Hamster geopereerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Hamster geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 11:01

Hoi iedereen,
Een paar dagen terug ontdekte ik bij mijn hamster Jecko een bobbeltje onder zijn armpje dat groter werd. Ik dacht oh, die heeft gevochten want er zat een wondje bovenop ( Heb een mega 3 verdiepingenkooi van 4 bij 2 bij 1,5 met buizen eraan vast waarin 5 jongens(broertjes) vertoeven en soms willen die nog wel eens een knaagje naar elkaar uitdelen al is het nooit ernstig) maar voor de zekerheid ging ik nog wel even langs de dierenarts.
Deze dacht dat het een ontsteking was en spoot antibioticum bij hem in. Vier dagen later was er nog steeds geen verbetering, dus ben ik weer terug geweest en nu is er een datum geprikt om hem te laten opereren om hem operatief van het bobbeltje te ontdoen omdat het steeds groter wordt en hij er waarschijnlijk binnenkort pijn van zal krijgen.
De kosten hiervan liggen tussen de 80 en de 100 euro die bereid ben te betalen omdat hij een grote kans van overleven en beter worden heeft op het gebruikelijke narcose risico na en ik ontzettend veel van mijn hammiebeesten hou.
Dus a.s. donderdag gaat hij onder het mes, maar gisteren ontdekte ik iets minder geweldigs, ik heb namelijk de jongen waarmee hij het aan de stok heeft gehad gevonden en... u raad het al, die heeft dus ook zo'n bult en mag dus ook geopereerd worden.

Nu was mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring met het laten opereren van je hamster? Hoe kwam hij uit de operatie en hoe herstelde hij/zij? Heb je verder nog tips???

raylaatje

Re: Hamster geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:55

mijn hamsters zijn nooit geopereerd ofzo. maar ben je bij een hamsterkundige dierenarts geweest?? wat had hij nou presies wat voor bult was het.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:19

Hamsters laten opereren heb ik nooit gedaan. Helaas liep het nooit zo goed met ze af als ze ziek werden, zijn toch niet echt sterkte beestjes.

En de dierenarts die ik toen had was ook niet zo positief, vertelde me dat ik beter een nieuwe kon kopen, was goedkoper Boos! . Ben daar ook nooit meer terug geweest.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 12:19

waarschijnlijk is het een abces. De dierenarts opereert er niet veel, maar hij is wel heel goed, heeft mijn hammies al met een hoop geholpen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:30

Een van mijn hamsters is twee keer aan kanker geopereerd. Ik heb er geen spijt van gehad, bij een volgende hamster met opereerbare tumor zou ik het weer doen, ondanks de hoge kosten. De eerste keer aan een tumor onder haar achterpootje. Dat is heel goed gegaan. Ze mocht na de operatie niet meteen op zaagsel, omdat dat in de wond kon gaan zitten, dus heeft ze een paar weken handdoeken in haar kooi gehad. De DA heeft haar geopereerd op een kruik, omdat ze anders onderkoeld zou raken tijdens de narcose.
De tweede keer is ze geopereerd aan een tumor in haar wangzak. Deze was veel groter, en m'n hamster was ook al behoorlijk op leeftijd. Ze is toen niet meer bijgekomen uit de narcose. Dit was trouwens een dwergje, operaties zijn riskant voor zulke kleintjes.

Ik zou wel de geopereerde hamster weghouden van de anderen totdat de wond genezen is.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 12:40

Hij gaat sowieso niet meer bij de anderen, daarvoor zit hij nu al te lang alleen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:03

Een hamster opereren? Scheve mond Sterkte..

(Mijn hamster ging al dood van de shock toen wij in de auto waren onderweg naar de dierenarts).

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:05

Ahgut, dood van de shock in de auto Scheve mond
Succes met de operatie!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:07

Ik heb eens een cavia gehad die onder narcose moest, heeft het niet overleefd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:57

Ik zie in je profiel dat je syren hebt. Ik mag toch hopen dat je die niet samen in een hok houdt? :/

Syren kunnen NIET samen. Ze zijn solitair. Er is zelfs wetenschappelijk ondezoek naar gedaan, samenleven kán goed gaan, maar ze zullen zich onder die omstandgheden altijd zéér gestrest voelen, want het is absoluut niet natuurlijk!

Helemaal wanner jij een groot hok hebt van 4x2, zullen ze vanwege de grootte allemaal een eigen territorium willen.

Ik hoop dat je verstandig bent en ze uit elkaar haalt. Want je doet ze hier absoluut géén plezier mee! Verdrietig