Problemen met Hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Problemen met Hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:43

Sorry het is best een lang verhaal geworden!
Al lange tijd heb ik problemen met 1 bepaalde hond hier op een boerderij in de buurt.
Het begon zo'n 4/5 jaar geleden al. Elke keer als ik langs die boerderij kom, word ik "aangevallen" door die hond. Hij begint om ons heen te rennen, te blaffen en soms ook te happen.

In het begin had ik niet zo heel veel last van dat beest maar hij werd steeds brutaler. Ik rijd meestal alleen, maar mijn vader (die er ook wel langsreed) had gezegd als je met zijn 2 en bent moet je die hond gewoon insluiten en de schuur in drijven/rijden.
Dus toen ik met een vriendin daar langs ging rijden deden we dit. De hond liep snel naar binnen en bleef daar toen ook. Alleen moest Saeta natuurlijk net toen weer even op dat erf van die andere man poepen Koe . Dus ik wil naar mijn vriendin rijden om Saeta aan haar te geven zodat ik dat mest even op de mest hoop vlak in de buurt kom schuiven, Komt die man naar buiten rennen! Dat ik die strond op moest ruimen en wel direct. Natuurlijk werd ik toen direct pissed Vork Want als hij zo snel kon zien dat mijn paard daar gepoept had kon hij vanzelf ook wel zien dat ik last had van die hond. Maar dat vond hij ons probleem.. Die hond is daar om zijn erf te bewaken, dus moesten wij maar niet in de buurt komen Vork . Maar die (openbare) weg waar wij over heen rijden grenst direct aan zijn erf. Dus wij kunnen er ook niet verder omheen.
Maar goed, even een verhitte discussie met die man gehad, poep omgeruimt en verder gereden.

Toen de zomer daarop ben ik een weekje met mijn zus mee op vakantie geweest. Direct toen ik thuis kwam natuurlijk weer even paardrijden Knipoog . Dus ik rijd daar weer langs en zie (oude) paardenpoep op zijn erf liggen. Stiekem moest ik natuurlijk wel even lachen Schijnheilig .
Toen de terugweg, ik zie een auto achter op komen en ik baalde al mooi, want op dat stukje is net even minder berm. Ik zet Saeta stil in het smalle strookje berm... Rijdt die auto me klem. En even achterwaarts kon ook niet want er zat nog een flinke schapenkar achter.
Raampje gaat open, Jaa hoor! Die man weer. Raampje gaat open, en ik word meteen uitgescholden en vervloekt en ik moest meteen terug gaan om die poep op te ruimen.
Ik heb eerst nog rustig uitgelegd dat ik net terug kwam van vakantie en niks had gedaan. Meneer ging over de rooie en ik bleef ook niet vriendelijk meer Bloos
Dus hij stapt uit die auto, pakt mij bij mijn arm knijpt erin en schud mij helemaal door elkaar en begint te schreeuwen dat hij mij er af zou gooien en die Knol dood zou rijden. Daarna pakt hij mijn zweep af, geeft saeta er een vleer mee over haar neus, en gooit de zweep in de sloot.
Toen is hij weggereden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet op mijn mondje ben gevallen en dus ook niet even vriendelijk heb gereageerd, maar ik ging niet zo ver als hij. Toen dit gebeurde was ik een jaar of 14/15.

Gelukkig was mijn vader op stal te verfen of lakken ofzo Knipoog Dus ik ben meteen daarheen gereden en toen zijn wij samen naar huis gegaan. We hebben geen aangifte gedaan, wat achteraf misschien toch handiger was geweest.
Mijn vader heeft toen die man gebeld en geprobeerd met hem te praten. Dat ging van kwaad tot erger en op een duur kwam er geen zinnig woord meer uit.
Mijn vader is daar 's avonds heen gegaan, en die man had zijn excuses aangeboden en beloofd een nieuwe zweep te kopen. En ook beloofde hij de hond op te sluiten.

Goed, Mooi zo.. Eindelijk opgelost! Niet dus.. Ik kreeg maar geen nieuwe zweep van hem. Nou was het ook niet mijn zweep die hij had weggegooid maar die van de eigenaar. Een mooie lange dressuurzweep.
Ik heb ongeveer 2 maand daar alleen langs gereden, totdat ik een keer met mijn vader en de eigenaar er langs reed, en toen legde hij snel een zweepje neer.. En wat voor 1 Knipoog Zo'n klein groen kinderzweepje Knipoog .
Maar goed, de eigenaar vond het best dus ik ging er ook geen probleem van maken..
Ik heb ongeveer 4/5 maand geen last meer van die hond gehad. Helemaal mooi dus!

Maar daarna werd het alleen maar erger! De hond was weer los en alleen maar vervelender. Hij begon nu ook echt gericht te happen. Ik heb het vanaf toen eigenlijk maar gewoon genegeerd, als het te erg werd stapte ik wel af, dan bleef hij wel uit de buurt.
Tot een paar maand terug hij Saeta wel te pakken had in haar neus! En die kerel stond er gewoon vlakbij! Hij hoorde mij ook wel schreeuwen tegen die hond enzo, maar niks doen!
Ik ben afgestapt en naar hem toe gelopen en heb hem even verteld hoe ik erover dacht. Hij lachtte me gewoon uit!

We hebben toen de politie gebeld omdat we aangifte wilden doen. Maar de situatie had geen spoed (het was weekend) en het kon niet telefonisch. Mijn vader raakte helemaal over de zeik, en heeft een flinke discussie gehad met die politie vrouw Knipoog
Dus dat schoot ook al niks op Knipoog

Dus elke keer als ik er nu langsrijd heb ik nog last van dat beest! De vrouw van die man had wel gezegd dat ik maar moest bellen als ik er langs kwam dan zou ze de hond wel in de gaten houden, maar dat vertik ik! Het is gewoon een weg waar iedereen mag komen en gaan dus ga ik niet voor een fortuin elke week 5 keer bellen ofzo!

Maar wat kan ik hier nu nog aan doen?
Met die kerel praten is dus geen optie, vaak genoeg geprobeerd maar geen resultaat.
Een andere route kiezen om te rijden is ook geen optie, dit is eigenlijk het enige rustigere pad waar ik lekker kan rijden.

Ik wil gewoon graag van dit gedoe af! Ik vind het gewoon asociaal dat ik altijd last van die hond moet hebben als ik gewoon even rustig wil rijden. Ik weet nooit wat die kan doen of wat er allemaal kan gebeuren. Stel je voor dat hij Saeta weer bijt en er net een kindje op een fiets aankomt waar Saeta dan vol over heen denderd. Dan ben ik mooi het bokje!

Waar kan ik dit nou aangeven? want imo maakt niemand zich er erg druk om.. maar het plezier gaat er zo langzamerhand wel af!

Haarbal

Re: Problemen met Hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:33

Ik heb een gloeiende gloeiende hekel aan loslopende honden zonder eigenaar... Ik heb zelf al heel wat meegemaakt met losse honden zonder eigenaar, ben zelfs een keer van de fiets afgesleurd door een herder. Persoonlijk zou ik zeggen, neem een dressuurzweep mee en verkoop dat beest eens een flinke tik. Hij brengt niet alleen jouzelf en andermans pony in gevaar, maar ook andere weggebruikers.

Aangifte zou ik zeker doen, een hond mag namelijk niet loslopen op de openbare weg (volgens mij), als hij dus van het erf afkomt is hij in overtreding. Die man kan best een stroomdraadje langs de oprit maken (zo'n lage waar je met de auto overheen kan) of zo'n halsbandsysteem nemen. Bovendien is dat beest duidelijk gevaarlijk...

[edit: Nu gaat vast heel hond-liefhebbend Bokt over me heen vallen, haha! Ik heb geen hekel aan honden hoor, echt niet, alleen aaan niet-lieve honden die loslopen zonder eigenaar, of loslopen en de eigenaar heeft er geen controle over... Bloos )

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 23:07

Zweep helpt niet Knipoog Ook al geprobeerd inderdaad maar dat beest is te snel!
Nu je het zegt, vergeten bij te vermelden dat zo'n 10 meter verderop ook een bort staat met "verboden los te lopen" , waar die hond me soms ook achtervolgt..
Volgens mij ben ik een van de enigen die echt last heeft van die hond Bloos
Er rijden niet meer veel mensen langs,,

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:06

Ik ben 't eens met Haarbal, misschien dat ook ik de rest van Bokt over me heen krijgt maar toch. Haha!
Ik hou heel veel van honden, maar dit is toch niet normaal.

Heb 't vaak genoeg meegemaakt dat we met buitenrijden 2 keffertjes tegenkwamen die naar de achterbenen hapten. Paarden over de zeik, dág ontspannen ritje.
Een keer heeft iemand met een lange zweep uitgehaald en een tweede keer vond een van de paarden het welletjes geweest en haalde prachtig uit. Haha!
We hebben er nooit meer last van gehad.

Ik zou ook zeker aangifte doen, het heeft lang genoeg zo geduurd. Lachen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:15

Neem een zak snoepjes mee, en als ie komt gooi je die op de grond. Is ie even bezig, en laat hij jou met rust. Zo leert hij ook een nieuwe associatie: jij op paard = leuk! Als dat beter gaat, kun je hem bijvoorbeeld eerst doen zitten voor je een snoepje gooit. Nier per sé op het commando "zit" (dat kent hij misschien niet), maar eerst wachten tot hij uit zichzelf blijft staan, en dan snoepje gooien. Als hij doorheeft dat hij moet bljiven staan, kun je wachten tot hij uit zichzelf gaat zitten en een snoepje gooien...

Ga niet te hevig op die hond reageren, dat maakt hem alleen nog maar drukker!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:17

Aangifte doen, iedere keer weer als die hond en/of eigenaar iets flikt.

Een heel ander verhaal maar misschien heb je er iets aan.
Er stonden steeds foutparkeerders voor onze garage. In het begin probeerde ik met die mensen te praten maar ze bleven doorgaan.
Totdat ik de politie erbij ging halen.
De politie is een paar keer geweest (1 keer hebben ze een auto weg laten slepen) en de agent heeft gezegd dat ik iedere keer als er weer een foutparkeerder staat moet bellen.
De politie kan alleen wat doen als er geregeld klachten binnenkomen.

Misschien ook zinvol om de dierenambulance, dierenbescherming etc te bellen of te melen of te schrijven? (heb je het gelijk zwart op wit)
Want het is toch onverantwoord en gevaarlijk zoals die man met dieren omspringt?!
Bovendien heeft hij met zijn tengels van jou af te blijven !! Stoom uit je oren

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:27

Marjo_x: Wat een vervelende situatie zeg!
Maar mag jij daar zelf wel rijden met je paard?
Ik loop geregeld met mijn honden langs een deel waar paarden niet mogen en toch rond lopen. En dan tegen mij tekeer gaan omdat ik niet op mijn honden let als zij dr met haar paard loopt.
Niet aanvalend naar jouw bedoeld.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:15

@ Animal_ABC : Ik ga die hond niet voor die mensen opvoeden .. Ik vertik het om voor dat rotbeest steeds met hondenkoekjes te gaan rijden..

@ Nikki_ : Jep, ik mag daar gewoon rijden hoor Knipoog Tis niet een bos ofzo met ruiterpaden.. Tis ook geen fietspad..
Tis meer een soort tussen weg van het ene dorp naar het andere Knipoog Waar het normaal ook niet zo druk is..

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:59

Ik geloof niet dat de eigenaars er enig voordeel bij hebben als je die hond een andere reactie aanleert, maar jij wel! Maar goed, dat moet je zelf weten natuurlijk!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:19

Ik zou aangifte doen bij de politie.
En iedere keer als er weer een voorval plaats vind, opnieuw bellen totdat er iets aangedaan wordt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:21

PP > BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:52

Ik vroeg me ook al af waarom je die hond geen knal hebt gegeven met je zweep. Als ik aan het rijden ben en lastig word gevallen door een hond, sorry, maar dan gaat mijn zweep erover. Dan moet de eigenar die hond maar bij hem houden (nog niet zo lang geleden waren we aan het mennen toen een hond ons paard wel even in de hakken wilde bijten, op de openbare weg). Boos!

En ja, ik houd zeer zeker heel veel van honden. Maar ze moeten NIET aan m'n paard komen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 19:57

Huilen van het lachen
Wuis.. Ik zweer je! Dat soort dingen zijn zeker geprobeerd Bloos
Het ding is alleen te snel, en zodra je afstapt blijft hij wel uit de buurt!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:56

Nikki_, volgens mij ging het om een openbare weg voor die boerdeij langs. En op de openbare weg mag je gewoon rijden met je paard...

Het hondenkoekjes-idee zou idd wel eens een oplossing kunnen zijn, je verlegt de associatie van de hond. Maar om nou € voor hondenkoekjes neer te gaan leggen en telkens die dingen mee te nemen.. Nee, aangifte doen, echt elke keer als dat bees je lastig valt. Die hond mag technisch gezien het erf namelijk niet af!