We hebben nu nog twee poezen.
eentje die bij ons is geboren en is nu 14 jaar.
De andere hebben we uit het asiel en is nu 15 jaar.
Ze zijn beide dus al best op leeftijd.
De poes die bij ons is geboren is heel erg veranderd. Leefde erg op zichzelf en als er andere mensen zijn was ze altijd nergens te vinden. Nu is ze erg aanhankelijk en ook vreemde mensen zijn erg gezellig. Vroeger kwam ze vaak thuis met een konijntje of een vogeltje. De laatste tijd wat minder, maar vorige week zat ze er toch nog eentje op te eten onder de eettafel! (smakelijk eten

Is allemaal heel gezond volgens mij voor poezen die wat ouder worden. Maar ik merk toch ook dat ze erg dun aan het worden zijn. Ze krijgen nog steed hetzelfde voer. Het blikvoer vinden ze erg lekker en dat is ook zo op. Als ik ze 's avonds eten geef is het vaak dat ze een paar hapjes nemen en dan gaan ze weer. Ze nemen af en toe is een brokje tussendoor, maar ze doen niet alsof ze uitgehongerd zijn.
De laatste paar weken miauwen ze erg veel. Ze komen dan naar mij toe en gaan naar me miauwen. Als ze dan nog geen brokken hebben geef ik ze meestal wat brokken (ookal is het pas 's middags), maar hier beginnen ze vrijwel nooit aan. Dus ik denk niet dat ze miauwen omdat ze honger hebben.
Wij zijn afgelopen weekend een weekend weg geweest en de buurman heeft toen de poezen eten gegeven. Toen wij terug kwamen was het miauwen heel erg. De buurman heeft ze gewoon voldoende eten gegeven, dus het was niet omdat ze uitgehongerd waren (ik gaf ze ook meteen brokken toen ik thuiskwam, maar weer weinig reactie) Ik denk dat het miauwen toen kwam omdat ze 'blij' waren ons te zien. Iets anders kan ik niet bedenken.
Maar nu de vraag waar het eigenlijk om ging

En weet iemand van jullie misschien de reden van miauwen? Misschien gewoon de vraag naar aandacht?
Alvast bedankt,
Groetjes Margo