Gewassen, ontvlooit en nog steeds krabben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Gewassen, ontvlooit en nog steeds krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:52

hallo Bokkers

Ik heb een malthezer pupje van bijna 12 weken!
Maar hij krabt al een tijdje, dus heb ik hem gewassen met vlooien shampoo! en JA ik zag idd VLOOIEN 2 dagen er na heb ik heb gedruppeld met Bolvo voor kleine hondjes ( voor minder dan 4 kilo ).
maar we zijn nu een kleine week verder, Maar mijn kleine Dhani Krabt zich nog steeds!
Ik heb ook 2 Katten! maar deze heb ik op de zelfde dag gedruppeld met Frondline!

Wat kan ik hier nu aan doen? Ik zie nu geen Vlooien, maar hij heeft een dikke vacht dus kan het niet zorvuldig bekijken!

Afbeelding

Groetjes Bernadet

salsaentango

Re: Gewassen, ontvlooit en nog steeds krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:21

goed in de gaten houden.. het word na een tijdje een gewoonte om zo maar te zeggen om te krabben.. kijk eens naar mensen met luis.. (Zelf gelukkig nooit gehad) maar mijn nichtjes wel.. die hebben nu de 'gewoonte' om aan hun hoofd te zitten..

misschien een rare verhouding maar bijwijze van Tong uitsteken gewoon goed in de gaten houden en misschien elke dag goed kammen.? wie weet zijn ze ook zo weg Haha! en ze vlooien dan in een bakje met water en veel zeep doen Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:11

als je hond vlooien heeft gehad moet je er ook voor zorgen dat je omgeving vlo vrij is
dus goed schoonmaken en met anti vlooien spul behandelen
kleedjes goed uitwassen etc etc

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 12:23

mijn huis is vlo vrij! dus daar zou het niet aan liggen.

salsaentango, ik borstel en kam hem ook idd dagelijks, maar kan geen vlooien vinden helaas! ( helaas, omdat ik dan zekerheid heb waarom hij zo krabt )

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:25

Misschien iets van Hotspot? Is weer lekker warm heb al paar gezien die het hadde

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:26

Ik had een katje die vlooien had, ook gewassen en ontvlooid. Maar ook alle kussens ed gewassen en alles in huis extra schoongemaakt en ontvlooid, ook al zie je ze niet, toch alles in de omgeving ontvlooien! En na 2 dagen dit ritueel zowel bij kat als in huis herhaald en toen was ik eraf!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 12:29

nee geen hotspot dat zeker niet! hij heeft geen korsten! ( ik weet dat het begind met veel jeuk op 1 plek en dat ze het daarna kapot krabben en dat het daarna hotspot wordt )

Ik heb zijn hele huid al nagekeken, en geen rode plekken die kunnen duiden op hotspot!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:29

hij is vrij jong
kan ook zijn dat die gewoon wat last van zijn vacht heeft met dit weer

daarbij heb je dus de meeste aanwezige vlooien gedood met wassen en moet de rest eerst eten (bijten dus) voordat ze dood zijn..

ook al denk je dat je huis vlo vrij is
er zullen gegarandeerd eitjes in kieren in de mand op de bank etc gevallen zjin welke je dmv zuigen gemist hebt
deze komen uit bijten en gaan dood

maw als je eenmaal vlooien hebt ben je er nooit zomaar vanaf

ook kan krabben iets van gewoonte gewroden zijn
ons hondje als die in het begin zich krabte dan krabden wij m
waardoor die nu voor ons gaat zitten als die aangehaald wil worden en krabt dan zich zelf
om dit aangeleerde gedrag weer af te leren gaat er wel wat tijd overheen , negeren is de oplossing

nou succes !

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:31

Ik zit nu ook te denken, ik had ooit ook een rottweiler die allergisch was voor vlooien... die vrat zich helemaal kaal als we in een omgeving waren met vlooien, die moest ik dan wassen met biotex en daar hadden we ook pillen voor

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 12:32

je mag nooit de druppels 2 dagen er na nog eens herhalen. dat kan schadelijk zijn! mijn pupje is nog niet zo oud dat ik dat aan durf.

de kussens zijn wel allemaal uitgewassen incl alle beddengoed etc etc!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:36

hij kan ook nog wel last hebben van de plekken waar hij is gebeten door een vlo, toch?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 12:37

nickyu schreef:
hij is vrij jong
kan ook zijn dat die gewoon wat last van zijn vacht heeft met dit weer

daarbij heb je dus de meeste aanwezige vlooien gedood met wassen en moet de rest eerst eten (bijten dus) voordat ze dood zijn..

ook al denk je dat je huis vlo vrij is
er zullen gegarandeerd eitjes in kieren in de mand op de bank etc gevallen zjin welke je dmv zuigen gemist hebt
deze komen uit bijten en gaan dood

maw als je eenmaal vlooien hebt ben je er nooit zomaar vanaf

ook kan krabben iets van gewoonte gewroden zijn
ons hondje als die in het begin zich krabte dan krabden wij m
waardoor die nu voor ons gaat zitten als die aangehaald wil worden en krabt dan zich zelf
om dit aangeleerde gedrag weer af te leren gaat er wel wat tijd overheen , negeren is de oplossing

nou succes !

bedankt voo je reactie!! hier heb ik wel wat aan!:D misschien is het wel gewoon zijn vacht! maar zit nu ook zo te denken, dat ik zijn halsband gewoon af moet doen! want hij krabt nu alleen bij zijn halsband. dit heb ik net op internet gelezen dat het ook vaak de halsband kan zijn!
Dus heb ik die nu af gedaan! even kijken wat hij hiermee doet!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:40

Probeer dat maar eens om de halsband af te doen, vaak moeten pups wennen aan dat vervelende ding om hun nekkie en krabben is vaak het resultaat Knipoog
Wat een poepie trouwens Cool
Laatst bijgewerkt door chip op 13-05-08 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:41

misschien een mijt? die kunnen ook jeuk veroorzaken, je hebt daar speciale pipetjes voor

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:44

Ik zou voor de zekerheid toch even je huis spuiten. Vlooien planten zich erg snel voort wat betekent dat je met zelfs 1 vlo al eitjes in je huis kan hebben *LOL* Die belanden bijvoorbeeld ook tussen plinten ed. Als je vlooien in je huis ziet ben je al te ver!

Ook kun je even kijken naar het voer, daar kunnen ze ook jeuk van krijgen! Wat krijgt hij nu te eten?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:24

Ik denk dat je pup een vloallergie heeft. Door het bijten van de vlooien krijgt de pup een allergische reactie waardoor hij blijft krabben. Hiervoor kan de DA een injectie geven waardoor het jeuken ophoudt en de boel zich herstelt.

Het kan ook zijn dat de katten en de hond nu wel goed beschermt zijn maar de omgeving niet. Iets wat vaker en snel gebeurt. Het beste is alles goed zuigen (niet dwijlen want dat vinden de eitjes heerlijk). Dan de stofzuigerzak verbranden (want ook daar hupsen ze zo uit). Alle dekens enz. Wassen op zeker 50 graden anders overleven de eieren het.

Pas op met anti vlo middelen. Deze zijn schadelijk voor pups onder de 12 weken. Het enige veilige en ook goed werkende middel is Frontline Spray.