Babymus; High and Mighty Colour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Babymus; High and Mighty Colour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 14:38

Ik weet het, wat een naam voor een mus Huilen van het lachen. Een vriendin van mij kwam d'r mee.

4 dagen geleden was ik op stal en zag een mus liggen, dood weliswaar. Terwijl ik bezig was om het beestje op te rapen (de 2de die dag al op die plek) viel er iets op mijn hoofd .. Ik keek en zag dit beestje liggen, gelukkig had hij niets! Ik heb hem opgepakt met wat hooi en in een doosje gezet onder de plek waar hij vandaan kwam. Ondertussen was ik aan de andere kant bezig met m'n paard, maar na een paar uur nog geen ouders gezien te hebben heb ik hem maar meegenomen. Ik heb een hele tijd geholpen bij de vogelopvang hier in de buurt, en beschik over de nodige kennis om zo'n beestje groot te brengen. (anders was hij nu al lang dood geweest). Geen commentaar dus over het brengen van het beestje naar de opvang! Wij vangen vaker jonge vogeltjes op Knipoog

Foto's zijn met de ultraoude Canon powershot s50 genomen (compactcamera Clown), Tips zijn altijd welkom !! Lachen

De mooiste eerst (deze ga ik uitvergroten en aan de muur hangen).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En na de fotoshoot even iets eten ! Koffie (of thee)!

Shattered

Re: Babymus; High and Mighty Colour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:51

Is mijn musje niet ultra schattig ?? Verdrietig
No Cheer

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:53

hele mooie foto, vooral die eerste. hij is al best groot he?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:54

Zeker wel! Die eerste foto is idd het mooiste. Knipoog
Wat kijkt ie lekker chaggy trouwens. Zeker op foto 2 en 3.
Veel succes met hem, ik hoop dat ie t red.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:55

draaakje schreef:
hele mooie foto, vooral die eerste. hij is al best groot he?

Dankje ! Haha!
Ja hij groeit als kool, hij heeft nu bijna overal veertjes. Lachen Ik schat hem op 6/7 dagen oud, maar écht zeker weet ik het natuurlijk niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:56

Wat kijkt die brutaal de wereld in zeg Haha!
Die eerste foto is idd erg mooi Ja
Succes met grootbrengen!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:56

Frenka schreef:
Zeker wel! Die eerste foto is idd het mooiste. Knipoog
Wat kijkt ie lekker chaggy trouwens. Zeker op foto 2 en 3.
Veel succes met hem, ik hoop dat ie t red.

Dankje ! Haha!
Daar kan het arme beestje ook niets aan doen, ze zeggen toch altijd dat dieren op hun baasjes gaan lijken .. Clown

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:58

BrittKitt schreef:
Wat kijkt die brutaal de wereld in zeg Haha!
Die eerste foto is idd erg mooi Ja
Succes met grootbrengen!

Dankjewel ! Haha!
Brutaal is hij zeker Haha!, hij krijgt steeds meer praatjes!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:38

Even een update ! Lachen
Baby is een klein crimineeltje. Ik heb hem 2x buiten zijn doosje aangetroffen, eerste keer dacht ik dat het misschien "per ongeluk gebeurt was" 2x wist ik wel beter. Clown Dus konijnenkooi uit de zooi gehaalt buiten ( Misselijk erg leuk werkje als je bang bent voor insecten ) en op m'n kamer gezet. Ik ga met een gerust hart baby voeren. 3x raden.. Clown Baby uit zijn kooi. Dus ik zet hem d'r weer in en ga wachten tot hij een poging doet.. Niets.. Ik sta in de deuropening en doe het licht uit. En ik zie hem zo een paar keer tegen de spijlen aanvliegen en wurmt zich zo tussen een verbogen spijl door!! Nu heb ik de spijlen met handoeken afgedekt en nu gaat het niet meer.. (altans, baby is de hele nacht in zijn kooitje gebleven). Baby wordt groot !

Afbeelding
Met zijn uberhippe voerbakje Ja

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:42

Word ie nou ook tam? (ik bedoel zou dat kunnen?), of blijft er altijd wel iets wilds in m?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:07

ahh gossie wat een lieferd Tong uitsteken Foto vier van hierboven is echt té leuk!
Wat voor je hem nou eingelijk? En ben ook wel benieuwd of hij tam wordt, of laat je hem straks vrij?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:10

Valt me nu pas op hoe lang zijn pootjes zijn.
Leuk project heb je in huis gehaald Knipoog
Wanneer mag hij uitvliegen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:11

In hoeverre is het verstandig om zo'n beestje op een dergelijke manier op te laten groeien?
Hij wordt op deze manier wel erg tam, in de vogelopvang zitten ze voor zo ver ik weet iig nog met soortgenootjes?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:08

Kimmb schreef:
Word ie nou ook tam? (ik bedoel zou dat kunnen?), of blijft er altijd wel iets wilds in m?

Een beetje maar ik houdt zo veel mogenlijk afstand, ik denk dat je zo'n mus nooit 100% tam kunt krijgen als ze in het wild geboren zijn.

Aims schreef:
ahh gossie wat een lieferd Tong uitsteken Foto vier van hierboven is echt té leuk!
Wat voor je hem nou eingelijk? En ben ook wel benieuwd of hij tam wordt, of laat je hem straks vrij?

Hij is aardig tam, maar ik probeer zo veel mogenlijk afstand te houden omdat ik hem wel vrij ga laten. Een mus is een wild dier en ik zou het zielig vinden als zo'n beestje de rest van zijn leventje in een kooitje moet slijten. Hij krijgt nu universeel voer, zit alles in wat ze nodig hebben Knipoog. Je maakt het een beetje nat en kan het zo in zijn bekkie schuiven.

Kiara schreef:

Ja best lange pootjes, hij kan er aardig ver mee springen ! Haha!
Ik hoop dat hij over een paar dagen uit kan vliegen, ik kijk het nog even aan omdat hij nog een beetje moeite heeft met het zelf eten. Maar hij begint goed te eten ! Haha!

sronnie schreef:
In hoeverre is het verstandig om zo'n beestje op een dergelijke manier op te laten groeien?
Hij wordt op deze manier wel erg tam, in de vogelopvang zitten ze voor zo ver ik weet iig nog met soortgenootjes?

Hij wordt niet als knuffeldier gehouden hoor, wees daar maar niet bang voor Clown. De foto's maak ik als hij even uit zijn hok moet om het hok te verschonen dan kan hij hier even rondhuppellen. Het is niet zo dat ik uren met hem bezig ben Knipoog
Hier heb ik voor rondgebeld, maar helaas neemt de opvang in de buurt geen jonge vogels meer aan die niet zelf kunnen eten ivm de leeftijd van de eigenaresse. De andere in de buurt is gesloten, en degene in Utrecht neemt ook niets meer aan. Verder worden er héél weinig mussen binnengebracht, de records zijn toch de jonge eendjes. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:11

Lekkere vogelopvang is dat dan. Scheve mond

In de opvang hier stikt het altijd van de jonge mussen, merels kauwen etc. Eenden komen juist bijna niet binnen.

Succes ermee dan maar, en ik hoop dat hij niet al te tam wordt. Jammer dat hij niet bij soortgenootjes kan, maarja jij kan er ook niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-08 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:17

Hij is aardig tam, maar ik probeer zo veel mogenlijk afstand te houden omdat ik hem wel vrij ga laten. Een mus is een wild dier en ik zou het zielig vinden als zo'n beestje de rest van zijn leventje in een kooitje moet slijten. Hij krijgt nu universeel voer, zit alles in wat ze nodig hebben Knipoog. Je maakt het een beetje nat en kan het zo in zijn bekkie schuiven.

Kiara schreef:

Ja best lange pootjes, hij kan er aardig ver mee springen ! Haha!
Ik hoop dat hij over een paar dagen uit kan vliegen, ik kijk het nog even aan omdat hij nog een beetje moeite heeft met het zelf eten. Maar hij begint goed te eten ! Haha!

sronnie schreef:

Hij wordt niet als knuffeldier gehouden hoor, wees daar maar niet bang voor Clown. De foto's maak ik als hij even uit zijn hok moet om het hok te verschonen dan kan hij hier even rondhuppellen. Het is niet zo dat ik uren met hem bezig ben Knipoog
Hier heb ik voor rondgebeld, maar helaas neemt de opvang in de buurt geen jonge vogels meer aan die niet zelf kunnen eten ivm de leeftijd van de eigenaresse. De andere in de buurt is gesloten, en degene in Utrecht neemt ook niets meer aan. Verder worden er héél weinig mussen binnengebracht, de records zijn toch de jonge eendjes. Knipoog[/quote]

Ik vind het super goed dat je deze mus grootbrengt, daar dus helemaal niks over, maar het is neit helemaal waar dat er geen opvang in de buurt is die hem zou willen opvangen.
Onze opvang zit in Eck en Wiel dat is 20 minuten bij Culemborg vandaan en we hebben op dit moment zelfs 5 mussen zitten...
Dus als je hem echt in een opvang zou willen doen kan dat.
Los daarvan denk ik dat je wel goed bezig bent hoor. Ik hoop alleen dat je ook de kans hebt hem goed te leren vliegen (dus vooral ruimte, het leren doet hij zelf wel) voordat hij los gaat...
Succes verder.

edit: ons topic:
[BB] [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:18

Als dat zo is zou ik hem toch liever bij Nickeltje brengen, dan zit hij tenminste bij soortgenoten en dat is wel zo belangrijk.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:30

@ Nickeltje
Echtwaar, dat wist ik niet Haha! !
Ik stuur je even een pb'tje Knipoog.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:52

aah wat lief!
zo heb ik een keertj een merel gehad!