konijn maakt zich enorm druk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

konijn maakt zich enorm druk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 21:08

ik had mijn konijn, twix net in een rennetje al een tijdje. maar toen zat blijkbaar in de tuin van de buurvrouw hun jonge hond, july.
en die was al erg naar twix aan het kijken. Twix raakte enorm in paniek, en beukte met alle kracht met zijn hoofd tegen het rennetjeshekje aan. daardoor gingen de spijlen iets opzij, zat twix met zijn hoofd vast, en vloog het hekje open. daarna zette hij zijn poten tegen het hekje en maakte zijn hoofdje vrij. de haren vlogen eraf. (niet overdreven). Dit gebeurde allemaal toen ik net kwam aanlopen, en ik schrok me natuurlijk rot, maar het ging zo snel dat ik niet meer kon ingrijpen. Daarna ben ik naar twix toegegaan, en ben ik bij hem gaan zitten, en heb ik hem gemasseerd. Daarna terug in het hok gezet. Verder heeft hij gelukkig geen wonden ofzo.
maar ik vind het wel vervelend dat hij zo in paniek raakt, want nou vind ik het een beetje eng om hem weer in die ren te zetten, want zo komt er weer een kat of een hond, en dan raakt ie weer zo van streek...
wat kan ik nou doen? ik vind het ook zielig om hem de hele dag in zijn hok te laten zitten, en los lopen kan wel, maar dan moet ik hem de hele tijd in de gaten houden, omdat ie anders alle bloemen opeet, en dat kan natuurlijk ook niet de hele dag

Anoniem

Re: konijn maakt zich enorm druk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:45

Is het niet gewoon een kwestie van wennen dat je konijn even wennen moet aan zijn nieuwe omgeving? Vind je probleem best wel opvallend.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:21

hoezo opvallend?
en aan welke nieuwe omgeving? wat bedoel je?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:03

je moet zorgen dat je konijn zich altijd kan verstoppen !!
Een konijn kan doodgaan aan stress zorg dus voor een nachthok of een grote doos oid waar ze zich in kan verstoppen als er gevaar dreigd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:52

saskiakefie schreef:
hoezo opvallend?

saskiakefie schreef:
Twix raakte enorm in paniek, en beukte met alle kracht met zijn hoofd tegen het rennetjeshekje aan. daardoor gingen de spijlen iets opzij, zat twix met zijn hoofd vast, en vloog het hekje open. daarna zette hij zijn poten tegen het hekje en maakte zijn hoofdje vrij. de haren vlogen eraf. (niet overdreven).

Je zegt het zelf al, dit is geen normaal konijnen gedrag, althans niet van een konijn wat zich happy voelt. Heb al jaren konijnen maar dit nog nooit gezien of gehoort.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 19:07

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:15

Logisch dat je konijn zo reageerd. Het is een prooidier en dat wil vluchten als er een roofdier in de buurt is. Zorg voor genoeg schuilgelegenheid in de ren. Dus een nachthok vol hooi oid.

Daarbij raad ik je aan je ren met fijn gaas af te zetten, want als hij nu al zijn hoofd erdoorheen duwt kan het nog een keer gebeuren als hij in de stress schiet. Dan kan je beter veiligheid voor alles nemen.

Filmpje vind ik niet raar. Konijnen zijn hele goede springers. Deze weet het goed te gebruiken om te kunnen ontsnappen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:15

O maar dat verklaard een hoop zeg Clown Wat een bijzonder konijn, mijn konijnen hebn ik nog nooti zo zien doen, hip hip is alles en af en toe een stamp als ze eten willen, of een drie dubbele salto als ze eens in het jaar los mogen, that's all....
Jij heb wel een heel gaaf konijn hoor, denk dat ie zich gewoon niet graag op laat sluiten, zoals hij springt lijkt wel een kat! Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 19:21

nee, hij houdt er inderdaad zeker niet van om opgesloten te worden. Hij is ook wel eens uit de tuin ontsnapt en vonden we hem bij iemand anders in de tuin, of zelfs huppelde ie een keer vrolijk over de weg...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:34

Als je niet wil dat hij ontsnapt gewoon wat gaas er overspannen. Kan je konijn er niet uit en kan er geen roofdier in.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:38

oke bedankt