Nieuwe sluierstaart visjes,, maar klopt dit??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Nieuwe sluierstaart visjes,, maar klopt dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 18:18

hoooi
ik heb vandaag nieuwe visjes gehaald!
had vantevoren me bak schoon gemaakt, water en steentjes enzo er ingedaan.
visjes opgehaald.
eerst 1,5 uur in de plastic zak in me bak laten hangen.
daarna los gelaten.
maar ze zijn meteen op de bodem gaan liggen en nu uurtje latr liggen ze daar nog.
wie heeft er hier super verstand van sluierstaartjes???
kan op internet hier weinig over vinden.
heeft het met zuurstof te maken of gewoon wennen?

graag snel antw!

_Caitje__

Re: Nieuwe sluierstaart visjes,, maar klopt dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:20

Onze sluierstaartjes deden het niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:20

Ik heb geen verstand van vissen,maar dit klinkt iig niet goed Nagelbijten / Gniffelen .

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:22

Ik weet ook niet heel veel van vissen, maar heb je ze ook aan het water laten wennen en niet alleen aan de temp.?
Ik heb altijd geleerd dat ze ook moeten wennen aan het water, dus eerst een beetje water in het zakje er bij van de nieuwe bak en dan nog een beetje erbij en ze dan pas loslaten. Maar weet dus niet of het hier mee te maken heeft.

Edit* heb je een zuurstof pomp in je bak hangen?
maar volgens mij als het zuurstof is gaan ze juist boven water zuurstof halen...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:24

Uhm, nee dat hoort niet. Je zult het af moeten wachten, want misschien trekken ze nog bij. Heb je er zuurstofplanten in zitten of een pomje?
Sluierstaarten hebben nogal eens last van een kapotte zwemblaas, maar dan drijven ze meestal op hun zij en gaan steeds meer naar de oppervlakte. Dit is het omgekeerde. Dat kan dus ook, maar heb ik geen ervaring mee.
Trouwens: welke kleur hebben ze? Zwarte zijn bijna niet in leven te houden.

Als ze last hebben van een kapotte zwemblaas, dan is er niets aan te doen en gaan ze langzaam aan dood, tenzij je ze uit hun lijden verlost.
Laatst bijgewerkt door Trennie op 24-05-08 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:24

Idd, heb je zuurstof in je bakje zitten, en heb je ze ook laten wennen aan het water?
Ik geloof dat vissen die naar de bodem zakken meestal nog moeten wennen aan het water waar ze dan inzitten...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:25

heb ik ook hoor,als ik nieuwe sluiers in de bak doe,liggen ze wel vaker lang op de bodem..even acclimatiseren Haha!

gaan vanzelf wel weer zemmen Ja

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:27

euhmm.. je hebt ze waarschijnlijk te lang in het zakje laten zitte, waardoor er dus een zuurstof probleem is opgetreden, je mag ze er eig. maar max. 20 minuten in laten ziiten, maar jij zegt dat je ze er zo 1,5 uur hebt ingelaten.. dat is niet zo gezond iig. veel succes met de visjes

Heb zelf heel veel visjes (lees = welgeteld 178 + kleintjes, maar die vallen niet te tellen..) sluierstaartjes heb ik 3 jaar in aquarium gehad, mijn eerste had ik ook te lang in de zak laten zitten , 1u, en ze gingen naar de bodem, en ze zijn doodgegaan.. Verdrietig daarna heb ik ze er altijd 15 minuutjes ingelaten, en dat ging perfect... Knipoog weet natuurlijk niet zeker of dit ook bij jou visjes de oorzaak is van het bodemliggen Clown
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 24-05-08 18:31, in het totaal 3 keer bewerkt

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:28

Ik denk niet dat er te weinig zuurstof inzit, dan zouden ze namelijk naar boven komen.
Ik zou verder niet weten wat er mee is, misschien moet je even terug gaan naar de winkel Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:34

Misschien dat ze idd even aan het water moeten wennen. Ik durf het eerlijk gezegdt anders ook niet te zeggen. Heb je al gekeken of ze reageren als je ze voert?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 18:36

ik had die zak wel gewoon open gehad de tijd dat ze der in lagen dus zuurstof ljikt me niet.
ik heb ze nu in een andere bak, omdat ik die steentjes niet vertrouwde.. zwemmen nu heerlijk in het rond. hoop dat ze nu weer gewoon vrolijk verder gaan..
ik heb een oranje en een ornaje met zwart streepje en 2 met stippeltjes..
ga morge fotos maken..
dus op hoop van zegge!!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:38

als je een nieuwe bak inricht moet je altijd even de de steentjes goed afspoelen onder kraan. (dat is wat de dierenwinkel mij vertelde toen ik vissen kocht)Want er kan stof ofzo inzitten of ander viezigheid. Want als ze nu wel vrolijk rondzwemmen in een bak zonder steentjes dan kan het best daar aan gelegen hebben.