Waarom hecht ik me zo snel aan een dier :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Waarom hecht ik me zo snel aan een dier :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 16:31

Sorry voor de onduidelijk tittel.
Haai allemaal,
Zaterag op mijn werk aan gekomen. (dierenspeciaalzaak) Ging ik alle vogel hokken verschonen.Na een tijdje bezich merkte ik een parkiet op die erg graag naar me toe wilde en werd gepikt door de rest.
Ben met mijn hand de kooi in gegaan en bekeek hem eens goed.
Bleek een mannetje te zijn. Maar zo erg veel te jong. Waarschijnlijk heeft de leverancier de leeftijd niet door gehad en mijn baas ook niet.
Het beestje at en dronk nog niet zelfstandig en ik schatten hem op een leeftijd van 4/5 weken.
Na hem pap te hebben gevoerd en wat water in zijn bekkie te hebben gespoten. Heb ik hem in een tijdelijk kooitje gezet en besloot hem mee te nemen voor het weekend. Anders zat hij zonder voer.

Het was gewoon zo'n schatje. Wilde maar bij je zitten. Maar gewoon zo jong. Hij is het weekend goed doorgekomen en werd een stuk vrolijker.
Tot vanmorgen ik had hem gisteren avond om 12 uur voor het laatste pap gegeven.
Vanmorgen keek ik in het hok sliep hij heel vast. Ik heb hem heel rustig wakker gemaakt en hij reageerde ook gewoon op me.
Ben naar beneden gelopen en ben pap gaan maken kwam ik boven lag hij helemaal plat in het hok zwaar te ademen. Heb hem er uit gehaald en tegen me aangelegt. Er kwam nog een diepe zucht en het was gewoon over.

Ik had de avond ervoor te horen gekregen dat ik hem mocht houden. Ik vind het gewoon zo erg nu. Was echt al gehecht aan het beestje.

Ik weet eigelijk niet waarom ik het hier neer zet moest gewoon even kwijt.

Lynn_Nikita

Re: Waarom hecht ik me zo snel aan een dier :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:33

ja, logisch, je hebt het beestje verzorgd, en natuurlijk ga je je dan aan hem hechten en hoop je dat hij het haakt
je hebt je best gedaan, het was je al opgevallen dat die te jong was en meer dan je best kan je niet doen he

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:09

Het is juist goed dat je zo gevoelig bent. Anders had je de parkiet niet mee naar huis genomen en had ie een veel akeliger dood gehad. Hij vond het vast fijn bij jou. Bekijk het van de positieve kant!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 18:27

Fitch schreef:
Het is juist goed dat je zo gevoelig bent. Anders had je de parkiet niet mee naar huis genomen en had ie een veel akeliger dood gehad. Hij vond het vast fijn bij jou. Bekijk het van de positieve kant!

Zou ik eigelijk ook moeten doen. Zeker als je dat zo zegt.
Maar het is gewoon even moeilijk

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:28

Ik kan goed begrijpen dat je het daar moeilijk mee hebt!
Sterkte nog en het is altijd sneu als zoiets gebeurd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:45

Meid ik kan je helemaal begrijpen, ik ben ook een mietje als het om dieren gaat Ja
Ik vind het wel heel goed wat je voor het beestje gedaan hebt Ja Dat hij is overleden
is heel naar, maar ik denk dat hij dankzij jou een aantal rustige laatste uurtjes heeft
gehad en vredig in heeft kunnen slapen hoe erg dat ook is...

Nogmaals complimenten voor jou en hoe je gehandeld hebt, dat zou lang niet iedereen
hebben gedaan!