Met je hond zwemmen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Met je hond zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:52

Hallo iedereen,
Ik wou morgen met m,n hond gaan zwemmen maar het mag niet van m,n ouders, ze heeft nog nooit eerder gezwommen en ik wou dat morgen dus gaan doen in een kanaal (er is wel een stijger waar ze makkelijk in/uit kan),, wat vinden jullie ervan, en zou ze dan ook echt kunnen verdrinken? er is hier helaas ook geen strand in de buurt alleen een kanaal. Misschien kunnen jullie mij ervan overtuigen of het wel/niet kan.
Alvast bedankt

frankiej

Re: Met je hond zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:57

in een kanaal zwemmen lijkt mij sowieso vrij link. ga je zelf ook zwemmen of alleen je hond? als je alleen de hond wilt laten zwemmen, kun je hem eerst laten proberen in een wetering of brede sloot.
overigens hebben ze mij wel eens verteld dat als je samen met je hond gaat zwemmen, je op moet letten dat de hond niet op je klimt en jij dus koppie onder gaat en als het helemaal fout gaat ook nog verzuipt. uit ervaring met een duitse herder weet ik wel dat ie meteen naar je toe komt zwemmen zo gauw jij aan het zwemmen gaat.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 06-05-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:57

Als ze het nog nooit eerder gedaan heeft moet je eerst bij een strandje beginnen. Zoals bij een plas of iets dergelijks. Niet meteen in het kanaal. Nu zou ze meteen van de steiger in het water moeten springen. Ze kent de diepte niet, heeft nooit gezwommen dus heeft geen idee waar ze aan begint. Over het algemeen kunnen ze niet zelf op de steiger komen. Vind het levensgevaarlijk want als er iets misgaat kunnen jullie er allebei slecht vanaf komen.

Daarnaast, luister toch gewoon naar je ouders. Nee is nee, ze willen het niet en daarmee basta Knipoog

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:00

Oke, ik zal is kijken of er toch niet ergens een strandje is ofzo, dat is idd wel wat veiliger want moet er niet aan denken als ze verdrinkt ofzo

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:02

in een kanaal zou ik nooit doen de zuigkracht van de schepen die daar doorheen varen is te sterk voor je hond! en nu nog te koud voor jou, denk ik..
als je het toch doet kan je hem aan een uitlooplijn doen aan een tuigje op die manier kan je hem in nood no naar de kant trekken.. maar vindt het een slecht idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:04

Nino94 schreef:
Oke, ik zal is kijken of er toch niet ergens een strandje is ofzo, dat is idd wel wat veiliger want moet er niet aan denken als ze verdrinkt ofzo

Idd, dus ga eens samen met je ouders haar laten zwemmen. Want als jij het nu stiekem toch gaat doen zul je bijna altijd zien dat er iets gebeurd. Ze hoeft niet meteen te verdrinken maar kan zich ook openhalen aan iets op de bodem of wat dan ook. En als je ouders er dan achter komen dat je haar hebt laten zwemmen kunnen ze je niet meer vertrouwen met de hond. Dat zou ook jammer zijn.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:05

Ik heb er vanochtend zelf ook gezwommen was opzich niet super koud, maar jullie hebben me overtuigd het is idd een slecht idee;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:05

Nino94 schreef:

denk je er ook aan dat je zelf niet verdrinkt?? lijkt me belangrijker dan je hond

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:10

Ja natuurlijk:P ik kan er zelf wel makkelijk uitkomen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:54

Ik zal nooit in een kanaal gaan zwemmen, daar zitten onverwachtse stromingen in en ook al kan je er zelf uitkomen, dan kan je nog ondergetrokken worden.
Dan kan je beter bij een strandje gaan, dat is voor je hond ook fijner als het water geleidelijk dieper wordt.