Hondenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hondenpoep: wat doe je ermee?

1. Ik ruim het ALTIJD op.
7 (16%)
2. Ik ruim het op wanneer ik het kan.
5 (11%)
3. Ruim het alleen op, op plekken waar veel mensen lopen. of mensen me hebben gezien.
11 (25%)
4. Ruim het eigenlijk niet op.
20 (46%)

Totaal aantal stemmen: 43

Mila87

Hondenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:45

Hallo bokkers,

misschien een raar topic, maar ik liep net met mijn labradors over de prachtige grasveldjes hier in de buurt en zag toch een aantal hoopjes hondenpoep. Zelf ruim ik het altijd op met zakjes (ik heb een handig zakjes-ding Clown gekocht bij de dierspeciaalzaak), en vroeger deed ik het met een schepje.
Nou is mijn oude hond ook nog heel handig, want die gaat altijd zo ver mogelijk met haar kont in de bosjes zitten om haar behoefte te doen Haha! met alle gevolgen van dien natuurlijk. ik hang dan met mn lange armen over alle bosjes, moet me schrap zetten om niet in de bosjes te vallen Cool
maar goed..nu het punt van dit topic.
Wat doen jullie met hondenpoep? ruimen jullie het op? gooien jullie het in de put of in de bosjes. of laat je het liggen? hebben jullie schepjes mee of zakjes?
veel vragen Haha!
het valt me namelijk op dat er toch nog veel hondenpoep op de veldjes en op de stoepen ligt.

(in mn oude woonplaats hadden ze trouwens eeen mooi systeem, hondenpoep prullenbakken geplaatst en iedere inwoner van het dorp kreeg zo`n handige hondenpoep grijper met zakjes, of het echt gewerkt heeft weet ik niet, ik verhuistte kort erna)

Pluttersput

Re: Hondenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:46

Wij ruimen het op als het op de straat is Lachen In n zakje, en dan in de vuilnisbak.
Maar onze honden doen het in het veld, dan maakt het niet uit Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:53

wij wonen in de bossen dus niemand die er last van heeft, maar ik vind dat als je in een woonwijk woont met kleine kinderen die op veldjes spelen, dan moet je het wel opruimen en al helemaal op de stoep dat vind ik zo ranzig altijd!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:43

Alleen als ze het op de straat doen. Op de dijk niet, dan laten we het liggen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:45

Ik ruim het altijd op met een zakje, maar volgens mij ben ik echt de enige hier in de buurt.
Ik stoor me enorm aan al die mensen die het maar laten liggen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:49

Wij moeten t ook opruime , omdat onze hond nogal groot is enzo , en mijn vader vindt t ranzig als t zo ergens ligt.
Ook omdat hier mensen zijn geweest die zich dr zó erg aan stoorde dat ze overal vergiftigt vlees hebben neergelegt, en dat daardoor juist de liefste hond van het hele dorp is gestorven.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:51

Wij ruimen het ook altijd op. De politie schrijft hier meer bekeuringen uit voor het laten liggen van hondenpoep dan dat ze wat anders doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:35

Mijn ouders ruimen het altijd op, maar die gaan ook altijd met de honden naar een veldje in een woonwijk. Ik neem ze altijd mee naar het bos en dan doen ze het altijd ergens in de bosjes, dat ga ik dan niet opruimen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:39

Ligt eraan waar maar op de stoep of ergens waar kinderen spelen opruimen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:39

Wij gaan altijd met de hond naar een veld waar de honden los mogen. Lachen En anders op een stukje gras waar ze aan de lijn uitgelaten worden. Lachen In de bosjes gaan we dus echt niet opruimen he. Heeft toch niemand last van?

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:41

Ik vind het uiterst asociaal als mensen het niet opruimen
Zelf heb ik geen hond, maar als ik met mijn pony een stuk buiten loop en ze poept, dan schop ik het gewoon de bosjes in. Op de weg laten liggen vind ik echt not-done.

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:43

Als het op een plek gebeurd waar het niet zou mogen zou ik de hondenpoep wel opruimen. Maar als de hond op een veldje poept waar het mag dan ga ik het niet opruimen, er zijn immers nog genoeg veldjes waar kinderen wél kunnen spelen.
Maar mocht het gebeuren dat het wel op zo´n veldje gebeurt of op straat dan ruim ik het wel op Lachen Vooral met puppy's is dat wel eens nodig Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:46

Ik zelf heb geen hond maar ik zou het opruimen als het op de straat zou komen. Maar niet als het in de bosjes zou liggen ofzo!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:57

Mijn hond is zo handig om in de slootwal te gaan zitten poepen, dan wip ik het daarna zo met een stok de sloot in (hij heeft 'mooie' stevige drollen, gaan in één geheel de plomp in Knipoog). Als hij het een keer in de bosjes zou doen ruim ik dat wel op als het zo'n gemeenteperkje is, lijkt me niet prettig voor de heren schoffelaars als ze om de haverklap vette drollen tegenkomen. Ik laat het ook niet liggen op een veldje, heb er zelf ook een sch**thekel aan (het woord zegt het al) als ik in de uitwerpselen van andermans hond sta. Wat zelfs een keer gebeurd is op mijn eigen tuinpaadje zo'n 6 meter van de straat af! Hou je hond dan in de gaten zeg...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:03

Ik ruim het niet op, alleen als hij het op de straat per ongeluk heeft gedaan. Maar ik laat hem altijd op de hondenvelden uit en dan ruim ik het niet op. Het komt dus ook nauwelijks voor dat hij het op kinderveldjes of zo zou doen, want dat laat ik niet toe en anders wip ik het de bosjes in.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:11

Mijn hond poept gelukkig alleen op plaatsen waar dat mag. Blijkbaar snappen ze dat dus verdomde goed! (Die van mij in ieder geval!)
Als pup is het trouwens natuurlijk wel eens misgegaan, dan ruimde ik het gewoon op. Ik heb overigens altijd zakjes in mn jaszak zitten voor mocht ooit het moment komen dat het een keer fout gaat.
In het bos, op de hei, op het hondenlosloopveld en de uitlaatstrook ruim ik het trouwens niet op; daar zijn die plekken ook (mede) voor...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:17

Ik ruim het ook nooit op Maar dat is omdat we een honden-uitlaat-veld in de straat hebben dus ja.. het woord zegt het al Clown En we hebben onze hond zó goed opgevoed Clown dat hij weet dat hij het niet op straat mag doen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:32

L_iek schreef:
Wij ruimen het ook altijd op. De politie schrijft hier meer bekeuringen uit voor het laten liggen van hondenpoep dan dat ze wat anders doen.

en gelijk hebben ze, ik vind dat het veel te weinig gebeurt(hier toch).
Ik vind dat er hele zware boetes op mogen komen Vork
Ik schrik trouwens heel erg van de poll, dat er zoveel mensen het gewoonweg laten liggen! wat asscociaal!

Ik ruim het ALTIJD op, ook in de bosjes of in de berm.Ik heb biologisch afbreekbare zakjes en gooi ze in de riool.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:19

Die van mij gaan langs de polderweg gewoon in de berm, en laat het gewoon liggen. Iedereen laat daar zn hond uit, en 1x in de zoveel tijd wordt alles gemaaid enzo is het weer weg.

Waar betaal ik anders mn hondenbelasting voor? Clown Mogen ze er dan ook iets voor doen?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:32

hier in belgie kennen we denk ik geen hondenbelasting

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:37

Thirza poept altijd in de bosjes, waar niemand er last van heeft, dus wij ruimen het niet op dan. Waarom zou je trouwens als je hond het netjes in de bosjes doet waar niemand er last van heeft? Clown Wordt vanzelf opgevreten door vliegen etc., en mestkevers hebben er ook nog plezier aan Huilen van het lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:40

dat je het in de bosjes laat liggen vind ik niet zo erg, maar mensen die het gewoon op de stoep laten liggen kan ik echt wel wurgen!
Ik ruim het overal op aangezien ik een duitse dog heb die echt reuzedrollen legt die je kilometers ver nog kan ruiken Clown

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:50

Ik heb ingevuld ik ruim het nooit op.
Maar wij wonen buitenaf Knipoog. Dus niet in een woonwijk waar kinderen in de veldjes spelen oid.
Als dit wel het geval zou zijn zou ik het wel opruimen Knipoog.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:15

ktink schreef:
Ik heb ingevuld ik ruim het nooit op.
Maar wij wonen buitenaf Knipoog. Dus niet in een woonwijk waar kinderen in de veldjes spelen oid.
Als dit wel het geval zou zijn zou ik het wel opruimen Knipoog.

dus het is alleen erg als een kind in een vieze drol stapt, en bij een volwassenen niet ofzo? ik snap even de logica niet

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:17

wij ruimen het nooit op.
maar mijn hond poept dan ook altijd netjes op het gras. en ja als kinderen op een hondenuitlaatplaats gaan spelen is het hun eigen schuld.

ik heb vroeger zelf ook zo vaak in de poep gestaan hoor. ff onder de kraan en is weer schoon.

zoon ramp is het niet.