Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:57

Kijk dat een kat muizen vangt en nog meer van dat kleine spul, dat is nog tot daar aan toe, zo'n hulp kan nog wel welkom zijn. Maar is het normaal, dat een kat ook konijnen vangt? Wij wonen in een bosrijke omgeving en er loopt van alles door de tuin: eekhoorns, fazanten en dus ook konijnen. Dit jaar wel wat teveel van het goede want ze vreten al onze planten en bloemen op en van het weekend hadden ze zelfs een hol in de paardenstal gegraven. Ook in de mesthoop hadden ze een verblijf met jonge konijntjes, waarvan er één helaas aan de riek kwam, vond ik al erg genoeg. Maar nu die rare kat, die jaagt op de konijnen en nog met resultaat ook, hij bijt ze dood en begint ze dan op te eten ik word er echt onpasselijk van. Mijn zoon dacht zaterdag dat hij met een knuffel in zijn bek rond liep en dat vond hij wel heel erg raar, sinds wanneer loopt een kat met een knuffel in zijn bek, ja, ja weer een konijn dus! Vooral 's avonds na het eten wil mevrouw wel weer op stap maar dat houd ik nu tegen want rond dat tijdstip spelen de jonge konijntjes heel veel in het veld, die kat is ook niet gek natuurlijk. Zijn er meer bokkers met katten, die niet genoeg aan hun eigen eten en de
muizen hebben?

asjemenou

Re: Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:00

Doet onze kat ook, erg onsmakelijk inderdaad.

Of je denkt, wat ligt daar toch voor pluizig bolletje? Oh, een konijnenstaartje.... Scheve mond

Of ik ga ergens instaan, blijken de ingewanden van een of ander beest te zijn Huilen van het lachen

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:00

Ja, hier! Muizen, ratten, eekhoorns, kikkers en konijnen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:03

Dingen die onze stalkat niet goed weg kan eten, legt ie voor mijn box neer Boos!

dat zijn dus meestal darmen van haas of vogelpootjes en zelfs een keer heel ruggegraat..

En het ergste hij ziet het altijd, als ik het ziet en dan komt ie trimonfantelijk naar me toe gelopen met trotse kop en maar roepen miauw miauw

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:06

Die gekke kat van mij is ook zo'n jager.. Gelukkig geen grijpt ze geen konijnen! Laatst nog wel een baby eendje, zonder hoofd in de slaapkamer..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:06

Ben blij dat de onze een buitenkat is.
Moet er niet aan denken dat je zoiets op de slaapkamer vindt!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:13

mijn katten zitten binnen (flat)
maar me zus d'r kat gaat altijd met de buurkat op jacht en dan pakken ze ook konijnen. ze trekken er net zolang aan tot er een oor of een poot vanaf is.
verder pakt hij alles wat beweegt. van spinnen, vogels, egels, kikkers, kuikens, en dus ook konijnen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:14

Onze kat vangt ook wel kleine konijntjes maar eet ze gelukkig niet op.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:18

Mijn kat ving gelukkig geen konijnen.. ze was meer van het simpele werk.. zo zat ik op een dag heerlijk in de tuin, de buren waren aan het bbq'en, na een tijdje hoor ik iemand roepen: mijn kippebout!
En daar kwam poes de schutting over met haar smakelijke hapje Knipoog

Succes met de kat binnenhouden Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:21

belletje aan je kat hangen? Kan poes lekker buiten lopen, maar worden de konijnen en vogels wel gewaarschuwd.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:23

Soet schreef:
belletje aan je kat hangen? Kan poes lekker buiten lopen, maar worden de konijnen en vogels wel gewaarschuwd.

Een buiten kat, NOOIT een bandje om doen!
Mijn andere kat is hierdoor overleden.

Btw, belletje heeft toen nooit geholpen ook Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:06

jup, beest vangt alles waar hij aan kan (mijn kattin is daar veel te lui voor Nagelbijten / Gniffelen ). Smakelijk als je 's morgens op je nuchtere maag de katten wilt binnenlaten en ineens een slagveld aan je deur vind (want ja hij moet dat dan altijd aan de deur komen opeten, de imbeciel).

Omdat ie zoveel jaagt (en vangt) moet hij ook veel vaker ontwormd worden dan mijn andere kat.

Haha Wesseltje, jouw kat is tenminste slim, die gaat voor de kant-en-klare maaltijden. Nagelbijten / Gniffelen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:20

Onze kat doet dat ook, kikkers, kuikentjes, vogels, muizen, mollen.
Op mijn vaders verjaardag zat er ook plots een dood kuikentje in ze schoen, echt heel sneu, en nou niet zo'n fris cadeau...

Een andere kat van ons heeft ook een keer een konijn gevangen, hij heeft er een halfuur mee staan gooien in onze tuin, en heeft het toen laten liggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:24

Mijn binnenkatten eten geen brokjes maar krijgen vlees en jawel: zeker konijn en haas staan op hun menu, naast kip, fazant, eend en ander wild..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:26

Minipoes komt met vanalles thuis, duiven, merels, mussen en ook vrij grote vissen die ze uit de visvijver haalt ofzo. En goudvissen helaas ook....

Ik heb haar nu een belletje om gedaan, ik vond het echt te gek worden. (al helpt dat voor vissen natuurlijk niet echt)

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:27

hier doen mijn katten het ook . ze jagen op alles , kikkers , muizen , jonge eendjes , vogeltjes, ook konijntjes . En als ze de kans krijgen nemen ze het mee naar binnen en gaan ze het voor je neus triomfantelijk op zitten eten . Boos! Boos! . echt smerig . En dan die kop van hem erbij , van zo kijk mij eens . goed he . Haha! .

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:53

Laatst kwam ik binnen via de voordeur en ik zag op de (lichte) laminaat liggen: één vissenoog, beetje flubberachtig spul, en een aantal schubben..... *ieuw*

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 10:05

Ohhh sorry Bokkers maar ik lig echt in een deuk hoor, zielig voor de slachtoffers maar vissenogen op het laminaat, kuikentjes in pantoffels, kippenbouten van de BBQ en al die jachttrofeeën voor je deur, die krijgen wij ook regelmatig aangeboden en het bloed loopt dan zo ongeveer de traptreetjes af, muizenkoppen, skeletjes, pootjes en ingewanden, afwisseling genoeg. Zelf ben ik als de dood voor muizen maar ze heeft het een keer gepresteerd om een muis levend naar binnen te brengen en die stumper heef 2 dagen op de slaapkamer gebivakkeerd. Onze kat heeft een bandje om met een belletje maar konijntjes hebben dat niet door, die zijn niet zo snel, er zit wel elastiek aan het bandje maar het idd niet veilig, regelmatig komt hij terug en dan wordt er gezegd: je kat is mank, maar wat heeft ze dan gedaan? Haar voorpoot door het bandje gewurmd, op 3 poten loop je dan wel mank.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:19

Bandjes hebben wij opgegeven, de katten kwamen vaak zonder weer thuis. Soms waren mensen zo vriendelijk om het bandje terug te brengen, dat hing dan ergens aan een hek... Clown
Bij ons wilden ze de vangst altijd mee naar binnen nemen, dan moest je goed oppassen als je de deur opendeed. Als er een wat vervormd miauw klonk dan kwam er (levende) prooi mee. Verder ving onze poes ook volwassen fazanten. Dat ziet er een beetje uit als een leeuw die een gnoe(of zoiets) meesleept. Uiteraard ook konijnen en ander gevolgelte. Als er zo'n rottingslucht in huis hing was het tijd om kadavers te zoeken Vork die lagen dan meestal ergens onder een bed of kast...
Uiteraard was het de kater ook niet te min om twee pond biefstuk van het aanrecht te jatten, uiteraard netjes uitgepakt met de nageltjes, het plastic mocht je namelijk houden Haha!
Overigens hebben ze onze cavia's nooit een haar gekrenkt, de kater pikte wel graag het nachthok in dus hebben we het deurtje moeten verkleinen, daarna sliep hij maar in de ren, terwijl er piepende knaafs rond zijn hoofd rende Duivel

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:21

Ik laat om die reden ook geen raam meer open staan dat ze in en uit kunnen. Jammer voor de snoes die nu soms 'gedwongen' in de achtertuin moet blijven (wel met de schuurdeur op een kiertje) maar ik heb geen zin meer in duiven op de deurmat, visseogen op het laminaat of een levende merel op de vensterbank... (<-- die was van Snoes, Minipoes laat echt niets leven, dat is een echte KillerCat)

En als minipoes grommend over de schutting komt en ik ben in de buurt telt maar 1 ding: de achterdeur dichtgooien vóór ze te dichtbij is!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:45

Haha, grappige verhalen! Onze jongste, Isis, is ook een killer, op een keer kwam ze eens met een duivenkop binnenwandelen, geen idee wat ze met de rest gedaan heeft Tong uitsteken

Er heeft ook eens een week een muis in de verwarming gezeten (door Isis binnengebracht), uiteindelijk hebben we ze kunnen vangen en terug vrijlaten Lachen Was wel grappig om de hele week eten in de verwarming te moeten droppen, want als het beest dood was gegaan hadden we het er nooit uigekregen.

Konijnen vangt ze gelukkig nog niet, het blijft bij vogels, kikkers, padden, vissen, muizen,... maar dan wel echt elke dag een muis voor onze voordeur Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:52

De katten die wij jaren terug hadden namen rustig van alles mee naar binnen. Het begon met muisjes, kleine vogeltjes, soms een hermelijntje oid. Maar toen ze wat groter werden kwamen er grotere vogels. En toen ze nog groter werden dus ook fazanten, hazen en zelfs een keer een reiger (maar die paste niet door het katteluik....). Fazanten en hazen zaten soms ook vast in het kattenluik.
Maar levende duif in je keuken 's ochtends vroeg als je katten kom voeren word je vaak niet heel blij van Tong uitsteken.

Onze 'poesjes' waren wel flinke boerderijkatten van formaat dat je nu niet zo veel meer tegen kom hoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:55

*proest*

De snavel van de reiger zat zeker dwars?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:56

Ow ontzettend herkenbaar.

Kiki (langharige siberische diva..Tong uitsteken) vangt niet alleen van alles, ze vangt ook vrij regelmatig. Lees: 3 a 4x per dag!!!

Dagelijks liggen er muizen, ratten, jonge eendjes, grote rare insecten (veenmollen), vogels en nog meer.

Mevrouw gaat eerst op alarm wanneer ze iets heeft gevangen. Erg fijn midden in de nacht... Kom ik niet snel genoeg kijken dan eet ze het zelf wel op! Met al het bottengekraak van dien. Soms zijn de muisjes nog niet goed dood en hoor je ze nog piepen Verdrietig
(Ik woon gelijkvloers en de slaapkamer grenst aan de woonkamer.)

Heb al regelmatig wat levend teruggezet (midden in de nacht.. want dan vangt ze het meest) maar heb ook regelmatig het aangekoekte bloed en ingewanden van de vloer geschrobt. Erg fijn zo 's morgens voor je ontbijt.

Soms snap ik niet hoe ze het voor mekaar krijgt. Ze is zelf vrij klein (weegt maar 3kg) en neemt soms ratten mee waar je u tegen zegt. Woon hier midden tussen de boomkwekerijen dus er is genoeg te vangen voor dr. Volgens mij zijn die kwekers er alleen maar blij mee. En kiki is uiteindelijk vaak ook blij en voldaan. Alleen baasje niet.. muis in kwestie vaak ook niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:57

Dennis schreef:
De katten die wij jaren terug hadden namen rustig van alles mee naar binnen. Het begon met muisjes, kleine vogeltjes, soms een hermelijntje oid. Maar toen ze wat groter werden kwamen er grotere vogels. En toen ze nog groter werden dus ook fazanten, hazen en zelfs een keer een reiger (maar die paste niet door het katteluik....). Fazanten en hazen zaten soms ook vast in het kattenluik.
Maar levende duif in je keuken 's ochtends vroeg als je katten kom voeren word je vaak niet heel blij van Tong uitsteken.

Onze 'poesjes' waren wel flinke boerderijkatten van formaat dat je nu niet zo veel meer tegen kom hoor.

Huilen van het lachen ROFL