konijntjes Haha! Mamakonijn vond de bergplaats met de propere was blijkbaar leuker om een nest te maken dan haar eigen kot Knipoog

Mama en nijntjes zijn een paar uur van elkaar weg geweest, weet nu niet of dat slecht is voor hen?

We hebben de konijntjes voorzichtig bij haar in het kot gelegd en ze aanvaard ze goed, gaat eens kijken, ligt er rustig en vredig bij!

Het zijn er twee, en ik ga ze bijhouden!

Ik ben echt zo blij Haha!

Het enige nestje dat er ooit kon komen is er dan toch Huilen van het lachen

plotie

Re: konijn is mama geworden van 2 kleine nijntjes :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:51

Ha wat leuk!
Ik denk niet dat het kwaad kan dat ze gescheiden waren aangezien moederkonijnen maar enkele keren per dag de kleintjes laten drinken, dus niet zo veel. En ze accepteert ze nog, dus dat is ook in orde! Haha!
Snel foto's plaatsen is de boodschap !

Groetjes
Plotie