Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pistasche schreef:Keeshond? Heeft wel wat langer haar maar ze zijn het echt waard! En boxers vind ik zelf ook helemaal geweldig alleen die zijn wel wat groter (valt eigenlijk ook wel mee)
doom schreef:Pistasche schreef:Keeshond? Heeft wel wat langer haar maar ze zijn het echt waard! En boxers vind ik zelf ook helemaal geweldig alleen die zijn wel wat groter (valt eigenlijk ook wel mee)
Keeshond zou ik niet doen, kunnen vaak happertjes zijn... gevaarlijk met kleine kinderen
Het eerste wat in mijn opkwam met namen vanwege korthaar en middelmaat = de Labrador.
Edit:
De viszla is ook een leuke hond, en de RRback.
Miss_Montana schreef:Neem eens een kijkje in het asiel. Wie weet komen jullie daar wel jullie droomhond tegen en is het wel een heeeel ander ras of een vuilnisbakkie
doom schreef:Pistasche schreef:Keeshond? Heeft wel wat langer haar maar ze zijn het echt waard! En boxers vind ik zelf ook helemaal geweldig alleen die zijn wel wat groter (valt eigenlijk ook wel mee)
Keeshond zou ik niet doen, kunnen vaak happertjes zijn... gevaarlijk met kleine kinderen
Het eerste wat in mijn opkwam met namen vanwege korthaar en middelmaat = de Labrador.
Edit:
Jeanine84 schreef:Wij hebben een middelgrote kees gehad en mijn broertje kwam na de hond, ze heeft nooit iets verkeerd gedaan en was altijd heel voorzichtig met kinderen! Dus niet alle keeshonden over 1 kam scheren
DenK4ever schreef:Vraagje.... Wat moet ik me voorstellen bij een loft? moet je dan via een trap naar de woonkamer?? (omdat je zegt dat je eronder een grote werkplaats hebt?
Miss_Montana schreef:Neem eens een kijkje in het asiel. Wie weet komen jullie daar wel jullie droomhond tegen en is het wel een heeeel ander ras of een vuilnisbakkie
Edit:
Kimbaie schreef:als hij 3 - 4 uur alleen moet zijn, zou ik geen pup nemen. Aangezien die in het begin ieder uur even naar buiten moeten.
Verder raad ik je gewoon aan om op de site http://www.dierenasiels.com bekijken en eens langsgaan en kijken of het met een hond klikt.
Loizy schreef:Miss_Montana schreef:Neem eens een kijkje in het asiel. Wie weet komen jullie daar wel jullie droomhond tegen en is het wel een heeeel ander ras of een vuilnisbakkie
Inderdaad, daar zit altijd wel wat tussen!
Trouwens,
"vriendelijk voor kleine kindjes
vriendelijk voor paarden
moet zonder leiband kunnen lopen > moeten jullie niet met riem lopen als je uitlaat..???
overweg kunnen met andere honden"
Is totaal de opvoeding van de hond zelf en heeft niks met 't ras te maken..
Aranel schreef:RRback zou ik niet aanradenDie zijn vaak toch wel groot, en er wonen er hier twee bij me in de buurt, en alle twee luisteren ze voor geen meter
. Dus loslopen zou dan geen optie meer zijn.
doom schreef:Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam hoor![]()
Maar ik weet dat het ras gewoon wat feller is , als er bijv aan zijn staart wordt getrokken.
Of een kindje struikeld en op een pootje staat ik noem maar wat.
Keeshonden zijn wat dominanter opgesteld, ik vind ze verder super lief en leuk maar met kleine kinderen vertrouw ik ze niet echt hoor.
Ik doe zelf de opleiding hondentrimmen, en heb dus ook een trimboek.
Het eerste zin wat erin staat over de keeshonden is : Pas op happers, iets in die trant.
Ik heb ze ook al vaker op de trimtafel mee gemaakt, en vaak eindigde dit met een muilkorfje om.