Hond eet altijd gras

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

Hond eet altijd gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:52

Heey

Onze hond condor ( witte herder)
eet echt Altijd gras
overal waar hij loopt neemt hij een hap gras mee
Ik weetniet of dit wel goed is voor een hond om altijd maar gras te eten
of zal hij altijd last hebben van zijn maag?
Meestal eten honden dus gras als ze misselijk zijn ofzo
maar die van ons doet het echt iedere dag altijd !
Heeft iemand misschien ook een hond die graag gras eet ? Is het erg ofzo ?
of moeten we hem maar gras laten eten ? Koe

Wesco

Re: Hond eet altijd gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:54

Ik dacht dat honden gras eten omdat ze last hebben van hun maag.
Ik laat mijn hond geen gras eten want anders als hij moet poepen dan blijft er vaak poep met gras uit zijn kont steken.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 08-05-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:54

Onze hond doet dit ook vaker, maar zeker niet elke dag, zo af en toe staat hij ineens met een pluk gras in zijn mond Clown
Maar ik weet eigelijk niet of dit kwaad kan?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:56

Onze hond deed dit ook heel vaak, geen idee waarom. Soms moest ie wel eens overgeven daarna, maar vaak ook niet. Dus beetje vaag.
Haar zusje at altijd brandnetels?!?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:06

Honden eten over het algemeen vaak gras.
Met name in de periode dat ze aan het verharen zijn.

Honden wassen zichzelf waardoor er haren in de maag terecht komen. Door het eten van gras gaan ze overgeven (maag word geïrriteerd om het even zo te zeggen) Door het overgeven raken ze de haren in de maag kwijt.

Het is dus heel normaal en kan totaal geen kwaad Knipoog
Katten doen het trouwens ook Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:08

meissielief schreef:
Ik dacht dat honden gras eten omdat ze last hebben van hun maag.
Ik laat mijn hond geen gras eten want anders als hij moet poepen dan blijft er vaak poep met gras uit zijn kont steken.

Ik zou je hond gewoon gras laten eten, dat doen ze niet voor niks. Deels om de maag schoon te houden, soms om het braken te stimuleren, en soms zelfs omdat het stoffen bevat waar ze op dat moment behoefte aan hebben.
Dat er dan soms wat uit zijn kont steekt, en dat je er met een doekje langs moet, moet je dan maar voor lief nemen Knipoog
Wanneer je het opzoekt, zul je idd zien dat je je hond dat gras eten wel gewoon moet toestaan.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:07

Mijn hondje doet het ook, dat is net een koe... vroeger kondern wij ook niet trainen op gras, ze was constant aan het eten!
Nu, na 9 jaar... doet ze het nog.
Ze geniet er echt van!

( en ze krijgt echt wel eten Knipoog )

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:04

Onze hond doet het ook. Gaat hij op zijn zij liggen in het gras, grassprietjes plukken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:07

Het is goed voor de hond iig. De hond voelt zelf zijn/haar behoefte. De hond het verbieden vind ik zielig voor de hond.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:14

Die van mij doen dat ook regelmatig. Nou ja, de ene en de andere doet altijd alles na Clown
Ik heb ook altijd begrepen dat ze dat doen als ze buikpijn/last van hun maag hebben.
Maar ze hoeven bijna nooit over te geven. Ik laat ze gewoon doen iig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:17

Citaat:
gras eten

Vanaf het moment dat het gras begint te groeien gaan sommige honden daar vrolijk op kauwen.
Als honden gras eten, kan er nog een andere reden zijn dan het aanvullen van hun vitaminebehoefte.
Er zijn hondenbezitters die hebben gemerkt dat hun hond gras kauwt, nadat hij bijvoorbeeld diarree heeft gehad of andere duidelijke signalen van problemen met de spijsvertering. Na het eten van gras vindt de eigenaar de volgende morgen waterig, slijmerig braaksel voorzien van half doorweekt gras op de vloer. Soms bevat het braaksel een onverteerbaar object, bijvoorbeeld een stuk van een kapot gekauwd speeltje.
Dit zou dan betekenen dat gras eten (de gras sappen) een sterke braakreflex oproepen. er honden die gras eten en helemaal niet braken. Ze kiezen ook vaak het wat grovere, ruwe en vooral jonge gras. Gaat het om de eiwitten in het jonge gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:25

Dat het een tekort kan aanvullen verbaast mij wel, ik heb hele dure brok van de dierenarts, een klein zakje kost 28 euro, is ook speciaal voer voor oudere honden en honden met blaasgruis problemen. Het is heel geconcentreerd voedsel en idd mijn hond hoeft nog maar een fractie te poepen van wat hij eerst moest. Nu gewoon 2 keer per dag een klein drolletje.

Gras eten doet hij nog steeds, diarree heeft hij niet en kotsen doet hij niet. Vroeger zag ik wel dat hij wat deed kotsen, maar mijn hond bijt graag in pluisdekens, poppetjes en dergelijke, daar sabbelt hij op. Hij krijgt daar kleine pluisjes en haartjes van binnen en in zijn keel waardoor hij ook vaak moest hoesten. Nu zorg ik dat die stof niet meer kan pakken, dus bv een fleecetrui van ons die hij dan nam om op te sabbelen of aan gaat likken. Of een hondendekentje waar de stof pluizig van is.

Katten eten ook gras om hun haarballen op te kunnen kotsen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:52

mijn hond eet ook gras, maar kotsen doet hij niet hoor. Soms blijft het aan zijn kont hangen als hij poept, heel grappig zicht dan gaat hij heel raar lopen Clown Daarom heb ik altijd papieren zakdoekjes bij, dan trek ik het gras eruit zeg maar Clown sorry niet zo smakelijk maar bon weet niet hoe ik het netjes moet verwoorden Knipoog

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:46

Onze hond doet dat ook
Wij gefen hem van proplan 1 x in de week een soort grote keok maar dan voor honden uit de koeling komt dat
Infomeer even bij de dierenwinkel of ze dat hebben helpt echt eet nu geen gras meer

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:48

Soms doet hij het nog wel sorry zusje viel me lastig was ff de klus kwijt

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:50

Onze hond doet het als ze niet lekker is, maar dat mag iet van ons, anders gaat ze kotsen... Clown

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:48

mijn hond eet ook dagelijks gras en hoeft nooit te spugen
ik laat hem altijd lekker zijn gang gaan.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:52

honden doen dit inderdaad om hun maag 'schoon te maken'
de maag raakt echter geïriteerd, waardoor ze dus overgeven.
Als een hond zo nu en dan dus gras eet is dat dus heel normaal, maar je kunt je voorstellen dat het niet goed is als een hond permanent gras eet. Dan wordt de irritatie zo groot dat ze maagonsteking kunnen krijgen. Dit hebben wij gehad met onze hond. Zij eet werkelijk alles, en dus ook gras. Ze at op een gegeven moment zo veel gras dat ze dus ziek werd en niets meer at.

Let dus op dat je hond niet te veel gras gaat eten!