Het samenwonen met mij en mijn vriend gaat goed

Maar mijn probleem was dat ik mijn twee katten moest gaan samenvoegen met de twee katten van mijn vriend.
Hier de link: [BB] 4 (!) katten samen voegen
Beschrijving van de katten:
Mijn katten:
Poes 1: Miep, ongeveer 5 jaar, gezellig voor mensen, ze kon wel eens dominanter zijn dan de kater.
Kater 2: Sjaak, ongeveer 5 jaar, echt zo'n dikke kater, dikke kop, vecht regelmatig met andere katten, wil graag de baas zijn.
Zijn katten:
Kater 3: Tinus, 2 jaar, beetje naief, gericht op mensen en ontloopt zijn huisgenoot-kater.
Kater 4: Rinus, 4 jaar, stoere grote kater, kijkt een beetje de kat uit de boom. Volgens mij geen echte vechter.
Alle katten zijn gecastreerd.
We hebben mijn katten eerst in de woonkamer gedaan, en de katten van mijn vriend in de rest van het huis, om mijn katten wegwijs te laten worden in het nieuwe huis. Na een dag of 5 voelden zij zich op hun gemak en hebben we de katten gewisseld van plek. Toen ook dat goed ging, hebben we na een week de deur open gezet en zitten duimen.
Er staan nu 3 kattenbakken in het huis, we geven onbeperkt voer, zodat daar in ieder geval geen ruzie over kan ontstaan. We hebben Feliway aangeschaft, in de hoop dat de katten zich meer op hun gemak zouden voelen.
Miep, Tinus en Sjaak gaan (nu 3 weken verder) prima. soms ff knokken, maar geen echte problemen.
Maar Sjaak zit de hele dag te posten bij Rinus, die in een hoekje zielig zit te doen. Rinus blijft daar de hele dag zitten. Hij heeft een paar dagen opeens toch wat rond gelopen in huis, maar hij is erg op zijn hoede en blaast tegen Miep en vooral Sjaak. We horen ze regelmatig flink ruzieen en er liggen flinke plukken haar door het huis.....
Nu is er al 2 x plas en poep gevonden op de grond, die van Rinus moet zijn. Rinus zit dus in een hoekje, gaat er alleen uit om te poepen, maar durft daar niet eens voor naar een kattebak! Rinus wisselt soms van plek, een bak bij hem neerzetten is dus ook lastig. We hebben nu geprobeerd om Sjaak 's nachts ergens op te sluiten, dat Rinus niet belaagd wordt door hem. Maar vannacht poepte en plaste Rinus dus weer niet op de bak.
Rinus vindt het duidelijk NIET leuk.
Wat is hier nog aan te doen? We willen nog graag proberen ze allen te houden!!!