Dit vraag ik me al zolang af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Dit vraag ik me al zolang af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 23:59

Waarom lopen vrijwel alle Jack Russels, soms hele stukken door op 3 poten Verward
Snap er echt niks van haha.. Hebben ze 4 poten lopen ze op 3?
Iemand die me kan uitleggen waarom ze dit doen? Overigens is deze vraag niet aanvallend bedoeld tegen over het ras of de liefhebbers ervan Lachen

lesilla

Re: Dit vraag ik me al zolang af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:07

Dat is patella luxatie, het zit gewoon even vast Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:09

Ik heb geen Jack Russel, maar een Yorkshire terrier die soms op 3 poten "huppelt". Hij doet dit, omdat het gleufje waar zijn knieschijf in past, te ondiep is. Daardoor kan zijn knietje even verkeerd schieten, zeg maar. Patella luxatie dus, zoals Katiavl al schreef. Veel kleine hondjes hebben daar last van, en je ziet idd dat ze dan op 3 poten lopen, totdat de knieschijf weer goed schiet. Met zulke honden zou beter niet gefokt worden, maar helaas, door de populariteit van bepaalde rassen, mn de Jack Russel, nemen veel "fokkers", lees: vermeerderaars, het niet zo nauw.
Ze kunnen eraan geopereerd worden, maar volgens sommige mensen kan het terug komen daarna. Onze hond was al op leeftijd toen we hem kregen, en had er niet zo heel veel last van, dus hebben we er niets aan laten doen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:10

Wat ik gehoord heb gebeurd het vaak bij alle (de meeste) kleine hondjes, en schiet het pootje gewoon even uit de kom ofzo?

mijn jack wisseld rechts en links achter regelmatig af.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 00:56

Hmm oke Lachen Jah er word toch in door gefokt. zoiets was toch ook met de boxer? Mensen blijven fokken ondanks dat de dieren steeds minder goed adem kunnen halen??