koppeling konijnen mislukt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

koppeling konijnen mislukt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 17:30

bij de opvang hebben we 2 weken geleden een nieuwe voedster opgehaald. ze zijn daar met succes gekoppeld (onze 2 rammen en 1 voedster), maar hier thuis gaat het aanmerkelijk slechter.
Knorretje (de nieuwe) eet slecht. We weten alleen niet of ze niet durft te eten of het niet lekker vindt en ze heeft geen enkele aansluiting met de anderen. Vanmiddag dacht ik een doorbraak te zien:
de verhoudingen zijn wat verstoord en iedereen moet zijn eigen plekje zoeken. Nu laat ze zich vanmiddag voor het eerst likken door Dennis en ben ik helemaal in jubelstemming. MAAR vervolgens gaat ze net Pip berijden (op zijn kop, ben blij dat hij niet in haar doos beet) en vlak daarna bijt Pip haar zo hard in haar staart (en laat ook niet meer los) dat ze keihard gilt! wat een rotgeluid is dat zeg!

ze blijft schrikkerig en als we haar wat extra aandacht willen geven schiet ze weg OF wordt ze weggejaagd door de andere 3. Oppakken vindt ze alles behalve leuk en ze raakt volledig in paniek. Oppakken om dan even alleen te zijn in een andere ruimte is dus geen optie.

Is er nog hoop? Vind het zo zielig voor haar.

Horse_Jarig

Re: koppeling konijnen mislukt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:59

Ik heb al meerdere konijnen bij mijn ram gehad maar nooit is er gebeten of gevochten. Lijkt mij toch dat de match niet gelukt is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:13

Ik zou het niet verder proberen dit lijkt een koppeling zonder einde. Of evenwicht gaan zoeken, wellicht dat 3 te onstabiel is en dat je toch met 4 moet doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:15

Misschien een overbodige tip, maar zet ze op een stukje waar ze allemaal niet bekend zijn.. En anders misschien de opvang bellen ofzo? Of die nog tips of ideeen hebben?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:59

Faniek schreef:
Ik zou het niet verder proberen dit lijkt een koppeling zonder einde. Of evenwicht gaan zoeken, wellicht dat 3 te onstabiel is en dat je toch met 4 moet doen.

het zijn er nu 4. de groep van 3 was namelijk heel onstabiel. Pip en Droop zijn een echt setje en Dennis hing daar maar een beetje bij. Hij werd vaak weggejaagd door Droopy en voelde zich duidelijk niet op zijn gemak.
Sinds de komst van Knorretje is hij heel erg op zijn gemak. Hij wordt niet meer opgejaagd en ligt vaak heel relaxed op zijn zij. Echt gedrag wat we nog niet eerder gezien hebben.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:00

Pluttersput schreef:
Misschien een overbodige tip, maar zet ze op een stukje waar ze allemaal niet bekend zijn.. En anders misschien de opvang bellen ofzo? Of die nog tips of ideeen hebben?

ik kan de opvang helaas niet bellen, alleen mailen. Alleen beantwoorden zij dus al 2 weken mijn mail niet....

Het vervelende is dat het op vreemd terrein heel erg goed gaat, tot ze weer op bekend terrein komen... Echt vechten is tot op vandaag dus nog niet gebeurd gelukkig. Wel wat gejaag over en weer en weinig tekenen van affectie, maar dat zal denk ik ook nog wel even duren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:01

Aah ik dacht 3 sorry. Erg lastig, maar mocht hier echt geen verbetering in zitten zou ik toch een andere koppeling proberen.
Mag ik vragen bij welke opvang je haar gehaald hebt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:05

ze komt uit opvang Konijnenberg, net als Pip en Droop. Dennis is een 'aanlopertje'.

Tja, wat is verbetering? ik was door de opvang al gewaarschuwd dat het niet snel een groep zou vormen en dat hier gerust een maand of 2 overheen zou kunnen gaan.