voer voor een kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

voer voor een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:58

We hebben vanmorgen onze nieuwe kitten opgehaald. Een htk poesje van 8 weken.
Bij de vorige eigenaar nog nagevraagd wat ze te eten kreeg bij hem, en toen zei hij wijzend op een doos 'whiskas'.

Nu krijgt ze hier rc babycat te eten, maar ze snapt het principe brokjes bijten volgens mij niet, ze likt er alleen aan. Nu bedenk ik me net ook dat de doos whiskas van die man geen brokjes waren maar zakjes vlees, de brokjes zitten altijd in zakken.
De kitten heeft dus alleen natvlees te eten gehad, maar ze moet hier toch echt over op brokjes/kvv. Heb nu wat rodi voor haar neergezet dat ze toch wat te eten binnen krijgt, maar ik wil toch ook dat ze brokjes gaat eten.

Zou dit nu vanzelf nog komen, of kan ik beter beginnen zoals bij jonge kittens, dus eerst de brokjes weken en steeds wat minder weken?

sunshine

Re: voer voor een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:50

Waarom moet ze eigenlijk perse over op brokjes?
Ik heb mij laten vertellen dat vers vlees eigenlijk beter is, daarom krijgt mijn kitten carnibest en brokjes van whiskas.

Ze krijgt van mij 3 keer per dag vlees, en tussendoor staan er gewoon altijd brokjes.

Maar ze gaan het vanzelf proberen, misschien kun je de brokjes tussen zo'n zakje van whiskas doen ?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:26

Ze krijgt brokjes en KVV, maar wil evengoed dat ze brokjes gaat eten.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:08

Misschien kun je de brokjes mengen met wat water of kattenmelk. Zo worden ze wat zachter en zijn ze makkelijker te eten. Het lijkt op die manier ook wat meer op nat voer. Je kunt dan langzamerhand minder water of kattenmelk er door heen doen totdat ze ze 'droog' eet.
Zo leer ik dat bij moederloze kittens die hun eten hard nodig zijn. Lachen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:22

Gelukkig kan ik zeggen dat ze vannacht brokjes heeft gegeten. Niet veel, maar ze snapt het principe gelukkig nu wel.