Ik denk zelf aan kalkpoten, en hiervoor ga ik ze ook behandelen. Maar wist niet dat ze daar mank van gaan lopen. Je ziet in ieder geval niet duidelijk dat het kalkpoten zijn. Maar behandelen kan nooit kwaad.
Kalkpoten kan enorm pijnlijk zijn en langs de poten tot heel hoog aan het bovenbeen ook het verenpak aantasten. Dat kan het op zich wel zijn... Behandelen kan zeker nooit kwaad, maar behandel ze dan wel echt goed, ook de nabehandeling, anders (als dat het is) heb je het over een paar maanden terug...
Ja hoor. Wij hebben van de dierenarts een vloeibaar goedje dat je met een tandenborstel goed op de poten moet wrijven en dat moet je na 1 week nog een keer herhalen... Zodra ik mn moeder spreek, zal ik vragen hoe het heet...
Ik denk idd ook klakpoten, onze kippen hebben dat ook gehad, volgens mij moesten we er groene zeep op smeren maar dat weet ik eigenlijk niet meer zo zeker
Vaseline doen we thuis niet aan... We hebben ruim 60 kippen en vaak ook kippen in de opvang die binnen komen met kalkpoten en die behandelen we dus gewoon op het moment dat we kalkpoten vaststellen...
En als na behandeling, wat doe jij dan? 1 keer in de zoveel tijd de pootjes insmeren met Vaseline?
Eilik als ik eerlijk ben doen wij het ook als we het vaststellen, bedenk ik me net. En dan gewoon smeren tot het over is, duurt niet zo erg lang. Bij ons geen middeltjes oid, gewoon vaseline
ik smeer de poten van mijn kippen regelmatig in met zoonebloem olie. olie in een bekertje en als de kippen op stok zitten met een kwastje olie over de pootjes gaan gaat heel makkelijk en snel en zonder veel stress voor de kippen.