Vanochtend hadden we al in de gaten dat huppel een beetje raar deed. Tegen mij werd het niet gezegd anders ging ik op school steeds stressen. Hij at niet, dronk niet, zelfs zijn knabbels waarvoor hij normaal een moord voor doet wou hij niet. Hij ging ook de hele tijd zich heel hard tegen zijn kooi afzetten en dan liggen.
Mijn moeder had naar de DA gebeld omdat ze het niet vertrouwde en ze zeiden al dat we meteen vandaag moesten komen en als het slecht ging moesten we meteen bellen. We dachten misschien zijn het zijn kiezen want daar had hij al vaker last van gehad, ik zag al dat zijn buik wat opgezwollen was en hij deed nu anders.
Om kwart voor 5 hadden we een afspraak en de DA zag al meteen dat er iets mis was ook na ons verhaal. Temperatuur opgemeten en dat was 35 graden terwijl het normaal ongeveer 38 was. Hij deed Huppel meteen in zijn hok en zei dat hij serieus wou gaan praten dus ik voelde meteen een blok in mijn maag. Hij vertelde dat dit was omdat hij haren in zijn maag had waardoor het verstopt was, zo verstopt als een kurk in zijn maag.
Ik schrok wel want hij begon te zeggen wat de makkelijkste oplossing was dus ik was bang dat hij hét zou gaan zeggen maar gelukkig zei hij wat anders, ik heb nog nooit zo'n geruststellend gevoel gehad alsof de wereld op me schouders stond. Hij kon zijn maag gaan spoelen en dan haartje voor haartje het weghalen en dat moest meteen gebeuren. Als dit niet lukt wordt hij geopereerd. Of we moesten kiezen voor 'hét'. We hebben gekozen voor het spoelen ook al kost het veel geld, het is altijd zo'n lief konijn geweest we konden dat gewoon niet.
Ik zeg dit omdat ik iedereen wil waarschuwen dat je altijd snel naar de DA moet gaan, de DA zei : als jullie vandaag niet waren gekomen dan was hij dit weekend nog aan zijn einde gekomen. En moet je nagaan wat voor walgelijke pijn hij dan had gehad!

We liepen weg en ze moesten méteen beginnen, we stapten in de auto en we zagen hoe ze naar binnen liepen met huppel ik hoop dat het goed komt.
We krijgen dus hopelijk snel een telefoontje of het spoelen gelukt is en hij tot rust kan komen in de coeveuse, dus dit is een waarschuwing voor iedereen!
Sorry voor het lange verhaal maar het moest er even uit.
Bedankt!