Waterhoentje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Waterhoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 10:44

Ik heb gisteren een waterhoentje gekregen omdat hij helemaal alleen gevonden was.
Nu zit hij onder een gewone lamp (die wel warm is) en in een doos met allemaal keukenpapier enzo Clown

Hij krijgt meelwormen en water, maar hij houdt maar niet op met piepen en gaat pas slapen als ik hem in m'n handen heb Sigaar Doe ik iets fout ofzo?

Ohja tips zijn natuurlijk welkom (:

Nickeltje

Re: Waterhoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:03

[BB] [HK] Vogelopvang onder de Regenboog
Onder andere voor dit soort vragen heb ik mn topic geopend...

Hij blijft piepen omdat het een sociaal diertje is. Hij heeft behoeft aan gezelschap. Hier in de opvang zijn ze ook het meest tevreden als ze niet alleen zitten.
Alleen meelwormen is erg eenzijdig, kijk daar alsjeblieft mee uit. Het is wel heel goed dat hij eet hoor, daar niet van, maar maak het niet te eenzijdig.
Wij doen altijd wat kroos in het waterbakje, hier zal hij ook van pikken, zeker als jij er wat met je vinger in roert.
Normaal eten ze ook visjes enzo. Die zijn niet zo makkelijk te krijgen, maar wat wij doen is ze voeren met rundertartaar. Dat is zuiver vlees in tegenstelling tot bijvoorbeeld gehakt, waar altijd wat kruiden in zitten en is niet erg vet vlees.
Als je van de tartaar bolletjes draait en dit op een saté prikker voor hem houdt, is de kans groot dat hij dit er netjes vanaf pikt...
Succes!!