Welke hond past perfect?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tenemieken

Welke hond past perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 16:08

Hey

Mijn vriend en ik gaan eind dit jaar samenwonen en we hebben al beslist een pup te nemen eens we volledig geinstalleerd zijn in onze loft. Nu komen we niet zo goed overeen qua ras.
Vriendje wil graag een border collie en ik wil graag een duitse dog.

we gaan in een ruime loft wonen,met eronder een grote werkplaats waar de hond mag lopen. buiten is er niet super veel plaats,maar hij kan er toch wat rennen. Hij moet overdag wel een paar uurtjes (3-4uur) alleen zitten en s'avonds kunnen we mooie wandelingen maken of kan hij mee bij vriendje zijn ouders,waar hij heel veel plaats heeft.

wat we beide willen:
kortharig
middelmaat tot groot
familiehond
moet toch wat waken
vriendelijk voor kleine kindjes
vriendelijk voor paarden
moet zonder leiband kunnen lopen
overweg kunnen met andere honden

Natuurlijk hangen sommige dingen af van de opvoeding,maar het ene ras is toch al iets makkelijk dan het andere.

Vriendje heeft thuis altijd duitse herders gehad,ik heb nu thuis een shar-pei.

Pistasche

Re: Welke hond past perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:09

Keeshond? Heeft wel wat langer haar maar ze zijn het echt waard! En boxers vind ik zelf ook helemaal geweldig alleen die zijn wel wat groter (valt eigenlijk ook wel mee)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:13

Vraagje.... Wat moet ik me voorstellen bij een loft? moet je dan via een trap naar de woonkamer?? (omdat je zegt dat je eronder een grote werkplaats hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:14

Neem eens een kijkje in het asiel. Wie weet komen jullie daar wel jullie droomhond tegen en is het wel een heeeel ander ras of een vuilnisbakkie Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:15

Wat is een loft Clown Er zijn zooooveel verschillende soorten rassen. Wij hebben hiervoor altijd een keeshond gehad! Fijne honden, hun vacht vraagt wel de nodige aandacht. Nu hebben we een Shiba, een kleine hond met een erg groot karakter! Ik ben verliefd op dit ras maar ze zijn niet makkelijk in de omgang, over het algemeen vrij dominante hondjes en een sterke eigen wil..kunnen over het algemeen ook niet los lopen! Een dog vind ik zelf ook erg mooi! Wat spreekt jullie aan in een hond? Wil je een makkelijke hond? Een hond die weinig haart? Een hond die makkelijk te trainen is? Een hond waar werk in zit..zoals een boardercollie..met deze honden moet gewerkt worden anders gaan ze zich vervelen..misschien een dobberman? Of trekt je dit juist weer niet?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:23

Pistasche schreef:
Keeshond? Heeft wel wat langer haar maar ze zijn het echt waard! En boxers vind ik zelf ook helemaal geweldig alleen die zijn wel wat groter (valt eigenlijk ook wel mee)

Keeshond zou ik niet doen, kunnen vaak happertjes zijn... gevaarlijk met kleine kinderen Ja

Het eerste wat in mijn opkwam met namen vanwege korthaar en middelmaat = de Labrador.

Edit:
De viszla is ook een leuke hond, en de RRback.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:25

als hij 3 - 4 uur alleen moet zijn, zou ik geen pup nemen. Aangezien die in het begin ieder uur even naar buiten moeten.

Verder raad ik je gewoon aan om op de site http://www.dierenasiels.com bekijken en eens langsgaan en kijken of het met een hond klikt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:27

doom schreef:
Pistasche schreef:

Keeshond zou ik niet doen, kunnen vaak happertjes zijn... gevaarlijk met kleine kinderen Ja

Het eerste wat in mijn opkwam met namen vanwege korthaar en middelmaat = de Labrador.

Edit:

Ja, een Labrador, super alles wat je maar op je lijstje hebt staan! Ik weet alleen niet of het een echte waakhond is

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:28

Miss_Montana schreef:
Neem eens een kijkje in het asiel. Wie weet komen jullie daar wel jullie droomhond tegen en is het wel een heeeel ander ras of een vuilnisbakkie Lachen

Inderdaad, daar zit altijd wel wat tussen!
Trouwens,
"vriendelijk voor kleine kindjes
vriendelijk voor paarden
moet zonder leiband kunnen lopen > moeten jullie niet met riem lopen als je uitlaat..???
overweg kunnen met andere honden"
Is totaal de opvoeding van de hond zelf en heeft niks met 't ras te maken..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:32

Tja border collies moet echt mee gewerkt worden. Duitse doggen moeten buiten voldoende ruimte hebben, dan zijn het binnen heerlijke huishonden. Verder zou ik je wat dat betreft aanraden om geen franse bloedlijnen te kiezen, deze zijn meestal wat feller in hun gedrag en daardoor dus wat minder geschikt voor kinderen. Nederlands/duitse bloedlijnen zijn goed en betrouwbaar. Verder zou ik zelf niet voor een gele (of gestroomde) gaan. Mijn ervaring is dat deze ook feller zijn dan de zwarte en blauwe doggen (harlekijn heb ik geen ervaring mee).

Zowel borders als duitse doggen zijn met de juiste omgeving en opvoeding heerlijke honden. Is eventueel een jonge herplaatser niet wat? Er zijn er helaas genoeg die weer bij de fokker terug komen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:32

wij handen een kruising tussen dobermann/duitse staander. Had kort haar, was een echte familiehond en was gek op mijn paard en goed waaks

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:33

Wij hebben een middelgrote kees gehad en mijn broertje kwam na de hond, ze heeft nooit iets verkeerd gedaan en was altijd heel voorzichtig met kinderen! Dus niet alle keeshonden over 1 kam scheren Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:35

doom schreef:
Pistasche schreef:

Edit:

Hhmmz ik heb geen last gehad van keeshonden dat ze hapten. Bij ons loopt er een op de boerderij gaat prima met kleine kinderen ik denk dat het ook met de opvoeding te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:36

Jeanine84 schreef:
Wij hebben een middelgrote kees gehad en mijn broertje kwam na de hond, ze heeft nooit iets verkeerd gedaan en was altijd heel voorzichtig met kinderen! Dus niet alle keeshonden over 1 kam scheren Knipoog

Idd, een labrador kan net zo goed uitvallen en hard ook. Heb het zelf meegemaakt. Net als dat mensen zeggen dat Jack Russels druk zijn. Het is geheel aan jezelf en hoe je met de hond omgaat, wij hebben 13 jaar een Jack gehad en hij is nooit zo hyper geweest als wat mensen altijd zeggen van ze

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:42

Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam hoor Tong uitsteken
Maar ik weet dat het ras gewoon wat feller is , als er bijv aan zijn staart wordt getrokken.
Of een kindje struikeld en op een pootje staat ik noem maar wat.
Keeshonden zijn wat dominanter opgesteld, ik vind ze verder super lief en leuk maar met kleine kinderen vertrouw ik ze niet echt hoor.

Ik doe zelf de opleiding hondentrimmen, en heb dus ook een trimboek.
Het eerste zin wat erin staat over de keeshonden is : Pas op happers, iets in die trant.
Ik heb ze ook al vaker op de trimtafel mee gemaakt, en vaak eindigde dit met een muilkorfje om.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:50

Boxers zijn geweldig, maar houd er rekening mee ze kunnen domineren. Ik heb die van mij weg moeten doen omdat ze mijn zoon had gebeten.
Ik zweer het bij een Boerboel, bij intressen kan ik je een adres geven waar wij die van ons (is helaas inmiddels gestorven ouderdom) Vandaan hebben gehaald. Dat is echt een betrouwbare hond.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:00

wij hebben een kruising van een bull mastiff en een duitse herder, echt perfect.
Bull mastiffs zijn ook erg lieve honden, ze zijn lekker lomp (de meeste) erg lief, rustig en ook waaks.
Kunnen ook echte kindervrienden zijn!
Als ik jullie was zou ik indd ook eerst in een asiel kijken en als je echt een pup wilt is het beter een uit een nestje te halen die uit een huiselijke kring vandaan komen, zijn ze ook socialer en meer gewend.
Als je wel een hond bij een fokker vandaan haalt, let heel goed op, zo en zo zijn die niet altijd eerlijk en als een hond teveel blijkt doorgefokt te zijn voorzie je alleen maar problemen in de toekomst.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 17:07

DenK4ever schreef:
Vraagje.... Wat moet ik me voorstellen bij een loft? moet je dan via een trap naar de woonkamer?? (omdat je zegt dat je eronder een grote werkplaats hebt?

een loft is idd met trappen naar omhoog

Miss_Montana schreef:

vriendje wil liever een hondje dat niet uit het asiel komt,dan is hij zeker dat hij een goede opvoeding krijgt enzo. ik zou er wel voor te vinden zijn.

doom schreef:
Pistasche schreef:

Edit:

een labrador hadden we ookal gedacht,maar ik weet niet of ze echt waken.
de andere ken ik niet,ga straks eens opzoeken

Kimbaie schreef:
als hij 3 - 4 uur alleen moet zijn, zou ik geen pup nemen. Aangezien die in het begin ieder uur even naar buiten moeten.

Verder raad ik je gewoon aan om op de site http://www.dierenasiels.com bekijken en eens langsgaan en kijken of het met een hond klikt.

in het begin gaan we er zoveel mogelijk bij blijven natuurlijk,maar later zal hij toch wel wat alleen moeten kunnen blijven

Loizy schreef:
Miss_Montana schreef:

Inderdaad, daar zit altijd wel wat tussen!
Trouwens,
"vriendelijk voor kleine kindjes
vriendelijk voor paarden
moet zonder leiband kunnen lopen > moeten jullie niet met riem lopen als je uitlaat..???
overweg kunnen met andere honden"
Is totaal de opvoeding van de hond zelf en heeft niks met 't ras te maken..

achter ons zijn er velden en daar mag de hond wel loslopen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:51

Miss_Montana schreef:

Idd Ja . En anders neem je toch gewoon een jonge hond of pup? Die zitten er ook genoeg in het asiel. Zo weet je ook zeker dat ie een goede opvoeding heeft Lachen

Ik dacht zelf trouwens meteen aan een Rottweiler, maar dat is denk ik meer omdat ik die zelf zo mooi vind Schijnheilig .

RRback zou ik niet aanraden Die zijn vaak toch wel groot, en er wonen er hier twee bij me in de buurt, en alle twee luisteren ze voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen . Dus loslopen zou dan geen optie meer zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:02

Aranel schreef:
RRback zou ik niet aanraden Die zijn vaak toch wel groot, en er wonen er hier twee bij me in de buurt, en alle twee luisteren ze voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen . Dus loslopen zou dan geen optie meer zijn.

Dit zijn hele leuke honden die juist heel slim zijn, dus dat ze niet luisteren komt waarschijnlijk door een verkeerde opvoeding..
En trouwens, RRback's zijn volgens mij net zo groot als een rottweiler, en ze wil juist een middelmaat tot groot.

De duitse dog (trouwens géén deense dog) is trouwens ook een leuke hond, voornamelijk heel rustig en kan over het algemeen goed met kinderen en andere honden om gaan, heeft niet tot nauwelijks 'vechtlust' (alhoewel dat geen enkele hond echt heeft), letten op de baas, maar zullen niet snel blaffen, behalve als er iets heel vreemds is, ze lopen graag (z'n 2 uur per dag..) en kunnen vaak zonder riem, alhoewel dat (hier) niet toegestaan is.
Een foto'tje van een geel gestroomde dog reu:
Afbeelding
http://www.lacaladelleone.it/upload/volkow_hda_2_11mesi.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:22

Dobermann. *LOL*

Of een Duitse herder? Schotse herder (korthaar, merle Lovers ) misschien?

Afbeelding

Wat mij wel opvalt is dat een heleboel dingen die jij noemt echt opvoedingsdingetjes zijn, en niet in het bijzonder rasgebonden. En aangezien je zegt dat je een pup neemt kun je hem helemaal naar je eigen hand zetten (natuurlijk is het ene ras meer waaks dan het andere van nature, maar in principe kun je elke hond waaks maken).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:38

doom schreef:
Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam hoor Tong uitsteken
Maar ik weet dat het ras gewoon wat feller is , als er bijv aan zijn staart wordt getrokken.
Of een kindje struikeld en op een pootje staat ik noem maar wat.
Keeshonden zijn wat dominanter opgesteld, ik vind ze verder super lief en leuk maar met kleine kinderen vertrouw ik ze niet echt hoor.

Ik doe zelf de opleiding hondentrimmen, en heb dus ook een trimboek.
Het eerste zin wat erin staat over de keeshonden is : Pas op happers, iets in die trant.
Ik heb ze ook al vaker op de trimtafel mee gemaakt, en vaak eindigde dit met een muilkorfje om.

Het is maar net wat je hond gewend is denk ik! Als er een kind in de staart van mijn shiba gaat hangen sta ik ook niet in voor de gevolgen. Maar ik zou eht ook eng vinden als ik een kleine had bij een duitse dog..als die een keer hapt Ach gut Kennissen avn ons hebben daarentegen dus zo´n duitse dog en daar kunnen kinderen zelfs op paardje rijden! Het ligt geheel aan de opvoeding! Als een hond veel in aanraking komt met kleine kinderen zal het wel loslopen..zeker als ie als pup zijnde er mee opgroeid! Ik zie een labrador die geen kinderen gewend is namelijk net zo snel bijten als een kees

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:04

Ik zou niet met een border collie beginnen. Hebben veel beweging en aandacht (lees werk) nodig. Neurotische faktor is erg hoog.
Wat dacht je van een boerenfox. Groter dan een jack russel, en waaks. Mijn tante heeft er een, leuk hondje. Kan goed alleen zijn maar vindt beweging ook erg leuk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:10

Een samojeet misschien ? Die is middelgroots en kan goed met kinderen overweg, in het algemeen dan. Is goed waaks zelf ervaring namelijk, kan zonder band en is een goede familiehond, ze hebben wel een langere vacht.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn samojeetje, ze is nog vrij klein voor haar soort en hier was ze nog niet geknipt.

Ze zijn trouwens heel veelzeidig.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:35

Als ik het lijstje lees denk ik toch eerder aan een rottweiler, ze hebben een slechte naam maar eigenlijk zijn het hele goede gezinshonden. Bovendien hebben ze wat waaks in zich maar blijven ze eerlijk, en ze hebben niet HEEL veel ruimte nodig (wel beweging)

Een Novia scottish duck tolling retriever, mijn persoonlijke favoriet voldoet ook wel aan je eisen, alleen zijn die langharig en staat er een giga wachtlijst voor (zoek maar is op Tollers).

Afbeelding

En wel eens aan een oostenrijkse pincher gedacht? Hebben wij heel veel plezier van gehad. Ze zijn waaks en jagen op ongediertje, maar zijn gefokt als familiehonden en bij huis blijven. Ze zijn wel wat dominant, maar aangezien jullie ervaring met honden hebben moet dat geen probleem zijn.

Afbeelding

Asielhond vindt ik persoonlijk ook nog de beste optie.. Clown Maar ga dan voor een boerenfok achtig iets.

En eigenlijk zou ik die bodercollie maar uit je (vriends) hoofd laten. Ze zijn gewoon niet geschikt voor de omgeving die je beschrijft. En dan moet je er heel veel tijd in steken om ze bezig te houden, anders gaat je huis en je tuin eraan. Bovendien zijn ze vaak zo hyperactief dat kinderen en bang voor zijn, springen ook vaak op tegen mensen. Vriendelijk zijn ze wel..

Waarom gaan jullie eigenlijk niet voor een Rhodesian Ridgeback? (bedenk ik nu Knipoog )

Afbeelding

Haha, ik kan nog wel even zo doorgaan Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 30-05-08 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt