Cherry eye

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Cherry eye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 15:43

Onze hond heeft een cherry eye, dit zonet laten bevestigen door de DA en eerst een oogzalf meegekregen.
Als het met een week nog niet weg is dan moet het operatief verholpen worden.

Wie heeft hier ervaring mee, ik kwam namelijk op meerdere manieren uit (via internet).
1. Verwijderen
2. Weghechten
3. Gedeeltelijk verwijderen

Wie heeft wat laten doen en waarom?
Geloof dat mijn DA het in zijn geheel wil verwijderen.

BiatCh_

Re: Cherry eye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:44

sjemig dat klinkt niet best hoop dat t binnen een week weg is heb hier verders geen ervaring mee

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:14

Vervelend zeg. Hopelijk trekt het binnen een week weg dat je geen verdere stappen hoeft te ondernemen.

Ik zou trouwens goed overleggen met je dierenarts welke methode hij het prettigst vind werken. Van achter een computer is he lastig doordelen in hoeverre het uitpuilt en wat het beste werkt bij je hond. Daarbij moet je dierenarts de ingreep verrichten.
Wat bedoel je trouwens met in zijn geheel verwijderen? De hele oogbol of de rode uitstulping?

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:53

Onze oeb (old engelse bulldog) had er ook last van maar bleek dat het erfelijk was en de fokker heeft het betaald ik weet dus niet hoe duur dat prc is, maar op zich had die na de operatie verder er geen last van wel moesten we hem nog een tijdje zalf in de oog doen.
Na een paar weken kreeg hij het bij die andere oog ook die hebben ze toen gelijk operatief verwijderd.

Voor de operatie was die steeds aan het krabben bij zijn oog.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:24

Krabben aan zijn oog doet hij niet gelukkig, hij lijkt er verder niet veel last van te hebben. Wel is zijn oogje wat geirriteerd.

Thats_Me, de rode uitstulping.
En ik wil laten doen wat het beste is en in goed overleg is er natuurlijk veel mogelijk. Al zullen wij ons eerst goed laten voorlichten voor we hem onder narcose laten gaan, hij is tenslotte nog maar 3,5 maand.

Aan de ene kant had ik wel de neiging om meteen te zeggen, plan hem maar in. Hij heeft ook al een maand een voorhuidontsteking en daar kan nu niet echt iets aan gedaan worden, hij is te jong om hem even een flinke kuur te geven en nog te jong voor casteratie. Maar dat wilde ze, de DA, dan meteen ook wel doen, als hij toch onder narcose was.

Maar eerst die geldboom eens vinden.... Nagelbijten / Gniffelen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:32

Citaat:
Een andere mogelijkheid is het wegnemen van een deel of de ganse de klier. Omdat de klier ook een rol speelt bij de traanproductie wordt dit ten stelligste afgeraden, het beste is deze klier volledig te sparen.

ik zal het dus laten terughechten Lachen