nest muizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ronneke

nest muizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:45

ik wilde daarnet onze slang eten geven dus naar het muizenkot om een muis en wat zie ik daar liggen... juist een hoopje muizejongen.

nu heb ik dus een vraagje. 2 maand geleden hebben we al een nestje gehad maar toen zijn de 12 jongen in 1 nacht spoorloos verdwenen. ze hebben ze dus opgegeten Scheve mond nu wil ik dus niet nogmaals hetzelfde meemaken en wil de jongen dus groot krijgen. normaal word hun kot wekelijks hans uitgekuist mag ik dat nu nog doen met die jongen? ik heb het vermoeden dat het vorige nest opgegeten is omdat ik ze gestoord heb met te kuisen. kan dit zijn of zou het daar niets mee te maken hebben gehad ?

ik zal waarschijnlijk wel commentaar hebben van ocharme die muisjes als slangenvoer maar dat is nu eenmaal de natuur een slang moet ook eten. muizen hebben een goed leven, proper kotje en iedere dag vers eten en drinken.

prii_boy

Re: nest muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:47

ik denk omdat het mannetje er nog bij in zat want die wil ze volgens mij ook nog wel eens opeten??

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:48

ik zou ook het mannetje eruit halen en apart gaan steken, die durven de kleintjes inderdaad opeten. Verder het nesthokje niet uitkuisen tot de kleintjes eruit komen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:02

Ik heb ook jaren muizen gefokt voor onze slangen, ik verschoonde de muizen gewoon als ze een nest hadden das geen probleem. Wij lieten overigens de mannetjes gewoon erbij.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:40

als ik het mannetje eruit haal zit het vrouwtje alleen en denk dat ze dan ook niet echt gelukkig zal zijn. het mannetje helpt trouwens het nest warm houden. denk trouwens ook niet dat hij alleen het vorige nest heeft opgegeten, 12 jongen van 1week oud denk niet dat hij dat alleen opkon en hij was het enige mannetje in de hoop.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:49

Wij hebben ook vaak nesten gehad en het verschonen had helemaal geen invloed, ik zou de moder apart doen met jongen in een hokje, dan moet het volgens mij lukken, tenzij de moeder ze zelf gaat opeten maar dat lijkt me neit.. het vrouwtje word niet ongelukkig want ze heeft de babies toch ?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:24

je moeder apart van het mannetje houden anders word ze weer opnieuw gedekt en das niet goed voor je muis.
geef haar wat meelwormen te eten voor wat dierlijke eiwitten hoe oud was ze toen ze haar eerste nestje kreeg het kan dat ze te jong was dat heb ik hier ook weleens.
probeer er een vrouwtje bij zetten dan is ze ook niet alleen.
ik verschoon hier ook de hokken gewoon als ze bevallen zijn geen probleem vaak ruimen ze ook zelf de jongen op die ziek of erg zwak zijn...
ik zou toch ff de vader eraf halen voor de zekerheid.

Gr gemma

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:19

Ik denk inderdaad dat extra dierlijke eiwitten een must zijn. Hopelijk gaat het dit keer goed!