Cavia wordt kaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Cavia wordt kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:31

Een van mijn cavia's nu zo'n 4(?) jaar oud ofzo, is kaal aan het worden? Ze heeft geen schilvertjes ofzo, maar er komen gewoon hele grote kale plekken, je kan zo door haar vacht heen kijken, op haar kont zit op 1 stuk zelfs helemaal geen haar meer? Op sommige stukken zijn de plukken die eroverheen hangen gewoon lang zoals normaal(lange haren op der kont) en op 1 stukje zijn ze duidelijk afgebeten, maar lijkt me niet dat dat op de stukken waar ze lange haren overheen hangen dat ook zo is, want daar steken ook geen kleine puntjes haar uit ofzo, nee ze zijn er gewoon helemaal niet? Wat kan dit zijn? Weten jullie dit? Mijn ma gaat binnenkort ermee naar de dierenarts, weet zelf niet waneer, zal ik zo vragen Lachen

edit: ik had haar net ook op schoot en er liggen nu 2 hele haren op mijn schoot? 3 cm lang ong. net zoals de rest van haar haren? Nagelbijten / Gniffelen En ze gaat dinsdag naar de dierenarts Lachen

TheSam

Re: Cavia wordt kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:07

Ben je al bij de dierenarts geweest? Cavia's zijn gevoelig voor schurft en schimmels...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 17:33

Schurft was het zoiezo niet, dan hebben ze schilfers en ze was gewoon kaal, gewoon egale huid en alles. Maar we zijn bij de dierenarts geweest, of nja mijn ma, en ze heeft iets in haar eierstokken ben de naam ervan even vergeten, maar het is geen kanker ofzo en het is niet dodelijk, het zijn dingetjes die opzwellen en dan knappen ze open ofzo en dan loopt het water door haar lichaam, zoiets. Nja ze kunnen er 10 mee worden en hebben er verder geen last van, ze wordt alleen kaal doordat ze dan een bepaalde hormoon minder heeft ofzo, het kan zijn dat de haren weer aangroeien als de dingetjes kleiner zijn, maar dat is niet altijd zo ofzo Nagelbijten / Gniffelen Vast heel duidelijk dit Clown

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:44

Oke, dat is dan heel wat anders dan een schimmel of schurft ja Haha!

Gelukkig heeft ze er geen last van! Knipoog

Maarre... 10 voor een cavia? Bloos! Die van mij is 5 en een half en die vind ik al oud Nagelbijten / Gniffelen

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:50

Ik herken dit en heb lang dit probleem gehad met mijn eigen cavia's.
Regelmatig naar de DA geweest.

Tot dat we een andere DA kregen en die zei dat ze allergisch waren voor de grond. Ik had ze toen altijd op stro. en daaronder zaagsel en geen kranten. Hij heeft me geadviseerd op kranten en zaagsel te gebruiken om de plas en bacterien te absoderen.
Ook moest het hooi en een voederbal en mocht niet meer in de kooi los liggen. Ik moest ze hardvoer en hooi geven.

Ik weet niet waar jou cavia's opstaan. Maar misschien is dit een tip. Nu zijn mijn cavia's van die kale plekken af.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:47

Als je mijn vorige reactie leest weet je wat het was/is Knipoog Lachen

10 is idd wel oud, maar het kan Clown Mijn oudste was op 1 maand na 9 Haha! Helaas leeft hij niet meer Verdrietig Was echt een tof beestje..