Kat met nierproblemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Kat met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:15

hoi allemaal
ik heb 2 katten en ze zijn 8 jaar. Ze hebben sinds 1 jaar aan hun nieren.
Ze krijgen speciaal nierdieet van de dierenarts
de ene kat simba ziet er goed uit,qua vacht, en eetlust, actief enz.alleen haar zusje poemba niet
doffe vacht,veel slapen,niet echt schooien om eten, terwijl ze dat wel deed. ze plukt ook haren uit haar vacht
ik denk dat het een terugval is en dat haar nieren slechter worden

Wie heeft er nog meer een kat met nietproblemen

PaardenBit

Re: Kat met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:39

hallo,

de kat simba neemt waarschijnlijk minder afval stoffe mee in het bloed hier dor kunne de nieren nog gewoon hun werk doen,de andere kat neemt waarschijnlijk meer afval stoffe mee in het bloed te veel dan dat de nieren kunnen verdragen dan moeten ze er langer over doen en dat kost energie enzo ze houd er vacht niet meer bij en ziet er slecht uit dit komt vaker voor!
hoeft niet te betekenen dat ze achter uit gaat als het zo blijft toch even opnieuw informeren bij dieren arts Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:40

Ik heb 2 nierkatten (en redelijk veel ervaring met niercrisisen !) 1 kat heeft alleen nierdieeet (of vers) de ander moet ook Enacard (fortakor) om de nieren te ondersteunen.

Ik zou zeggen laat bij de "slechte" kat een bloedproef doen om te bepalen of medicijnen baad hebben. Als je vragen hebt kun je me altijd pb-en

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 21:19

ja ik werk zelf bij een dierenarts sinds kort dus kan het altijd vragen. poemba is nooit echt dik geweest maar hij is van achteren erg ingevallen. slaap liefst heel de dag in de zon.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:44

Ons oudje (12 jaar) heeft ook nierproblemen. Nou ja, 2 jaar geleden is bij haar verminderde werking van de nieren geconstateerd. Ze moest op speciaal voer en we gaven haar harde brokjes gekocht via de DA. (weet het merk niet meer).
Vorig jaar was poes steeds ziek, had een slecht gebit en ik was allang blij als ze iets at, dus ze kreeg gewoon wat ze lustte. Dus geen speciaal dieet. In maart dit jaar heeft de DA al haar kiesjes moeten trekken, omdat ze heel slecht waren. Er is gelijk bloedonderzoek gedaan en raad eens: in 2 jaar tijd is haar nierfunctie NIET achteruit gegaan. Ik was helemaal verrast en superblij! Tegenwoordig krijgt ze gewoon eten en ze doet het er super op. Ze speelt met onze kleine poes, ze doet gewoon lekker maf op zijn tijd, kortom, het gaat goed met haar, ondanks de verminderde nierfunctie. Dat valt dus gelukkig hard mee.