help!kat opereren aan knie schijf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

help!kat opereren aan knie schijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:08

Hallo,
Ik kom net terug van de da,
mijn kat liep al een maand erg stijf met zijn linker achterpoot, en de laatste 2 weken soms mank zelf.
sinds gister liep hij zelf op 3 poten.

Dus ik het probleem voorgelegd, zij de hele kat even nagekeken, en toen bij de achterpoot aangekomen, de nagels en voetkussentjes waren helemaal in orde, ook de poot zelf funcioneerde goed, Maar eenmaal bij de knie aangekomen, kwam ze tot de conclusie dat de knie schijf van gizmo veels te los zit, de knie schijf kan normaal gesproken niet naar links en naar rechts 'geplopt' worden.
en het blijkt dus ook dat het ook in het rechter achterbeen zit.

We hebben de keuze voorgekregen, opereren of pijnstillers waarbij het gewricht steeds meer slijt en uiteindelijk nog meer pijn en ellende, vind ik persoonlijk erg kat-onvriendelijk dus ik noem dat geen keuze. dus de keuze is of operen, of inslapen.

als we de keuze maken te operen, dan heeft de kat 6 weken revalidatie, dus minstends 6 weken niet buiten, en zeker paar weken in een benz. Ik heb niet gevraagd hoe het slagingspercentage is.

Heeft er iemand van bokt ervaring mee?

Mist

Re: help!kat opereren aan knie schijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:13

Ik heb een kat gehad, die ik helaas vorig jaar heb in moet laten slapen vanwege kanker (15jr) die al 10jaar kunsstof knieschijf had. Het been is altijd wel wat stijler gebleven dan de andere maar hij heeft er weinig last van gehad. Je zag bv als hij zat dat zijn ene been verder uitstak als het andere (was het achterbeen)

pluche_pluus

Re: help!kat opereren aan knie schijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:55

helaas niet meer van toepassing omdat kat is ingeslapen.