poes schreef:Kosten de RC Urinary meer dan gewone RC? Want daar betaal ik ook 69 euro of zo voor 10 kg voor (grote zakken zijn altijd veel en veel goedkoper!!! scheelt 20 euro!!!). Ik verkies liever wat duur voer te geven, je moet er minder van geven en ze blijven veel gezonder. Blikvoer wil ik niet meer geven tot ze het eindelijk een beetje fatsoenlijk maken.
RC Urinary SO is maar een hele kleine greep uit alle dieetvoedingen die RC biedt. Naast diergeneeskundige dieetvoedingen (die dus te halen zijn bij een dierenartsenpraktijk en niet bij een dierenspeciaalzaak) biedt RC ook normaal kattenvoer (onder normaal versta ik dan: zonder diergeneeskundige toegevoegde onderdelen; te verkrijgen bij dierenspeciaalzaken).
En van dit normale kattenvoer van RC zijn dan weer veel soorten. (kitten/groeier/binnenkat/buitenkat/langhaar/korthaar/oude kat/etc.)
Alle -bij de dierenarts verkrijgbare- dieetvoedingen van Royal Canin zijn natuurlijk (veel) duurder dan de normale kattenvoedingen van RC. En inderdaad, hoe grotere zak voeding je koopt, hoe kleiner de prijs per kg.
Even voor de katteneigenaren met katten met blaasgruis en op dieet, waarvan de katten vermoedelijk te weinig vocht binnen krijgen: Royal Canin Urinary SO dieetvoeding is ook te verkrijgen in vlees en blikvoer. In smaken kip en rund.
Dit voerde in mijn kater in het begin ook, toen hij niet veel meer dronk na de overgang op RC Urinary.