Mijn Misty is ziek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Mijn Misty is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 15:52

Hoi allemaal,
Gister kreeg ik het nieuws te horen, mijn konijntje is ziek Verdrietig
Ze heeft wat haakjes op de kiezen waardoor haar traanbuisje verstopt is en ze dus constant een nat oogje heeft. Ook heeft ze last van vachtmijt.
Ze laatste tijd at ze iets minder waarschijnlijk door de haken, maar we zijn er gister dus mee naar de dierenarts gegaan.
Vanmorgen is ze om 10 uur gebracht. Ze zou er eerst even in de kooi op handdoeken moeten zitten om de ontlasting te cheken en dan zou licht verdoofd worden om de haken te verwijderen en het traanbuisje door te spoelen.
Ook krijgt ze medicijn voor haar vachtmijt. De haken kunnen helaas ook snel terugkomen als je geen goede voeding geeft. Maar de dierenarts verbaasde zich over de haken aangezien ze een goede voeding heeft. Knipoog Veel groen en hooi, loopt de hele dag buiten en maar weinig brokjes. Maargoed, als het dus terugkomt, kan ze op een gegeven moment niet meer eten en dan is het dus over...
We laten haar nu een keer behandelen dan kijken we hoelang het duurt voordat het terugkomt en dan maken we een beslissing. Want het kan ook om de drie maanden terug komen en om der telkens te laten behandeling is voor haar en voor ons niet leuk. Knipoog
We gaan der om half 5 ophalen, ze blijft vanacht binnen en we moeten goed kijken dat ze blijft eten en anders dus dwangvoeren.
Ik hoop zo dat het goed met haar gaat! Nouja, sorry voor het verhaal wou het even kwijt Bloos
Foto:
Afbeelding

LiNdA1986

Re: Mijn Misty is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:36

Jemig, sterkte dan maar!
Ik hoop dat de behandeling aanslaat en het niet terugkomt!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:38

Ach gos.. ik hoop dat het goed is gegaan, en dat het dat ook blijft!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:41

aah Boos! wat sneu ik weet hoe je je voelt.
Heb ook een erg ziek konijn gehad! moest hem een week achterlaten bij die DA Kon echt geen afscheid nemen. Moest gewoon huilen! ( wat i niet verwachtte)
En kwam elke dag even bij hem kijken of het goed ging !
Gelukkig is hij beter geworden, iK hoop dat je konijntje snel beter word!
Sterkte meid (L)