Geen hapjes en bloed? (poes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Geen hapjes en bloed? (poes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:33

Hey!

Ik heb even een paar vraagjes:

De laatste tijd eet Blinkey (gesteraliseerde poes 2 jaar 1 nestje gehad) geen lekkere hapjes meer. Als ik rauwe ham, rauw spek, rauw gehakt, gebakke en of rauwe kip heb. Of blikvoer of melk neerzet laat ze het staan. Zelfs de bakjes joghurt die ze mag uitklikken als ik klaar ben laat ze staan. Echt heel raar.
Nu zie ik haar wel brokjes eten dus ze eet wel..?

Maar nou is het raarste, ik zie al 2 dagen bloeddruppels. Eerst een paar op de vloer.. gewoon wat druppels en verder geen spoor dus ik gisteren opgeruimt, pootjes van mijn 2 katten gecontroleerd maar niks te zien.

Ik denk het zal wel over zijn?

Maar vandaag zie ik weer druppels. 1tje op mijn laptop die op de bank lag. 1 druppel op de bank. en 1 veegje op de leuning van de bank. Verder nergens?

Maak me een beetje zorgen? Iemand een idee?

Morgen misschien toch maar even op DA controle..

TIPS Graag!!

Lynn_Nikita

Re: Geen hapjes en bloed? (poes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:35

blaasgruis of blaasontsteking
ff naar dierenarts, zorgen dat je urine kan opvangen en dat kunnen ze onderzoeken

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:35

Urine opvangen zal echt niet gaan lukken. Ze doet het gewoon op de bak..??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:42

je kan korrels kopen, die je in de bak doet, en dan houd je de bak schuin, en kan je zo met een pipetje de urine opnemen
korrels krijg je bij de da

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:46

Thnx

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:47

zit ze ook overdreven vaak of lang in kattenbak, of plast z emss op gekke plaatsen?
de mijne ging nl altijd in de douche plassen dan

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:49

Ik heb net ff gegoogeld. Maar niks van die tekenen heeft ze voor zover ik weet. Ze plast niet op vreemde plaatsen. Zit niet lang op de bak, heeft geen bloed in haar plas, en ik hoor dr ook niet klagelijk mauwen. Ze maakt wel meer ruzie met haar zoon maar dit kan ook jaloesie zijn. Hij word ouder en dominanter..

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:52

last van tandjes mischien???

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:27

Als ze last van haar tandjes zou hebben zou ze denk ik ook geen brokjes eten Knipoog

Heb je de kat verder onderzocht? Het bloed hoeft natuulijk niet van de pootjes af te komen..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:29

Ik heb hetzelfde gehad met mn poes, die bloedde uit dr vagina..
Ik ben naar de dierenarts gegaan, en daar zat dus een kleintje in.. Ze heeft het uitgedragen, en helaas na een paard weken een 'miskraam' gehad..
Daarna gelijk laten sterriliseren.. Ze was een paar dagen heel raar, mar is imiddels weer de oude..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:30

Plastic in de bak doen en dan met een pipet de urine opzuigen.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:00

De poes zal denk ik niet zwanger zijn. Ze is al ruim 10 md. gesteraliseerd.

Ik heb verder niks gezien. De reden dat ik dacht dat het van de pootjes kwam, was dat dr laatst glas gevallen was en zei dr doorheen liep toen ik t opruimde.. Tandjes heb ik niet aan gedacht. Zal ik vanavond zowieso contoleren. En als ze dan nog raar doet morgen naar de D.A.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:28

Heeft ze geen bloedneus gehad? Dan niezen ze wel eens kleine bloeddruppeltjes uit. Zie je ook nogal eens bij katten met niesziekte.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 09:32

Nee ze ziet er verder echt gezond uit ..? Bel zo me DA ff Knipoog

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:17

Hoe is het nu?

Ik was gisteren met mijn kat bij de DA. Die oogde ook helemaal oke, maar plaste ineens soms op de bank. Boos! Urine opgevangen door inderdaad een kapotte plastic zak in de bak te doen ipv de normale korrels en dan wachten tot ze ging plassen. Uiteindelijk moest ze zo nodig dat ze zich erover heen zette dat de vulling niet beviel.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:20

En... bij jou?

Ik heb net gebeld. Het bloed hoeft niet van Blinkey te zijn. Dat ze geen hapjes eet kunnen haar tanden zijn maar die heb ik gecontroleerd en zagen dr goed uit. Ik ontworm dr zowieso even. En het kan ook komen omdat ze met die andere kat steeds weer ruzie heeft (jaloesie) omdat die andere nu opeens groter en sterker word. Ze zei even nog 1 dag aankijken en mocht ik het niet vertrouwen dat ik kon langskomen. Lachen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:50

Ow, zie nu dat ik de uitkomst ben vergeten neer te zetten. Dat krijg je van illegaal bokken. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn kat heeft dus een blaasontsteking en de DA vond het helemaal geweldig dat we urine mee hadden. Daar konden ze het al aan zien. Maar de blaas was ook heel gevoelig, want de DA mocht er niet aankomen.
Ze wilde namelijk ook even checken of er misschien een steentje in zat, maar dat kon ze dus niet voelen nu. Mocht Poezel na de antibiotica die ze nu heeft (gister een injectie en nu nog 10 dagen pillen) weer snel last krijgen, dan moet er een röntgenfoto worden gemaakt om eventuele steentjes op te sporen..
Met het blote oog was er trouwens geen bloed in de urine te zien, maar bij het onderzoek dus wel.