Spoedje! Help mijn hond doet raar!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Spoedje! Help mijn hond doet raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:37

Sinds woensdag doet mijn hond echt heel raar, wanneer hij lekker in de tuin loopt gaat ie heel erg in de lucht staan snuffelen en raakt vervolgens compleet in paniek!
Hij rent naar binnen, naar boven en komt niet meer naar beneden, zelfs niet voor zijn eten, terwijl hij normaal zelfs voernijd heeft... (ook niet helemaal goed, weet ik maar alles aan gedaan het te voorkomen, het is gewoon een vreetzakkie Knipoog )
Dit gebeurd zo tegen de avond, rond half 6/ half 8 zo'n beetje en gaat vrijwel niet meer over tot de volgende dag. Hij doet het nu 3 dagen achtereen, gister iets minder maar vanavond is het weer helemaal mis. Hij zet grote ogen op, is echt bang, rilt, reageert zenuwachtig als je bij hem komt. Ik heb echt geen flauw idee wat de oorzaak is en hoe ik moet reageren, of het kan voorkomen. Er is niets gebeurd, hij lijkt iets te ruiken waarvan ie in paniek raakt.
Wie weet hoe ik hiermee om moet gaan, en misschien waar hij bang van is?
Alvast heel erg bedankt.

HannahFrouk

Re: Spoedje! Help mijn hond doet raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:41

Het zal misschien een hoog geluid in de buurt zijn wat jij zelf niet hoort maar hij wel. Ze gebruiken bijvoorbeeld hoge piepgeluidjes om hangjongeren weg te jagen Knipoog (echt waar!). Dus misschien zit er iemand zo'n piepgeluidje te maken.

Beste is om er geen aandacht aan te besteden.

Mijn hond vertoont precies hetzelfde gedrag als hij een eng geluid hoort wat hij niet kan plaatsen. Als je er teveel aandacht aan schenkt dan wordt het alleen maar erger. Wat ik doe is hem dan afleiden met een opdracht, b.v. zitten of ergens liggen. Als hij datdan na wat aandringen doe, beloon ik hem daarvoor en dat leidt hem meestal wel wat af.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:44

Hij lijkt idd iets te waarnemen wat wij niet kunnen waarnemen.
Dat is ook wat het zo lastig maakt.

Idd is de beste optie gewoon negeren, en zelf lekker buiten blijven zitten, alsof er niets aan de hand is..
Laat hem zien dat de kust veilig is..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:48

maar moet ik hem boven laten door hem te negeren of naar beneden halen en gebieden hem te blijven... want dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zielig... omdat hij echt heel angstig is. Het is geen probleem als hij boven blijft voor mij.
Overigens durft ie snachts ook niet meer naar beneden wat resulteert dat ie nu op mijn kamer slaapt Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:49

Anders houd je hem toch gewoon binnen in die tijd?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:52

Hij ruikt schijnbaar iets wat hem heel erg van streek maakt.
Misschien tijdelijk binnenhouden en vragen of andere hondeneigenaren in de buurt hier ook last van hebben.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:52

Ja dat is idd ook een optie... we hebben zo'n grote schuifpui die de hele dag open staat met mooi weer, maar kan het morgen eens proberen hem binnen te houden, bedankt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:53

Angst is er om overwonnen te worden.
Bovendien is deze angst ongegrond, er gebeurd immers niks met hem..

Dus ik zou em echt negeren, en eigenlijk zorgen dat hij niet naar boven kan. Laat hem maar ontdekken dat er niks aan de hand is.

Ook met het open doen van deuren bevestig je zijn angst, het baasje geeft immers een route om te ontsnappen aan dat enge, dus zal het ook wel eng zijn..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:03

Nou die van mij doet het nog wel spannender hoor; die van mij kijkt ook omhoog en ziet de maan (en dan maken we rechtsomkeert) die van mij is ook mijn persoonlijke piet paulusma en voelt precies aan wanneer er slecht were op komst is! En dan gaat ze dus ook naar boven en zien we haar niet meer terug! Ze is bijna 8 en wij maken ons er niet zo druk om! Wij negeren haar gedrag gewoon maar ze mag best naar boven als ze zich daar veiliger voelt!

EDIT: heb in je profiel gespiekt! Wat is het voor hond? Hij lijkt op de Akita?
Nog maar een EDIT haha, ik zie dat het een Husky x nog iets is...de Husky en andere poolhonden staan erg dicht bij de wolf..die van mij is een Shiba (japans ras) en reageerd dus ook op de maan..ik denk dat je het ergens in die richting moet zoeken

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:32

Husky, klopt ja. Heb al geleerd met hem dat hij dicht bij de natuur staat en daar dus op kan reageren, maar wat het nu is, geen idee. Er is niet, er veranderd niets, het weer is normaal. Ik kan echt niets bedenken. Inmiddels heb ik hem naar beneden gekregen en toen had hij na een tijdje toch wel door dat het wel meeviel, heeft wel de hele aaf dicht bij mijn moeder gelegen, maar hij gedroeg zich wel normaal.