Zoveel pech hebben met de beestenboel. Niet normaal meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Zoveel pech hebben met de beestenboel. Niet normaal meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:33

Moet het eigenlijk wel even kwijt. Want baal zo. Heb een behoorlijke gezellige beestenbende thuis maar de laatste tijd zoveel pech.

We kregen een Duitse herder pup die na 3 weken met zijn hoofd ergens tegenaan is gelopen en daarbij een schedelbasisfractuur en een nekbreuk heeft opgelopen en gelijk in coma is geraakt. Die hebben we helaas niet kunnen redden.

Dan hebben mensen met hemelvaart voer bij m'n minishet in de paddock gegooid en die heeft zich daarbij volgegeten met zand. Conclusie fikse zandkoliek.
Dan staat 2 dagen later mijn merriie die een veulen heeft met een fikse gaskoliek. Nog geen week later krijgt diezelfde merrie een acute astma aanval. Waarschijnlijk door het droge stoffige weer.

Paar dagen later (gister) klapt mijn Duitse herder teef bij het spelen met andere honden vol op de metalen staander van het weidehek. Dit hadt een inwendige bloeding in de blaas tot gevolg. Gelukkig is de blaas nog heel en is ze weer wat beter de pas en hopen we dat alles goed blijft gaan.

Vandaag zouden we de Duitse herder van mijn ouders opereren (werk bij een dierenarts), deze is al 9 jaar en heeft baarmoederonmsteking en een paar tumoren in de melkklieren. Hond is superfit. Toch voor de zekerheid even een röntgenfoto en tot onze grote schrik zit er een reusachtige tumor in de longen/hart en vele uitzaaiingen. Volgens mijn baas heeft ze nog hooguit 3 maanden.

Dat was even de druppel. Wat komt er nog meer? Verdrietig

Nicky15

Re: Zoveel pech hebben met de beestenboel. Niet normaal meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:46

zo dat is heel erg, Ach gut
ik heb dat gelukkig niet.
heel erg veel sterkte ermee allemaal Verdrietig

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:53

Jeetje wat rot joh, alles komt met dat soort dingen ook tegelijk. Hopelijk wordt het snel allemaal weer beter.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:55

Jeetje, het zit je niet mee Ach gut Heel erg veel sterkte...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:07

ohh dat is echt pech hebben zeg Ach gut
ik moet zeggen dat ik ook geen geluk heb met dieren.
mijn konijn is lang mee gegaan maar uiteindelijk toch aangevallen door een fret o.i.d.
mn eerste hond is na 1,5 jaar overleden, bleek darmkanker te hebben (was een kruizing herder x labrador).
mijn 2e hond zakte na 10 maand door zijn pootjes (cocker spaniel)..bleek een hartafwijking te hebben maar het asiel (later gesloten wegens fraude) vond het niet nodig om dat te melden..arme dier is gewoon bezweken onder de pijn.
mijn 3e hond leeft nog (ligt naast me) maar ik heb haar al 3 keer voor de dood weg moeten halen, ze is 3 keer zo ontzettend ziek geweest dat de kans erg klein was dat ze het zou overleven..ook een baarmoederontsteking gehad die we optijd ontdekt hebben gelukkig..ze heeft nu gewrichtsproblemen door het zwaarder worden na de operatie en huidirritaties, allemaal ouderdoms kaaltjes (ze is nu 10, labrador)
mijn kleine hond (labrador van 1 jaar) is net weer beter, ze heeft een cold water tail gehad, nog licht last van maar lijkt weer in orde..nadeel is dat ze er nu overgevoelig voor is, word niet zo veel meer zwemmen.
en dan wel mn grootste verlies in mijn 3 jarige merrie. ik kocht haar over met een kwaaltje, maar bleek vele malen erger te zijn..ze is kort erna overleden..vergeet het nooit meer.
het zit soms echt niet mee.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:09

Jeetje, wat een ellende Bloos! !
Heel veel sterkte zeg, ik hoop dat het nu over is met die rampen

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:14

Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Ik hoop het in ieder geval voor je.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:15

Wat een ellende. Hopelijk komen er nu betere tijden. Veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:34

Jeetje, wat een ellende. Dieren zijn zo leuk, maar als er iets met ze is voelt dat meteen zo vreselijk he...
Heel veel sterkte, en hopelijk komt er niet meer bij Ach gut

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:56

LZP -> BB

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:21

Wat een ellende! Wij hebben ook soms van die periodes, het lijkt wel of het erbij hoort als je veel dieren hebt. Dan lijkt het, ondanks als je goede zorgen, een tijdjes alleen maar mis te kunnen gaan....

Sterkte voorlopig in ieder geval. Er komen weer betere tijden aan joh!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:27

Zo heb ik ook een pecht tijd gehad.. Mijn hamsters gingen snel dood, mijn konijn werd opgegeten door een kat en mijn hond stierf en mijn kat was gestolen, ik durfde geen dieren meer te nemen angst dat ik een vloek had .(serieus)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:50

Dat is wel heel veel pech inderdaad!
Heel veel sterkte nog! Denk maar aan het spreekwoord: Na regen komt zonneschijn! Knipoog