kunnen konijnen zwemmen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

kunnen konijnen zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 12:55

Mijn konijntjes lopen los in de tuin. Nu willen we graag een mooie vijver met fontijn in de tuin maken, maar weet niet of konijnen waarin ze erin zouden vallen ook verdrinken???

poes

Re: kunnen konijnen zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:37

Ik zou je vijver heel konijnproof afzetten! Ik weet niet zeker of ze kunnen zwemmen, maar vaak heeft zo'n vijver een gladde/hoge rand waar ze nooit meer uitraken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:40

Konijnen kunnen inderdaad zwemmen..ik heb ooit als klein kind m'n konijn in het zwembad gegooit dus.. zodoende dat ik dat weet Bloos Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken of ze er inspringen... bij een vriendin van me hebben ze ook een zwembad en daar lopen de konijnen ook los en die zijn nog niet in het zwembad ofzo gesprongen. En in het wild zouden konijnen óok in meren etc kunnen springen, maar dat doen ze niet zo gauw hoor Knipoog.. Maar afijn.. mócht het gebeuren (die kans acht ik trouwens zeer klein) ja, dan kunnen ze zwemmen Knipoog hoop ik wel dat ze er uit kunnen klimmen.. want ik denk dat als ze héel lang moeten zwemmen totdat iemand ze eruit haalt dan denk ik dat ze zo moe worden dat ze toch verzuipen.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 21-05-08 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:41

ik denk dat ze even kunnen zwemmen, maar toch echt zullen verdrinken uiteindelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:42

Ze kunnen wel zwemmen, maar ik zou toch de vijver afzetten. Als ze er in vallen komen ze er ook niet zomaar uit en dan verdrinken ze alsnog door uitputting.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:47

Konijnen kunnen zwemmen, vanaf jongs af aan. (onze konijnen liepen vroeger altijd los in de tuin en als de jonkies dan in de zomer voor 't eerst met mams naar buiten gingen kon je erop wachten dat ze kennis gingen maken met de sloot achter ons huis hihi)

leuk vinden ze het niet en net als wat hier gezegd wordt, vaak kunnen ze zelf de kant niet meer op komen en sterven ze door uitputting.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:03

Knipoog bedankt. Dat wordt dus het zoveelste objekt in de tuin wat konijnenproof wordt gemaakt Clown

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:45

Euh ja ze kunnen zwemmen als de randen niet te hoog zijn kunnen ze er waarschijlnijk wel uitkomen.
Ik weet niet wat voor konijnen je hebt, maar voor die hele grote zal het misschien wel moeilijk worden
'k ben vroeger een keer met mn konijn (kleurdwergje) in de sloot gevallen maar hij kwam wel weer gewoon op de kant gelukkig Bloos

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:59

mijn konijnen liepen zo vaak los in de tuin en zijn nooit in de vijver gevallen. ze dronken eruit en sprongen erover heen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:00

ze kunnen zwemmen, maar of ze er ook weer uit kunnen komen... ik zou de gok niet wagen en de vijver konijnproef maken. en evt zelfs nog extra ook zorgen dat ze er makkelijk uit kunnen komen. of niet te diep doen?

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:45

konijnen kunne idd zwemmen. Mijn konijn heeft het vogelbadje al een aantal keer gebruikt als zwembad :p alleen het er uit komen was wat moeilijker :p

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:48

Onze hond wilde een keer met een konijn spelen ( onze hond ziet allen en iedereen als speelmaatje), het konijn ( wilde overigens) zag geen andere uitweg meer en sprong in de beek, we hebben een plons gehoord, en zagen het arme beestje dood weg drijven. terwijl het beekje droge vlakke zijkanten heeft.
Ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of ze wel kunnen zwemmen, cavia's wel, maar dat is een ander verhaal Knipoog Bloos

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:51

Ons konijn kon over een hek van meer als 1m springen en kreeg je er niet meer te pakken dan zeiden we altijd tegen de hond "konijntje" en dan ging die er achteraan en dan sprong die half op het konijn en toen ging die het konijn altijd aflikken.

Nou een keer ging konijn dus rond de vijver en sprong ze de vijver in om aan de hond te ontsnappen...... Ze kon er ook heel makkelijk zelf uitkomen en we hebben een rand met uitstekende stenen dus zou je niet teveel zorgen maken ze kunnen heeel goed zwemmen Knipoog

Steph: grappig onze hond dus ook jij typte het net voor mij Tong uitsteken