Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jeanine84 schreef:Dan zit je best in een lastig parket. Want wat als het niet klikt tussen beiden..heb je dan iets achter de hand? Ik zou het er denk ik op gokken..maar niet meteen die andere hond in huis halen maar ze eest op een andere plaats kennis laten maken!
lynne8 schreef:Ik zou kijken hoe het gaat me z'n tweeen, anders kun je de reu altijd laten castreren ! Dat zou misschien nog een optie zijn. Ik zou het namelijk niet over mijn hart krijgen, om mijn oude hond in zo'n situatie te laten. En als er echt geen oplossingen zijn, kun je misschien 1 van je 2 honden naar een kennis of vriend doen zodat je weet dat hij/zij het goed zal hebben.
Cootjuh schreef:Ik zou ze, als je de mogelijkheid hebt, eerst laten kennismaken op onbekend terrein. In iedergeval een plek waar ze haar territorium niet heeft afgebakend. Misschien een aantal keer. En dan voorzichtig op eigen terrein.
Wij hadden ook een hond die het niet oké vond als er een andere hond op zijn terrein kwam. Toen wij het op deze manier deden, vond hij het minder erg.
Succes!
Jeanine84 schreef:Maar ik zou niet je teef weghalen zoals iemand hier zei! Het is HAAR terratorium, dus haar gedrag is terecht. Door haar weg te halen zal het alleen maar erger worden! Je zegt dat je reu niet dominant is..dan zal die waarsch. onderdanig zijn aan je teefje en dan komt het best allemaal goed hoor (denk ik). Maar vergeet niet je teefje, geef haar ook de aandacht..en sluit haar dus niet op!