Wat voeren jullie je hamster???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Wat voeren jullie je hamster???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 12:14

Nou, de titel zegt het al, wat voeren jullie je hamster??? Die van mij krijgen een mengsel van Havens basis knaagdiervoer, Witte Molen aanvullend dieren voer, Beaphar care +, Witte molen Country (zitten al gedroogde meelwormen in) en Puik hamstersnacks. Ik heb het idee dat ze het hier heel goed op doen.
En wat geven jullie als extraatje??? Hier krijgen ze zoutarme kattenbrokjes, broccoli, Sla(mix), banaan, appel, gedroogde rijst, hazel en walnoten en ze hebben allemaal standaard een knaag stok, broodje en steen in hun kooi.

Anoniem

Re: Wat voeren jullie je hamster???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:44

Groente als extraatje? Dat hoort bij het dagelijkse rantsoen hoor!

Ik meng sluis met hope farms. Daarnaast elke dag groente en fruit (liefst meerdere soorten per dag) en meelwormen. Standaard wilgentakken in het hok (eerst gewassen en 48 uur in de diepvries geweest).

Af en toe verschillende noten, cranberries.

Knaagstokken etc. geef ik nooit, dat is alleen maar ongezond, zitten bergen suiker in. Knipoog Knaagsteen ook nooit, ook slecht voor de gezondheid.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:56

Bij mij krijgen de hamsters als voer "Harry Hamster"
En verder gewoon stukje groente of fruit.

Zo af en toe eens een nootje, maar meer niet.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:59

die van mij krijgt hamstervoer van puik, hier en daar eens zo'n knabbelballetje en soms wat fruit. Daarnaast ligt er standaard kruiden hooi in haar kooi, maar dat gebruikt ze liever voor nestjes bouwen dan om op te eten. Tong uitsteken
Ook heb ik een brugje van wilgentakken in haar kooi staan. Ze heeft geen knaagsteen want ik meende dat die juist slecht zijn voor hamsters?

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:01

Harry hamster Clown Ik heb wel een dwerghamster, ze heeft ook altijd een knaag stengel zeg maar

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:08

het heeft mij trouwens ook eeeuwen geduurt totdat ik voer had gevonden wat madame wel aanstond. Tong uitsteken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:54

Bij ons krijgen ze knaagdieren brokken. Daar zit alles in wat ze moeten hebben. verder krijgen de ouders met de nestjes gemengd voer erbij, omdat ook de kleintjes dit moeten leren, en krijgen ze nog dierlijke eiwitten in de vorm van meelwormen brinta en gekookte eieren (het witte ervan).

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:01

het gewone hamstervoer van de dierenwinkel + vers blaadje sla of ander fruit, net wat we in huis hebben.
daarnaast heb ik ook ongebrande doppinda's van de dierenwinkel. Vind ie geweldig!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:06

dierenwinkelextraatjes zijn slecht!, je kunt beter elke dagwat fruit groente etc. geven verder zijn hamsters geen vegetariers dus stukje vlees/gekookt stukje ei of meelwormen is ook goed.
knaagstenen/stengels/snoepjes enzo zitten vol met zuikers wat dus slecht is.
nootjes zijn ook heel goed.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:24

Ik heb eindelijk voer wat meneertje lekker vind, Beaphar + ofzo iets... Zitten kalkoenbrokjes in, dus iig al een beetje vlees sowieso, verder idd wat groenten en fruit en af en toe een stukje kip of ei ofzo.