IPV honden laten zwemmen, op konijnenjacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

IPV honden laten zwemmen, op konijnenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 14:38

Ik heb net op een wat aparte manier de honden uitgelaten. Ik dacht ze lekker te laten zwemmen bij de uiterwaarden en was voor de verandering met de canta ipv scootmobiel. Ik ben bovenaan de dijk gaan zitten en heb zitten praten met een vertegenwoordiger die er zijn lunch aan het houden was.

Maar ja honden uitlaten en lunch eten was van korte duur. Zie ik opeens een hangoor konijn uit de struiken hobbelen recht op de honden af die beneden aan de dijk aan het rondstappen waren. Met Yetin en Donja geen probleem maar Wesley des te meer. Gelukkig kwamen ze meteen aanrennen en heb ik ze aangelijnd. Maar een dwerg hangoorkonijn hoort niet in het wild thuis.

De vertegenwoordiger is de dijk afgelopen en had eigenlijk vrij snel het beestje te pakken zonder vuil te worden (had nog een hele middag van bezoeken voor zich) maar wat dan te doen met een konijn. Hij had gelukkig een doos in de auto maar die stond 600 meter verder weg. Ik heb zijn lunch en de honden gepakt en in de Canta gezet en hij is met een spartelend konijn in zijn armen naar de auto gelopen. Beestje in de doos gestopt maar met dichtdoen hupte ze er weer uit en dook het hoge gras weer in.

Uiteindelijk ben ik over het prikkeldraad gegaan en heb haar richting de man geduwd die haar weer snel kon pakken. Konijn in de doos, hem zijn lunch teruggeven en naar huis gereden met een opgefokte hond en een oververhit slap konijn. Thuis haar overgezet in een grotere doos met wat water een stukje brood en wat andijvie en de dierenambulance gebeld. Gelukkig is ze inmiddels afgekoeld en allert.

Ze komen haar ergens vandaag halen. Een allerliefst schattig dwerghangoormeisje Vos/lichtbruin van kleur, wat knuffelig is en graag van aandacht houdt. Het is dat ik zwaar allergisch voor konijnen ben (zit nu ook al driftig te krabben) en Wesley konijntjes erg lekker vindt anders zou ze hier gewoon blijven. Ze is goed verzorgt, mooi op gewicht, tanden zijn goed alleen een mini teekje bij haar oog. Gezien de plek waar we haar vonden is ze bewust gedumpt. Stoom uit je oren Misselijk

Moosje

Re: IPV honden laten zwemmen, op konijnenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:45

T arme diertje. Het dumpseizoen is weer begonnen... Boos!

Super dat je haar hebt meegenomen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:13

Echt onbegrijpelijk. Nu ze gekalmeert is is het echt een knuffeltje. En baalt van de garage en de doos. Als ik aankom gaat ze met haar pootjes tegen de kant opsaan om geaait te worden. Lovers

Maar het krijgt een goed vervolg gelukkig. Ik sprak een vriend van ons en vertelde van konijntje. Zegt hij als ze geen baas heeft zou ik haar heel graag adopteren. Schijnt zijn katje verdwenen te zijn na een verbouwing. En hij wilde heel graag weer een huisdier.

Ik heb de dierenambulance gebeld voor overleg. Zij schatten de kans dat er een baas opduikt heel erg klein. Als ze weggelopen is meldt de eigenaar zich meestal binnen 24 uur. Zij hebben ons telefoonnummer voor een eventuele baas.

Maar zondag gaat ze naar de andere kant van het land naar een hele lieve superbaas waar ze los in huis mag gaan lopen als ze wil. De man heeft een heel klein WAO'tje en kan normaal zich niet de aanschaf van een konijntje met kooi ed veroorloven. Wel de verzorging en de dierenarts.

Morgen gaan we een kooi met alles erbij ophalen heir in de buurt en dan gaat Saartje zondag ochtend richting Ossendrecht. En tot dat moment zit ze nog even in een grote doos met hooi, voer en een stukje appel en kunnen we van haar genieten. We moeten alleen een klein teekje weghalen bij haar oogje. Die is nu nog wat te klein maar morgen zal dat wel lukken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:17

Wel fijn zeg dat jullie haar hebben kunnen vangen.
Ook fijn om te weten dat er al een nieuw baasje is als het oude baasje niet is gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:18

Wat geweldig dat jullie dat allemaal hebben gedaan voor dat arme diertje! Ze zal jullie vast super dankbaar zijn voor wat jullie hebben gedaan. Stomme mensen die hun dier zomaar dumpen, dat snap ik echt niet en kan me er ook kwaad om maken. Je kan het ook naar een asiel of opvang brengen als je het niet meer wil, maarja dat kost zeker weer teveel moeite ofzo Boos!

Hopelijk krijgt ze nog een fijn leven met mensen die wél onvoorwaardelijk van haar houden Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:21

Asiel kost geld om ze achter te laten, zo is het gratis en kun je ook nog geld vangen voor een kooi.

Vangen kostte eigenlijk niet zo veel moeite. Eerst kwam ze op mij af maar schrok van onze herder die meekeutelde. Daarna de vertegenwoordiger netjes in pak op zijn hurken met een stukje van zijn lunch. En toen ze aankwam maakte hij een duik en had haar goed vast. Was wel komisch om te zien.

Nu laat ze zich gemakkelijk hanteren. Is dus echt heel wat gewent. Gelukkig kan ze er nooit lang gelopen hebben, daarvoor ziet ze er te goed uit.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:23

mischien is het konijntje niet gedump maar ontsnapt ??
voordat iedereen begint over dumpen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:27

Zou theoretisch kunnen maar dan heeft het beestje al een hele lange gevaarlijke weg afgelegd. Het dichtbijzijnste woonhuis is 4 km de ene kant op waarbij er alleen een druk viaduct als toegang is en daarna een heel erg druk industrieterreintje en de andere kant 5 km verderop een drukke camping en 1 boerderij waar bejaarde mensen wonen. En aan de andere kant van de rivier zitten wel een flink aantal huizen maar een drukbevaren rivier zwemt een konijn neit zo snel over.

Ook de dierenambulance gaat ervan uit dat ze gedumpt is omdat er zich nu nog niemand heeft gemeld en de plek niet waarschijnlijk is voor een wegloper. Ook worden daar wel vaker dieren gevonden.