Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
khirshanta schreef:Ik zou zeggen en kat? Katten kun je ook vanalles leren, ze houden vaak van knuffelen (vooral gecastreerde mannetjes)... Die van ons gaat zitten, liggen, miauwt op commando, enz. Verder heb je er zo ook weinig omkijken naar, als ze eenmaal de kattenbak, de etensbak en het luikje hebben gevonden zijn ze over het algemeen zeer tevreden.
khirshanta schreef:Ik zou zeggen en kat? Katten kun je ook vanalles leren, ze houden vaak van knuffelen (vooral gecastreerde mannetjes)... Die van ons gaat zitten, liggen, miauwt op commando, enz. Verder heb je er zo ook weinig omkijken naar, als ze eenmaal de kattenbak, de etensbak en het luikje hebben gevonden zijn ze over het algemeen zeer tevreden.
Silence schreef:Ik heb ook fretten, maar deze stinken totaal niet.
Is gewoon een kwestie van goede lichamelijke verzorging en verzorging van het verblijf.
Maar ook bij fretten geld, dat het groepsdiertjes zijn.
Dus ook minstens twee moet je er nemen.
Of je zou naar een opvang moeten gaan, daar zitten heel soms fretjes die absoluut niet met andere fretten samen kunnen.
Dat zijn de enige die je dus wel alleen kunt houden.
Dav schreef:een fret al aan gedacht?
die kan je ook veel leren.
Tellie schreef:Dav schreef:een fret al aan gedacht?
die kan je ook veel leren.
Ik weet niet wat voor fret jij hebt. Maar die van mij zijn echt te eigenwijs om iets te leren.
Citaat:het is dat je helemaal in Limburg woont anders had je zo even mogen komen kijken
Soprano schreef:Ik heb 7 jaar lang ratjes gehouden, echt fantastische beestjes! Ze moeten wel echt minstens per 2 worden gehouden (van hetzelfde geslacht natuurlijk) in een ruime kooi. Minimumafmeting voor 2 ratjes is toch wel ongeveer 80x50x50. Wel rekening mee houden dat ze maar 2 à 3 jaar oud worden en dat ze een zwakke gezondheid hebben (gevoelige luchtwegen, tumoren enz...) Ze zijn misschien redelijk goedkoop in aanschaf maar je kunt er toch ook best al de nodige dierenartskosten bijrekenen. Maar elk dier kost geld, konijnen moet je ook castreren aangezien zij het beste als koppeltje zitten. Over de stank, hangt het er vanaf wat je al vind stinken of niet
Mannen ruik je over het algemeen meer dan vrouwtjes. Maar mannetjes zijn meestal wel liever en luier en groter. Vrouwtjes zijn actiever en kleiner. Hangt er dus vanaf welk je het liefste hebt, ik heb beide geslachten gehad en heb toch een voorkeur voor mannen omdat het van die leuke, grote loebassen zijn
. Verder kan je je ratten ook trucjes aanleren. De mijne luisterden naar hun naam en ik was een beetje bezig met het begin van rat agility.. Als je vragen hebt over ratten, pb-box staat open