konijn maakt nest, keer op keer, zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

konijn maakt nest, keer op keer, zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 21:09

Hoi,

sinds vanochtend maakt m'n konijn keer op keer een nest. Elke keer leg ik het kot terug op zijn plaats en altijd sleurt ze met hooi en stro richting haar overdekt hokje. Ook komt ze in mijn woonkamer spulletjes zoeken om mee te nemen, hangt ze enorm veel rond het mannetje en loopt precies al anderhalve week euhm 'loops'? Of hoe noem je dat bij een konijn Knipoog

Mijn vriend heeft vorige week helaas het kot van het (nog niet gecastreerde) mannetje laten openstaan en ja, zag hem dus net op mijn vrouwtje springen. Voor een fractie van 5sec, maar ja, je weet nooit hoe snel die zijn...

Is het gewoon nesteldrang of zou ik toch 'pech' kunnen hebben... Heb speciaal met de DA een afspraak gemaakt voor een castratie omdat ik met dit koppel toch geen nijntjes wou... Als ze er zouden komen, steeds welkom, maar toch.

Is er een mogelijkheid om te zien of ze daadwerkelijk zwanger is of niet?

Lynn_Nikita

Re: konijn maakt nest, keer op keer, zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:17

mijne maakte pas op het laatst een nestje, en als hij er maar echt 5 sec op hefet gezeten is dat erg kort
kan natuurlijk ook schijnswanger zijn
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-05-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:19

Ik denk dat ze schijnzwanger is. Met 5 sec. erop zitten kan het gedaan zijn, maar hij moet er ook achterover afvallen.
Denk door deze nepdekking dat haar hormonen overhoop zijn en ze dus schijnzwanger is. Dit zie je vaak na een week of 2 weken na een mislukte dekking.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:24

mijn konijn heeft dit zelfs, terwijl ze niet gedekt word, ze heeft 2 nestjes gehad en mannetje is allang gecastreerd
toch heeft ze af en toe van die tijden dat ze hele dag nestjes gaat maken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:50

Ja, klopt kan ook komen zonder dekkingen hoor Lachen
Kan gewoon door de hormonen komen, maar vaak als er een ram bij is geweest bij een mislukte dekking komt het ook voor Lachen

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:58

waarschinlijk schijnzwanger. je kunt je konijn ook laten opvoelen bij de da (als je je ram brengt kan dat miss even?) je kunt zelf beter niet gaan voelen.

waarschinlijk gwn schijnzwanger een konijn moet er zeg maar afvallen de ram.