Ik heb even jullie advies en ervaring nodig met betrekking tot een probleem dat ik heb met mijn katten.
Afgelopen zaterdag heb ik een kleine kat opgehaald als vriendje voor mijn 1-jarige poes, zie voor de eerste ontmoeting
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=945072
Nu zit ik met hetvolgende, de ontmoeting tussen Jessie (huidige poes) en Binkie (kitten) lijkt enerzijds echt super goed te gaan en aan de andere kant maak ik me ernstig zorgen. De eerste dag gromde Jessie wat wanneer Binkie in de buurt kwam en was ze duidelijk van slag, de tweede dag werd dat al een stuk minder en wilde ze ook wel weer aangehaald worden (zij het niet van harte). Gisterochtend had ik de indruk dat ze zelfs een beetje met elkaar aan het spelen waren al schrokken ze nog af en toe van elkaar en gingen dan wel over in blazen.. Gisteravond zat Binkie bij mij op schoot en kwam Jessie er zelfs even bijzitten, ze was niet ontspannen maar was ook niet aan het grommen en blazen dus ik was helemaal happy! Vanmorgen lag binkie rustig op bed (ze mogen smorgens even bij ons omdat we overdag werken) en Jessie ook maar nog iets verderop, toen kwam Jessie erbij liggen en ging de kleine zelfs helemaal wassen! Klinkt allemaal erg goed en voorspoedig dus...
Wat wil nu het geval, we hebben Jessie er ook al meerdere malen op betrapt dat ze de kleine (uit het niets, vanaf een afstandje) aanvalt en vervolgens op zijn rug dwingt en hem in zijn keel gaat bijten.. Ze bijt vrij hard en de kleine huilt er ook bij. Ze geeft af en toe ook wel een klein tikje op zijn koppie maar daar maak ik me niet zo druk om, ze moeten natuurlijk wel even bepalen wie de baas is maar ik maak me wel echt zorgen om dat bijten! Moet ik dit zien als correctie en het gewoon toelaten? Moet ik haar corrigeren wanneer ik het zie? En wat als we het niet zien (omdat we er niet bij zijn bijv.?)..
Jessie is een erg sociale poes die erg gek is op aandacht en die dan ook veel kreeg, om te voorkomen dat ze jaloers wordt geven we haar veel aandacht en denken erom dat ze niet vergeten wordt door de schattige kleine kat die erbij gekomen is..
Ik zit dus erg in dubio.. gaat het goed? gaat het slecht? moet ik ze samen houden? of apart? is het gemeenheid van Jessie? Of opvoeding? slaat ze er te ver in door? of is het normaal?
Graag hoor ik jullie mening hierover, alvast bedankt!