Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:43

Ja juist. Vork Ik zit op school en had een discussie met een vriendin over spinnen doodmaken.

Stel je voor, je zit op je zondagavond een filmpje te kijken. Helemaal in de film verdiept zie je, uit je ooghoek, ineens een groot, zwart gevaarte langskruipen. Je kijkt terug naar de film, want het dringt niet helemaal tot je door, totdat ineens de letters bij elkaar vallen in je hoofd; 'spin'. Hysterisch gillend sta je op en ren je een half rondje door het huis, na tien minuten krijg je je hersens weer rustig en na nog vijftien minuten roerloos, met grote ogen, bang naar het énorm grote beest gestaard te hebben...

Vul zelf maar in. Clown Dit is voor mij zo'n beetje de situatie. En hier had ik dus een discussie over met een vriendin, ik pak een schoen/krant/whatever en mep hem naar de spinnenhemel. Ja sorry, ik ben écht heel erg bang voor die dieren.

Zij vond dat dus zielig, en vind mij een "dierenbeul" (wel tussen aanhalingstekens want ze kent me beter dan dat, haha). Zij vind dat in elk geval echt niet kunnen. Zij zet ze buiten weer uit.

Nu vond ik dat wel een leuk discussiepunt voor Bokt. Wat doen jullie? Vinden jullie ze ook zielig en zetten ze buiten weer uit? Want spinnen zijn immers wel dieren, ze hebben ook gevoel en tsja, zij voelen waarschijnlijk ook pijn. Of pakken jullie ook je schoenmaat boot en geven ze een enkeltje spinnenhemel?

Barst los.

Lynn_Nikita

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:45

DOOD!!!!!
met een zo hard mogelijke mep, zodat t beestje heel zeker naar de spinnehemel gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:46

Ik ben er totaal niet bang voor. Als ik met iets anders bezig ben (film kijken Vork ) laat ik een spin lekker lopen, anders pak ik hem op en zet ik hem buiten.

Ik maak niks bewust dood (tenzij een dier pijn lijdt), dus ook geen spinnen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:48

Zo snel mogelijk naar de andere kant van de regenboog helpen, met het eerste wat ik kan vinden Clown
Ooit heeft zelfs de hond een spin doodgemaakt! Was mijn grote held op dat moment Bloos

Nee ik heb niks met spinnen. Hooiwagen en kleine spinnetjes tot daaraantoe, maar alles van formaat kruisspin en huisspin vind ik doodeng! Heb ik laatst gehad, er trippelde een huisspin door de woonkamer (en dat hoorde je dus echt) ik zat samen met mijn vriend bovenop de bank...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:49

Eerst de pootjes uittrekken.... Duivel

Nee, ligt eraan hoe mijn bui is. Als ik te lui ben om ze naar buiten te brengen dan wordt het een flinke mep dus Bloos

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:50

Vangen en buiten zetten! Het zijn, ondanks hun verschijning, toch echt nuttige beestjes! Daar kan je trouwens speciale apparaatjes voor kopen, hoef je ze niet op te pakken!
Ik gebruik meestal een glas met een stuk stevig papier of karton, wat ik er onder schuif. Zo oppakken gaat me net iets te ver Wow!

__inge__

Ik trap ze dood en mn vader zet ze buiten Clown
Hij durft ze op te pakken, maar ik kom er écht niet aan!! Bloos

Breghje

Als hubbie thuis is (en het is idd zo'n zwarte engerd) dan gil ik dat ie hem buiten moet zetten. Als ik alleen thuis ben... ben ik bang dat ie het idd af moet leggen tegen wat ik dan ook in mijn handen heb. Of als ie op de grond loopt, zet ik er een zwaar glas overheen en mag mannie alsnog aan de slag.

Die kleinere en iets grotere niet zwarte mogen af en toe wel bij me wonen, goed tegen de muggetjes! Maar dan wel op een zichtbare plaats niet verhuizen zonder dat ik het weet, en werken voor de kost en inwoning!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:51

Ja, die huisspinnen hoor je echt lopen ja. Scheve mond En zeker die die we hier hebben (é n o r m ! Nagelbijten / Gniffelen ). Die durf ik dan ook zelf niet dood te maken, daar ga ik naar staan kijken vanaf tien meter afstand, elke keer dat zo'n beest beweegt schrik ik me te pletter en dan gil ik het hele huis bij elkaar. Ondertussen wacht ik mooi op versterking.

Ook hooiwagens gaan bij mij naar de spinnenhemel. Ik vind het heel leuk dat ze de muggen voor me vangen, als ze maar standaard in een andere kamer zijn dan ik. Zodra ik ze zie krijgen ze de schoen/krant/whatever. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:51

Waarom is iedereen zo bang voor spinnen dan?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:52

Die harige zwarte en bruine grondspinnen kun je ook met haarlak te lijf gaan.
Dan plakken de pootjes aan elkaar en kunnen ze geen kant meer op.
Dit doe ik altijd eerst omdat ze zo verdomde snel zijn en anders ergens kruipen waar ik niet meer bij kan.
Daarna worden ze uit hun lijden verlost. Knipoog

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:52

DOOD!!
ik ben er zo bang voor !!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:52

slimmerik schreef:
Eerst de pootjes uittrekken.... Duivel

Dat deed een vriend van mij vroeger altijd. Dat gaat me dan weer echt iets te ver. Tong uitsteken Ik geef ze dan meestal ook gewoon één of twee goede meppen zodat ze gelijk dood zijn. Ze hoeven ook weer niet te lijden. Die spinnen snappen natuurlijk ook niet waarom wij mensen ze zo eng vinden. Huilen van het lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:53

RedPassion schreef:

Ik ben nooit bang voor spinnen geweest, totdat papalief er eentje in m'n bed heeft laten vallen. Dat gevoel vergeet ik nóóit meer! Nagelbijten / Gniffelen Jeugdtrauma dus. Clown

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:54

Ik maak ze ook dood. Al laat ik de hele kleintjes meestal wel gewoon zitten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:56

RedPassion schreef:

Geen ideee. Muizen, ratten, slangen whatever maakt met niet uit, ik pak het op en kroel ermee. Vleertjes ook, no problem (regelmatig in ons vorige huis gehad). En ondanks dat het zwaaar tegen mijn geloof is om iets dood te maken is het echt die fight of flight reactie op iets achtpotigs....Meer een spastische reactie eigenlijk.... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:56

_Saida_ schreef:
Die harige zwarte en bruine grondspinnen kun je ook met haarlak te lijf gaan.
Dan plakken de pootjes aan elkaar en kunnen ze geen kant meer op.
Dit doe ik altijd eerst omdat ze zo verdomde snel zijn en anders ergens kruipen waar ik niet meer bij kan.
Daarna worden ze uit hun lijden verlost. Knipoog

Nou, ik ben blij dat je ze dan tenminste nog doodmaakt, want ik vind dat wel heel bruut hoor...
Pootjes uittrekken ook. Dat gaat toch nergens over. Ik snap sowieso niet waarom ze dood moeten, maar als je het dan toch doet, doe het dan meteen goed; snel en pijnloos.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:57

Ik zet ze altijd terug buiten..
Behalve kareltje.. hij woont al 2 maanden in de bijkeuken.. hij mag lekker blijven zitten..

Kareltje is btw een hele bijzondere spin, zon grote rooie.. had er nog nooit zoeen gezien..

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:57

ElCid schreef:
Vangen en buiten zetten! Het zijn, ondanks hun verschijning, toch echt nuttige beestjes! Daar kan je trouwens speciale apparaatjes voor kopen, hoef je ze niet op te pakken!
Ik gebruik meestal een glas met een stuk stevig papier of karton, wat ik er onder schuif. Zo oppakken gaat me net iets te ver Wow!

Helemaal mijn idee ook!!! OK dan!

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:58

ik maak ze ook dood of ze gaan de stofzuiger in. enneh, spinnen voelen niks, alle insecten trouwens niet

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:59

Als vriendlief er niet is om zich moedig te maken (en ja hij is ook bang voor spinnen) gebruik ik de stofzuiger. En zo hoef ik er niet in de buurt te komen Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:01

Spinnen mogen lekker blijven leven, ik ben er doodsbang voor, maar dat betekent niet dat ik ze maar moet gaan afslachten. Zou wat zijn dat alles dood moet waar je bang voor bent : (
Iemand zei dat insecten niets voelen? Nu heb ik me daar nooit in verdiept, maar kan het me niet voorstellen? Is dat echt zo? Kun je dat ergens vinden?
Anyway, spin gaat in een glas.... kartonnetje eronder, en hup: naar buiten! Beesten zijn hartstikke nuttig, en nog nu we in NL van die slappe winters hebben en er teveel muggen en vliegen zijn! Laat lekker leven, hebben wij minder last van die ellendige stekers!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:02

FitzChivalry schreef:
Ik zet ze altijd terug buiten..
Behalve kareltje.. hij woont al 2 maanden in de bijkeuken.. hij mag lekker blijven zitten..

Kareltje is btw een hele bijzondere spin, zon grote rooie.. had er nog nooit zoeen gezien..

Sorry, maar deze reactie was zo droog dat ik er even heel hard om moest lachen. Huilen van het lachen

RedPassion schreef:
Nou, ik ben blij dat je ze dan tenminste nog doodmaakt, want ik vind dat wel heel bruut hoor...
Pootjes uittrekken ook. Dat gaat toch nergens over. Ik snap sowieso niet waarom ze dood moeten, maar als je het dan toch doet, doe het dan meteen goed; snel en pijnloos.

Nou aan de ene kant snap ik het dan weer wel hoor. Ze zijn echt heel erg snel, en je houd ze echt niet bij. En zodra ze verdwijnen uit het zicht kun je er donder op zeggen dat ik de desbetreffende kamer twee weken niet meer betreed.

Het dikgedrukte had ik dus de discussie over met die vriendin. Die snapt ook absoluut niet dat sommige mensen er zó bang voor zijn dat ze die spinnen gewoon doodmaken. Terwijl als ik het vanuit mijn oogpunt bekijk, ik ben er gewoon zó bang voor (ik heb een keer een spin gehad die over me heenliep, het licht was uit en eer ik het voelde en geregistreerd had was hij alweer lang en breed van me af), ik heb een half uur staan janken, zo bang was ik. Terwijl het "gevaar" allang geweken was. Scheve mond

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:03

RedPassion schreef:
Ik snap sowieso niet waarom ze dood moeten, maar als je het dan toch doet, doe het dan meteen goed; snel en pijnloos.

Omdat ik een halve hartaanval krijg als ik weer eens zoiets zie. Geen keus dus. Als ik weet dat er iets is, doe ik geen oog meer dicht. Als ze in mijn kamer willen zijn, kunnen ze zich dus maar beter goed verstoppen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:03

Ninx schreef:
Zou wat zijn dat alles dood moet waar je bang voor bent : (

Ik ben bang voor vrij weinig wat leeft. Tenminste, ben voor vrij weinig dingen echt als de dood. Vogels en spinnen en dat is eigenlijk ook dat. Lachen