Poes en kitten samen, poes is erg boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Poes en kitten samen, poes is erg boos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:01

Hoi,

Ik heb een kleine kitten sinds zondag, het gaat heel goed met hem. Mijn vriend en ik wonen niet samen maar hij komt regelmatig naar me toe, en neemt zijn poes van 1,5 jaar dan mee.
Voor mijn huidige kitten had ik ook een kat en die kon aardig opschieten met de poes van mijn vriend.

Maar de poes is helemaal niet aardig tegen de kitten, ze blaast en gromt de hele dag al. Ik probeerde haar te aaien (ik had gelezen dat je haar een beetje extra aandacht moet geven) maar ze sloeg naar me en ook mijn vriend kan haar niet meer aaien.

Nu ligt ze te mokken onder het bed, soms komt ze even tevoorschijn om te eten of om naar de kattenbak te gaan maar zodra ze de kleine ziet gaat ze weer grommen en sissen. Daarnet wilde ze de kleine ook aanvallen leek het wel, maar omdat ik het zag en een flinke schreeuw gaf (meer van schrik) vloog ze weer onder het bed.

Ik durf ze eigenlijk niet meer alleen te laten, vandaag ben ik wel even weggeweest en toen ik terugkwam lag de poes in de vensterbank en de kleine onder de dekens in mijn bed (ik woon op een 1kamerapp.)

Wat kan ik het beste doen om zo snel mogelijk de goede lieve vrede weer terug te krijgen?

bedankt voor de antwoorden.

Amaris

Re: Poes en kitten samen, poes is erg boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:03

Heb je geen bench? Zo ja: kitten in de bench zetten en ze beiden lekker eten geven. Poes steeds iets dichter bij de bench laten eten tot ze naast elkaar zitten. Zo leren ze in elkaars nabijheid te zijn, en ze leren ook dat als ze elkaar zien er iets leuks gebeurd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:08

Maanling, ik heb de eerste dag de kitten en de poes bij elkaar gelaten, de kitten zat toen in een kattenmand, maar toen ging hij zo vreselijk zitten te piepen. Echt hartverscheurend.
Ik zal het vanavond nog eens proberen met wat voer, dat heb ik nog niet gedaan.
Dank je!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:09

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor de oudere poes niet ideaal is dat ze telkens mee moet op visite in een vreemde omgeving. En daar ook ineens een ander jong kittentje ziet, denk dat niet een echt stabiele situatie is voor de ouder poes en kitten, ik denk dat je ze echt bij elkaar moet houden in een huis (dan zal de poes na 1 week wel de kitten accepteren), of de andere situatie uit elkaar houden in ieders eigen huis.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:11

Je kunt ook het kitten even lekker inwrijven met een dekentje dat naar de poes ruikt. Dan is het kitten niet meer zo 'vreemd' voor poes.

Of je zorgt dat het kitten naar je vriend ruikt, dan vind poes het misschien ook allemaal minder vreemd. Maar het beste is als kitten dezelfde geur krijgt als poes.

Valeriaandruppels werken ook als een tierelier. Daar zijn katten gek op (mensen iets minder want stinkt naar zweetvoeten Knipoog )

Je zou een paar druppels op een handdoek kunnen doen en daar kitten en poes mee inwrijven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:14

De oudere poes is gewend om steeds mee te gaan, mijn vriend neemt zijn poes overal mee naar toe, naar mij, naar zijn ouders. De poes vind het prima en auto rijden vind ze helemaal niet erg.
Omdat mijn vriend en ik 100 km bij elkaar vandaan wonen gaan we om en om naar het huis van de ander. Ik heb juist een kitten genomen om haar direct daaraan te wennen. Ze hebben dus gewoon 2 huizen, een hoop katten hebben 1 heel groot huis, wij hebben beide een 1kamerapp. dus 2 kamers in totaal. Ik dacht dat het niet zo erg was.
1 kat of poes thuislaten is een moeilijke optie. 2 katten samen in 1 huis laten voor langere tijd kan wel. Ik zal ze sowieso tot na het weekend samen in 1 huis laten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:16

Maanling, waar kan je die valeriaandruppels kopen? Bij de drogist of bij een dierenwinkel?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:17

Uuuhm, ik denk het beste bij de drogist.

Ook leuk om wat van dat spul op een speelmuisje te doen ofzo, daar worden poezels een beetje high van, erg leuk om te zien!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:18

Oke, ik ga zo even kijken bij de drogist!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:18

Offe kitnib, schrijf ik het zo goed zijn ze ook gek op.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:19

Is dat een beetje hetzelfde?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:21

Kitnid is een kruidengoedje als je dat door je vingers vrijwt dan komt een heerlijke geur voor de poes naar buiten ze zijn daar erg gek op.

Het andere wat ... bedoelt zijn druppels, maar niet van dezelfde samenstelling

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:25

Oke, bedankt, ik zal zo even gaan kijken naar beide producten, als het een niet helpt, kan ik altijd het andere nog proberen Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:25

Zo reageerde mijn vorige kat ook toen ons kitten kwam. Die hebben we gewoon met rust gelaten. Als ze eruit wilde ging ze eruit, als ze wilde eten deden we de deur dicht zodat ze rustig kon eten. Verder hebben we het ze zelf laten uitvechten en uiteindelijk ging het boos doen over in speelsheid. Hier is een paar weken overheen gegaan. De 1e dagen zat ze ook alleen achter de bank boos te zijn...

Komt vanzelf goed, zou het eerst even aankijken Lachen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:29

dynamiek schreef:
Kitnid is een kruidengoedje als je dat door je vingers vrijwt dan komt een heerlijke geur voor de poes naar buiten ze zijn daar erg gek op.

Het andere wat ... bedoelt zijn druppels, maar niet van dezelfde samenstelling

K denk dat jij catnip bedoeld ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:48

Hoi,

Even een update, het gaat een heel stuk beter met de kitten en de poes samen. De poes blaast bijna niet meer, alleen als hij heel dichtbij komt als ze eet. Ik heb catnipspray gekocht.

Eergister was het nog heel erg, als de kleine alleen maar door de kamer liep begon de grote poes al te blazen, gister werd het iets minder. Vanmorgen was ze nog aan het mokken en grommen en toen gingen mijn vriend en ik boodschappen doen. Wat er in de tussentijd is gebeurt weet ik niet, maar poes blaast nu bijna niet meer, zelfs als de kleine vlak voor haar voorbij loopt gaat het goed!

Echt een opluchting! Iedereen nog heel erg bedankt voor alle tips, ik heb er veel aan gehad!