"Adopteer een ezel" in Aruba, een idee voor Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je het een leuk idee en zou je er aan mee willen betalen?

Ja, ik wil graag meedoen
1 (11%)
Ja, maar ik heb er geen geld voor over
6 (66%)
Nee, ik vind het nutteloos o.i.d.
2 (22%)

Totaal aantal stemmen: 9

Loiz

"Adopteer een ezel" in Aruba, een idee voor Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 01:36

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit vanuit Aruba, waar we vandaag naar de Ezelopvang zijn geweest.
Daar vangen ze al 11 jaar gewonde, zieke, zwakke e.d. ezels op en daar worden ze prima verzorgt.
De medische zorg, voedsel en het onderhoud van het park is duur, zeker omdat het allemaal word onderhouden uit voornamelijk donatie's en het adoptieprogramma.
Ze krijgen geen subsidie van de overheid en alle krachten die er werken zijn geheel vrijwillig bezig.
Over drie jaar, als ik 18 ben en hopelijk mijn rijbewijs heb, wil ik samen met mijn vriendin daar een nog onbepaalde tijd gaan werken.
Daarnaast wil ik ook een klein, momenteel 6 weken oud, ezelhengstje adopteren (dit was een 'ongelukje', er word dus niet gefokt! Alle dieren in de grote groep zijn gecastreerd of gestiriliseerd, apart staande ezels komen net binnen, zijn net geboren en één heeft een spierziekte en deze worden/zijn ook geholpen)
Maar nu zei mijn moeder, 'anders kijk je of er genoeg intresse is op Bokt om een ezel of misschien wel meerdere te adopteren namens Bokt.nl!'
Ik vond het een goed idee, dus hierbij daarover een topic.

Ik wil dus vragen of er uberhaut intresse is om onder de naam van Bokt.nl een (of meerdere, ligt aan de intresse) ezel te adopteren?
Ik heb trouwens geen idee waar dit dan onder valt, als bedrijf of als 'school/familie'..iemand een idee?

Hier de kosten voor het adoptieprogramma (per ezel):
- bedrijven = 130 euro per maand
- scholen en families = 11 euro per maand
Het adopteren is min. een jaar, dus we moeten er wel van uit kunnen gaan dat iedereen zolang blijft betalen.

Ik hoop dat er veel intresse is, want het lijkt me heel leuk om met Bokt een of meerdere ezels te adopteren!
Ik ga zo trouwens nog even een [itp] topic starten met wat foto's van vandaag en van de week (toen er een hengst gecastreerd werd), link zal ik er zo even bij zetten
Groetjes,
Loizy

Anoniem

Re: "Adopteer een ezel" in Aruba, een idee voor Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 01:53

Voor zover ik weet zijn inzamelingsacties hier niet toegestaan.
Verder is Bokt een paardenforum, en geen ezelforum.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 02:01

Waarom een actie voor een ezelopvang in Aruba, er zijn er in nederland ook die geld nodig hebben, vind dit net zo'n soort actie als honden uit spanje laten komen omdat ze zo zielig zijn terwijl hier de asiels ook vol zitten.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 02:27

Tavanta schreef:
Waarom een actie voor een ezelopvang in Aruba, er zijn er in nederland ook die geld nodig hebben, vind dit net zo'n soort actie als honden uit spanje laten komen omdat ze zo zielig zijn terwijl hier de asiels ook vol zitten.........

Inderdaad, dat vraag ik mij dus ook af.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 03:14

Nou, omdat het vreselijk leuke dieren zijn, alles vrijwillig is en de dieren blijven trouwens daar..
Wat voor organisatie's oid bedoel je dan, die geld nodig hebben..?
Zijn deze geheel vrijwillig, houden die de dieren tot hun dood, hebben die per dier z'n gem. 60 pillen per maand nodig..?
Dit lijkt me daarnaast leuker, omdat je één of mogelijk meerdere ezels je eigen adoptie-ezel kunt noemen en het mogelijk een soort mascotte oid word voor bokt (naast het logo uiteraard)
Enne, die actie als de honden uit Spanje, dat is niet zozeer omdat ze zielig zijn, maar omdat ze in Spanje geen tot nauwelijks kans hebben op een goed nieuw huis, en ze dat wel in nederland kunnen krijgen.
Die dieren worden trouwens naar Nederland gehaald waarneer er intresse is en waarneer er plaats is in betreffend asiel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 05:00

Ik vind het heel erg lief van je dat je je zo inzet.

Maar ook ik ben sceptisch en zal niet gauw geld geven aan zo'n dergelijke actie.
Het vertrouwen na oa de inzameling van geld voor de tsunami Lips are sealed is geheel weg. Geld verdwijnt naar mensen die het niet nodig hebben en lijkt maar zelden op de goede plek aan te komen..

Wat je beter kan doen is dingen gaan maken. Maak iets waar je goed in bent, frontriemen of iets dergelijks, en ga die verkopen en breng een deel van de winst telkens naar de ezelstichting.

Ik denk dat je dan meer kans van slagen hebt.

Ik geef zelden aan goede doelen, omdat ik niet vertrouw dat het op de juiste plek komt.

Iets kopen van mensen die zeggen dat ze het naar een goed doel brengen doen mensen makkelijker omdat je er dan zowiezo iets voor terug krijgt.

Dus mijn tip is, bedenk zelf, of met een vriendin, iets waarmee je geld kan verdienen en de winst naar de ezelopvang stuurt Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:30

Ik ga volledig met crossmonster mee!
Goed plan!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:59

Loizy schreef:
Nou, omdat het vreselijk leuke dieren zijn, alles vrijwillig is en de dieren blijven trouwens daar..
Zijn deze geheel vrijwillig, houden die de dieren tot hun dood, hebben die per dier z'n gem. 60 pillen per maand nodig..?
Dit lijkt me daarnaast leuker, omdat je één of mogelijk meerdere ezels je eigen adoptie-ezel kunt noemen en het mogelijk een soort mascotte oid word voor bokt (naast het logo uiteraard)
Enne, die actie als de honden uit Spanje, dat is niet zozeer omdat ze zielig zijn, maar omdat ze in Spanje geen tot nauwelijks kans hebben op een goed nieuw huis, en ze dat wel in nederland kunnen krijgen.
Die dieren worden trouwens naar Nederland gehaald waarneer er intresse is en waarneer er plaats is in betreffend asiel.

Nou, om er ff en te noemen http://www.ezelsocieteit.nl/financiele-adoptie.html

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:04

Ik heb zelf 2 jaar terug een ezeltje daar geadopteerd!
Vind dat ze daar erg goed werk doen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:11

Loizy schreef:

Was dat laatste maar waar!
In Spanje hebben ze geen toekomster, mar ga het daar dan verbeteren! Maak daar mooie plaatsen waar ze hun leven kunnen slijten. Vaak zijn die honden ook helemaal niet gewend aan het binnen leven. En of je een hond dan gelukkig maakt..?
En elke hond die je hier heen haalt, zorg je ervoor dat er hier 1 langer blijft zitten.