wie kan me helpen..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

wie kan me helpen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:10

Ik heb een probleem..
Het zit zo.. Ik heb een hond.. en een poes..
Dit woont gewoon samen in huis en gaat altijd goed.. poes is de baas en als de hond te dichtbij komt krijgt hij een mep Tong uitsteken Maar nu komt ie..
De poes is per ongeluk zwanger geraakt.. opzich ook nog niet zo erg..
Alleen nu zit ik er dus een beetje mee, dat als t poesje straks moet bevallen.. Waar laat ik de hond?!
Ik kan hem niet in de tuin, boven of in de gang opsluiten, en poes opsluiten is helemaal geen optie, die is gewend te gaan en te staan waar ze wilt..
Maar die hond is af en toe best een etter, en ik ben bang dat als de poes moet bevallen, de hond zich ermee gaat bemoeien, en dus ook met de kittens..
Wie weet hier iets op???

LePapillon

Re: wie kan me helpen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:22

Misschien dat de hond tijdelijk kan logeren bij vrienden of familie?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:29

Ik zal eens informeren ja Lachen al betwijfel ik of het gaat lukken..
Het probleem is alleen dat ik geen idee heb wanneer ze moet werpen.. kan een DA zoiets zien?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:29

zou er toch voor kiezen om de kat 'op te sluiten' die is op het moment dat ze gaat bevallen toch niet aan de wandel en daarna is ze er ook te druk voor.. en poezen die gaan bevallen nemen toch hun privacy

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:33

Niet zo slim om een open poes buiten te laten lopen Lips are sealed

Ik zou gauw naar de dierenarts gaan, en als het nog kan, een sterilisatie laten doen, en dus hierbij de kittens aborteren.

Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk geen goede mogelijkheid hebt tot het grootbrengen van de kittens.De kittens mogen pas op hun vroegst met 10 weken (liever 13) bij de moeder weg. Wil je al die tijd die hond en kat uit elkaar houden.. dat word lastig zeg je zelf al.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:36

crossmonster schreef:
Niet zo slim om een open poes buiten te laten lopen Lips are sealed

Ik zou gauw naar de dierenarts gaan, en als het nog kan, een sterilisatie laten doen, en dus hierbij de kittens aborteren.

Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk geen goede mogelijkheid hebt tot het grootbrengen van de kittens.De kittens mogen pas op hun vroegst met 10 weken (liever 13) bij de moeder weg. Wil je al die tijd die hond en kat uit elkaar houden.. dat word lastig zeg je zelf al.

ehmm.. ten eerste, ze is per ongelijk naar buiten geglipt, ze is al 1 jaar.. we wouden haar wel laten sterraliseren maar ze is er nog niet zo lang
ze is al dik dus abortus kan niet meer..
En ik heb nergens aangegeven dat ik geen plek of zin heb in kittens, vind het een beetje banketstaaf dat je dit ervan maakt?
Toch bedankt dat je wilde reageren Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:40

ik ben het eens met limamambo. Je kan een soort van afgezet stuk maken voor je kat met daar een grote doos ofzo bij in zodat ze daar lekker kan rusten, en wel wat kan rondlopen. De poes zal toch wel erg moe en erg bezig zijn met de kittens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:40

Dit soort dingen lossen zichzelf op, daar hoeven wij mensen ons niet mee te bemoeien.

Sterker nog, hoe meer wij het willen controleren hoe fouter het gaat.

Gewoon de poes uit laten zoeken waar ze wil bevallen. Die kiest echt de beste plek wel uit.

Ik heb voor mijn Kathie een aantal opties gemaak, een achter de tv kast, een in mijn klerenkast, een op mijn vide...... ik heb bij alle plekken water en eten gezet......

ze koos voor achter de tv kast

(ik heb ook twee grote lompe honden)

later heeft ze haar kroost naar mijn slaapkamerkast verhuisd...... en alles is leuk groot geworden. en ook de honden hebben veel plezier beleefd aan dit jonge grut

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:51

@ pinuts: Bedankt voor je tip, ik zal zeker kijken of ik een speciaal plekje kan maken! heb er erg veel aan

@ kiwiko.. het is ook zeker niet mijn bedoeling me ermee te gaan bemoeien, ik weet dat dit natuur is, en dat het gaat zoals het gaat.. Maar die hond is zo lomp, en de poes zal al zo moe zijn, dat ze vast gee zin heeft in een 1jarige neus van een labrador aan dr kroost..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:53

mjah, ik denk wel dat het belangrijk is dat de hond de kittens straks wel kan zien, en andersom.. Kunnen ze ook wennen enzo jah.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:46

LZP -> BB

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:52

ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken..het is de natuur en vaak kunnen honden en katten beter samen dan je denkt.
als de poes al baas in huis is zal ze dat ook wel zijn wanneer ze eenmaal bevallen is. verder zoekt je poes de rust wel op dus zul je alleen maar rustplekjes moeten creeeren.
een labrador is een lieve, eerlijke hond. het lijkt mij sterk dat hij je kittens wat aan wil doen. dieren weten prima hoe ze met jong spul overweg moeten gaan.
wanneer je poes bijna moet bevallen zal ik als ik jou was plekjes creeeren, in een aparte ruimte (slaapkamer o.i.d.) zodat je poes zich terug kan trekken..
ik denk dat het allemaal wel los loopt Knipoog

(plaats je wel foto`s van je kleine kittens als ze geboren zijn Knipoog Haha! )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:16

De natuur zijn gang laten gaan en doet je hond een beetje vreemde dingen kan je altijd nog besluiten om je kat met kittens tijdelijk in een andere kamer te laten of een stuk karton of iets ervoor zetten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:08

poes is inmiddels bevallen!
Ze is boven op de slaapkamer in een weekend tas gaan liggen en om 1 uur vanmiddag bevallen van een cypertje, en om 4 uur van een rooie! Ben benieuwd of er nog wat komt!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:13

oh wat leuk! spannend:D
over een tijdje wel fotos plaatsen he:D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:14

Doe ik!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:26

3 uur tussen 2 kittens, is dat niet erg lang? Stellen ze het goed?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:28

Vond ik ook al ja! we hadden ook niet verwacht dat er nog wat aankwam, ze maakte geen indruk alsof ze nog bezig was.. Ze had de een al helemaal drooggelikt.. die was al aan het drinken, en toen opeens nog een! Ook meteen drooggelikt, drinkt ook al, Ik heb net de poes wat kattenmelk gegeven en wat laten eten, maar iedereen maakt t goed, ze zijn droog en aan het drinken.. Ik heb de da al gebeld maar die zij dat er heel lang tussen kan zitten en dat ze zelfs morgen nog verder kan gaan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:31

Ah kijk es aan. Nou ik hoop dat ze er toch snel vanaf is Ja
Aangezien het allemaal aparte vruchtzakken zijn kan ik me wel inbeelden dat het ook allemaal aparte bevallingen zijn ahw.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:33

Ja de da zij dat ik steeds ff moest kijken, en als ik de nageboorte zag was het klaar.. Ik vind het heel spannend, ik zit dan ook echt op mn telefoon bij wijze van Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:53

er is 1 kitten overleden Verdrietig Mn vriend is nu kittiemelk halen.. ze heeft de laatste nog niet helemaal vverstoten maar loopt er al veels te vaak bij weg Boos! Dag lief klein poesje Verdrietig Verdrietig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:56

Foute boel. Gelijk DA bellen als dat nog niet gebeurd is, katten laten niet meestal niet zonder reden de kittens achter (hoewel mijn kattin er dus ook compleet niet voor zorgde). Is je kattin op alles gecheckt? Aangezien je kat door een 'onbekende' kater gedekt is, vrees ik ervoor...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:01

Heb even meegelezen hoor. Wou eerst nog reageren dat de kat en hond er samen wel uitkwamen. Maar toen las ik dat ze al bevallen was.
En nu dat er al eentej overleden is.
Hopelijk komt het met de ander nog goed.
Ik heb trouwens wel is eerder gehoord dat een jong poesje het eerste nestje heeft verstoten zo zielig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:07

Ik heb de da al gebeld.. die heeft kittiemelk gehaald.. Ik moet nu 8 x per dag melk geven uit een speciaal spuitje met tuutje.. ik hoop zo dattie t red Verdrietig

moeder poes is verder helemaal gezond.. ik heb een abbonement op de da.. Ik doe echt wel wat hun zeggen de hele tijd..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:14

Ja dat had ik ook gedaan hoor.
Jeetje je hebt je handen er vol aan.
Dus mama poes heeft m nu echt verstoten??