Hoi iedereen,
Een paar dagen terug ontdekte ik bij mijn hamster Jecko een bobbeltje onder zijn armpje dat groter werd. Ik dacht oh, die heeft gevochten want er zat een wondje bovenop ( Heb een mega 3 verdiepingenkooi van 4 bij 2 bij 1,5 met buizen eraan vast waarin 5 jongens(broertjes) vertoeven en soms willen die nog wel eens een knaagje naar elkaar uitdelen al is het nooit ernstig) maar voor de zekerheid ging ik nog wel even langs de dierenarts.
Deze dacht dat het een ontsteking was en spoot antibioticum bij hem in. Vier dagen later was er nog steeds geen verbetering, dus ben ik weer terug geweest en nu is er een datum geprikt om hem te laten opereren om hem operatief van het bobbeltje te ontdoen omdat het steeds groter wordt en hij er waarschijnlijk binnenkort pijn van zal krijgen.
De kosten hiervan liggen tussen de 80 en de 100 euro die bereid ben te betalen omdat hij een grote kans van overleven en beter worden heeft op het gebruikelijke narcose risico na en ik ontzettend veel van mijn hammiebeesten hou.
Dus a.s. donderdag gaat hij onder het mes, maar gisteren ontdekte ik iets minder geweldigs, ik heb namelijk de jongen waarmee hij het aan de stok heeft gehad gevonden en... u raad het al, die heeft dus ook zo'n bult en mag dus ook geopereerd worden.
Nu was mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring met het laten opereren van je hamster? Hoe kwam hij uit de operatie en hoe herstelde hij/zij? Heb je verder nog tips???