We kregen een Duitse herder pup die na 3 weken met zijn hoofd ergens tegenaan is gelopen en daarbij een schedelbasisfractuur en een nekbreuk heeft opgelopen en gelijk in coma is geraakt. Die hebben we helaas niet kunnen redden.
Dan hebben mensen met hemelvaart voer bij m'n minishet in de paddock gegooid en die heeft zich daarbij volgegeten met zand. Conclusie fikse zandkoliek.
Dan staat 2 dagen later mijn merriie die een veulen heeft met een fikse gaskoliek. Nog geen week later krijgt diezelfde merrie een acute astma aanval. Waarschijnlijk door het droge stoffige weer.
Paar dagen later (gister) klapt mijn Duitse herder teef bij het spelen met andere honden vol op de metalen staander van het weidehek. Dit hadt een inwendige bloeding in de blaas tot gevolg. Gelukkig is de blaas nog heel en is ze weer wat beter de pas en hopen we dat alles goed blijft gaan.
Vandaag zouden we de Duitse herder van mijn ouders opereren (werk bij een dierenarts), deze is al 9 jaar en heeft baarmoederonmsteking en een paar tumoren in de melkklieren. Hond is superfit. Toch voor de zekerheid even een röntgenfoto en tot onze grote schrik zit er een reusachtige tumor in de longen/hart en vele uitzaaiingen. Volgens mijn baas heeft ze nog hooguit 3 maanden.
Dat was even de druppel. Wat komt er nog meer?