Kat loopt moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Kat loopt moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:57

Sinds vanmorgen loopt mijn kleine man (bijna 1 jaar) moeilijk, hij lijkt last te hebben van zijn achterpoten. Hij loopt steeds maar kleine stukjes en gaat dan weer zitten. Ook springt hij niet.

Gisteravond was er nog niks aan de hand. Hij heeft vannacht onderin de kledingkast geslapen op zijn handdoekje (hij heeft zijn stekkie daar) en vanmorgen begon het dus.

Verder is er niks aan hem veranderd. Hij is opgewekt, hij eet en drinkt normaal, ziet er normaal uit. Ook mag je gewoon aan zijn hele lichaam zitten en mag je ook zijn achterpootjes vastpakken en bewegen.

Nu dachten we zelf dat hij misschien gewoon een spier heeft verrekt o.i.d. Alleen begin ik me toch wel zorgen te maken (het is toch je kleine mannetje Ach gut ).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Kat loopt moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:58

inderdaad een spiertje of zo. Misschien heeft ie raar gesprongen ergens op of af en heeft ie iets verrekt. ik zou het een paar daagjes aankijken en als het niet minder wordt, toch maar even langs de dierenarts.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:41

En als je onder z'n poten kijkt, bij/tussen de kussentjes? Zit daar niets tussen van een wondje of een splinter? Ook kunnen ze wel eens kreupel lopen als ze bv een lading modder tussen hun tenen hebben waardoor de boel aan elkaar vast zit (Zoals die van mij... Clown De oplossing was nat maken zodat 't los kwam)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 22:42

Cathelijne schreef:
En als je onder z'n poten kijkt, bij/tussen de kussentjes? Zit daar niets tussen van een wondje of een splinter? Ook kunnen ze wel eens kreupel lopen als ze bv een lading modder tussen hun tenen hebben waardoor de boel aan elkaar vast zit (Zoals die van mij... Clown De oplossing was nat maken zodat 't los kwam)

Hij loopt niet kreupel. Hij lijkt last te hebben van zijn achterpootjes tijdens het lopen. Maar ik mag er wel gewoon aanzitten enz.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 14:41

Inmiddels loopt hij al beter. Alleen kan hij nog niet springen. Verder is hij gewoon zichzelf, hij kan snel de trap op en af rennen en speelt ook gewoon. Alleen hij springt dus niet...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:46

let even op of hij plast, kan namelijk een van de eerste tekenen van blaasgruis zijn

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 14:53

trustHim schreef:
let even op of hij plast, kan namelijk een van de eerste tekenen van blaasgruis zijn

Ok, bedankt voor de tip! Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik zal hem eens in de gaten houden. Hij gaat wel beter dan een paar dagen geleden, maar toch maak ik me nog wel een beetje druk..