Cavia lijkt het benauwd te hebben en is verkouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Cavia lijkt het benauwd te hebben en is verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:23

Mijn lieve caviaatje zit heel erg te hijgen in haar hokje Boos!
Als ze ademt gaan haar neusgaatjes zeg maar helemaal open, als bij een paard dat loopt te pompen.
Nou heeft ze ook last van een snot neusje en ik heb het idee dat er een heleboel snot vast zit in haar neusje en ik vroeg me af heeft een van jullie enig idee wat je kunt doen om dat los te krijgen?

Ze heeft kort geleden ook oorontsteking gehad, maar dat is wel helemaal over, maar ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben?

Ash_

Re: Cavia lijkt het benauwd te hebben en is verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:25

Je heb een soort medicijn die is te krijgen bij de dierenspeciaalzaak. Dat is ook voor verkouwdheid. Is voor door het water. Werkt er goed

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:01

Ik heb wel een soort van poedertje gekregen voor door het water tegen longontsteking en dat soort dingen, misschien dat dat hetzelfde is??

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:06

Herken je de naam als ik deze zou kunnen noemen?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:56

ik heb even beneden gekeken en het is voor longontsteking, snot en diarree en je kunt het voor vogeltjes en kleine knaagdieren gebruiken Ja

Ze lijkt nu gelukkig wel wat minder te hijgen en heeft een hele vieze neus die ik net heb schoongemaakt, ik denk dat het nu een beetje loskomt Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:39

Ik zou met zoiets niet zelf gaan dokteren maar gewoon naar een dierenarts gaan. Niemand kan van hieruit zien wat het is.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 11:49

Jah, dat is een beetje het probleem, ik mag van mijn ouders niet naar de dierenarts gaan als het zeg maar niet heel erg is, omdat het best veel geld kost enzo en vorige keer had de dierenarts de cavia een te hoge dosis antibiotica gegeven en toen was hij dood gegaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:07

Ik zou echt wel naar de dierenarts gaan, dit klinkt best wel ernstig. Als het een zware verkoudheid is kan het al overgaan in longonsteking en dan gaat je caaf het niet meer redden ben ik bang.
Ik heb het laatst ook gehad, mijn caafje had ook een loopneus, gelijk naar de DA geweest, medicijnen gehad en het was snel weer over gelukkig.

Ik vind dat als er iets met je dier is je gewoon naar de DA moet gaan, ook al kost het veel geld, dat weet je als je eraan begint.

Succes en ik hoop dat je je ouders zo ver kan krijgen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:19

Nevony schreef:
Jah, dat is een beetje het probleem, ik mag van mijn ouders niet naar de dierenarts gaan als het zeg maar niet heel erg is, omdat het best veel geld kost enzo en vorige keer had de dierenarts de cavia een te hoge dosis antibiotica gegeven en toen was hij dood gegaan.

Het klinkt wel ernstig en de kans dat het dier doodgaat door niet handelen of op eigen handje medicatie geven is vele malen groter. De dierenarts heeft er voor geleerd en als het sterft aan een te hoge dosis dan zal het dier wel niet meer te redden zijn geweest.

Ik vindt persoonlijk dat je ouders je geen dier mogen geven als ze niet de verantwoording ervoor nemen er mee naar een dierenarts te gaan. Liever een keer te vaak als een keer te weinig.

Helaas worden dierenartsen vaak met dit soort dingen geconfronteerd en dan vaak als er al te lang is gewacht.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:21

vind het altijd zo raar. mensen gaan hier vragen wat ze kunnen doen. wij zijn GEEN dierenartsen. Ze mogen niet naar de dierenarts omdat het teveel geld kost. waarom neem je dan in godsnaam een huisdier.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:08

sorry hoor, maar dat heb ik ook niet zelf bedacht, ik vind het ook niet leuk dat mijn lieve diertje ziek is Verdrietig ik wil ook gewoon dat ze weer snel de oude is

en ik dacht dat jullie misschien iets wisten om haar neusje open te krijgen, maar ik ga nog even verder zeuren bij mijn ouders Ja
Ik ga morgen soieso wel even bellen, maar het is niet dat mijn ouders niet willen dat ze beter wordt ofzo hoor, maar we zijn nog pas geweest en nouja ze willen altijd eerst even kijken of het misschien nog over gaat, maar nu duurt het wel lang dus dan bel ik gewoon even en dan kan ik altijd nog zelf gaan als ik mijn vader zo ver krijg om even te rijden, maar dat moet niet zo'n probleem zijn denk ik Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 17:41

Ik ben langs geweest Lachen
en we hebben druppeltjes gekregen, dus die heb ik net gegeven en ik hoop dat ze nu snel weer beter is!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:46

Super. Wat was het precies?