Ervaring vetbulten oudere dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring vetbulten oudere dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:50

Mijn kat is inmiddels 18 jaar jong.

Ongeveer twee jaar geleden ontdekten we een bult aan haar rechterzijkant, ongeveer ter hoogte van de heup. We zijn hier toen direct mee naar de DA geweest en die vertelde dat het een vetbult was. De bobbel groeide eigenlijk niet echt.

Sinds een tijd heeft onze kat twee van zulke bulten erbij gekregen, en wel op haar hoofd. Deze zijn niet abnormaal groot.

Echter, die bult aan de zijkant wordt nu wel extreem groot. Daarom gaan we er morgen maar eens even weer mee naar de DA.

Graag zou ik willen weten of meerdere mensen hier ervaringen mee hebben. Ze heeft er zelf totaal geen last van, maar omdat die ene bult nu toch zo groot wordt gaan we er mee heen, al is het alleen maar om het even na te laten kijken en om te voorkomen dat ze er last van krijgt.

Verder is ze nog in goede conditie, al merk ik wel dat ze het afgelopen jaar ahcteruit is gegaan. Vorig jaar zei menig mens nog 'tjonge, je zou écht niet zeggen dat die 17 jaar is! Wow! '. Maar nu is ze wel magerder geworden.

Ik vraag me af wat ze nu dus gaan doen. Kunnen ze de bulten eleghalen, bijvoorbeeld met een spuit? Het zal dan wel terugkomen, maar misschien is dit handig om te voorkomen dat ze er last van krijgt..?

Een operatie met narcose is natuurlijk geen optie, dat willen we ook absoluut niet, gezien haar leeftijd. Knipoog

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben natuurlijk alweer als de dood. Huilen Want mijn kat is mijn alles, we hebben haar zelf met de fles opgevoed vanaf dat ze +- 2 week was, anders zou ze verzopen worden in de emmer. En ze vindt het ook nog eens verschríkkelijk om naar de DA te gaan, en in de auto te gaan.