Ik had een uurtje geleden ons konijn losgelaten in de tuin, die hermetisch afgezet was aan de rechterkant sinds meerdere ontsnappogingen deze week waarbij het konijn in een doos voor de deur weer werd teruggezet door de buren
.Nadat ik hem al drie kwartier niet meer had gezien, stond ik net op om bij de linkerbuurvrouw te gaan vragen of hij daar soms was (die vond het wel gezellig als hij daar zat dus was niet erg). Tot de deurbel ging, met de rechterbuurman, dat het konijn gesignaleerd was bij nummer 11. Ware het niet dat wij al jaren een burenvete hebben met nummer 11 en dus al jaren niet meer met die mensen gesproken hadden of ze uberhaubt aangekeken. Maar het konijn moest maar opgehaald worden, rechterbuurman bood heel lief aan mee te gaan voor morele steun
, en Esmee ging op weg. Helaas was het konijn alweer verdwenen bij nummer 11 en bleek weer bij de rechterbuurman te zitten, dus wij weer teruggekacheld, en daar zat hij: midden op het grasveld. (En zie dan ondertussen even voor je dat de nummers 5 t/m 11, dus 4 huizen met het hele gezin over de schutting stonden te schreeuwen waar het konijn was
) Maar het evil konijn
, liep weer door naar de volgende schutting, waar hij opgevangen werd door het buurmeisje, daar schrok hij zo van dat hij weer terugkwam hollen, recht in mijn handen, nadat ik er met een snoekduik bovenop gedoken was
om hem niet te laten ontsnappen.Dus toen nog even over alle schuttingen geschreeuwd dat het konijn weer terecht was, buurkindertje uitgenodigd om met het konijn te komen spelen en het secreet zit weer veilig in haar hok
Ze gaven ons al de optie om hem dan maar tot buurtkonijn te dopen, maar helaas hebben ze op nummer 11 een hond die hem zal grijpen. Dus dat gaat mooi niet door
Maar als hij nog een keer ontsnapt weet iedereen in ieder geval van wie hij is

Evil Tippi
: