Zwemmen met mn labradors!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Zwemmen met mn labradors!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:20

Hai bokkers,

Gisterochtend heb ik mijn 2 goedzakken meegenomen naar een prachtig meer, hier vlakbij..super mooi uitzicht, redelijk schoon water, makkelijk duik plekjes, alleen heel veel ganzen Clown
ze vonden het heerlijk. helaas heeft mijn jongste hond er een Cold Water Tail opgelopen dus het is neit zo gegaan als we wilden Verdrietig maar wat hadden ze een plezier zeg.
Ik heb mijn oudje lang geleden zo blij gezien, ze was weer helemaal zichzelf. Ze is wat ouder aan het worden en krijgt kwaaltjes, maar die leek ze helemaal te zijn vergeten.
Ik heb er wat foto`s van gemaakt Lachen

Het meer (plas is het eigenlijk)..met mij ervoor Cool het gaat om het uitzicht Vork
Afbeelding

Dikke (de oudste) geniet van het moment, mn jonkie (Bailey) rent ondertussen als een dolle door het water en over het land Haha!
Afbeelding
http://i140.photobucket.com/albums/r1/m ... C00534.jpg
Brrr, wel koud en nat hoor
Afbeelding
Dikke vindt wat ganzenpoep Vork
Afbeelding
Samen erin
http://i140.photobucket.com/albums/r1/m ... C00544.jpg
Samen eruit
http://i140.photobucket.com/albums/r1/m ... C00572.jpg
Dikke, vond de sloot aan de overkant leuker Cool
Afbeelding
Ik ben niet gekkkk, ik ben een sneltrein Haha! Cool
Afbeelding
Afbeelding
Cool
Afbeelding
Waterratten
Afbeelding
Jammer genoeg wat overbelicht..foto`s zijn allemaal gemaakt met een telefoon, Dikke is erg wit en de schoon scheen.
Afbeelding

En een oude foto:
http://i140.photobucket.com/albums/r1/m ... C00135.jpg
Zijn ze niet prachtig Haha!

Wall_

Re: Zwemmen met mn labradors!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:37

Wat een leuke honden! Lovers
Haha, wel een stel ransbakken. Hoelang heb je erover gedaan voordat ze weer een beetje toonbaar waren? Clown

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:40

Ziet er leuk uit

Wat is een cold water tail?? Heb ik nog nooit van gehoord.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:49

Wat een schatjes zeg! Ze hebben idd dikke lol! Fijn zo Lachen
Hopelijk gaat de CWT gauw over. Ach gut

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:19

Wall_ schreef:
Wat een leuke honden! Lovers
Haha, wel een stel ransbakken. Hoelang heb je erover gedaan voordat ze weer een beetje toonbaar waren? Clown

whahaha heb ze gewoon weer in dat meer gegooid, dat water was behoorlijk helder. de sloot was een en al modder en viezigheid Vork

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:21

Zwemmersstaart:

is een gekneusde staart. De staart hangt dan slap naar beneden en kwispelt niet meer. Dat kan vanaf de staartaanzet zijn, maar ook na een paar centimeter. De hond heeft pijn. Het komt vooral voor bij werkhonden, zoals bijv. Retrievers, Engelse Setters, Beagles, Foxhounds en English Pointers.

Andere benamingen hiervoor zijn: cold water tail (CWT), broken tail, broken wag, limber tail syndrome, dead tail, slappe staart of gewoon koud water staart.

Typerend voor deze 'slappe pijnlijke staart' is, dat de staart vanaf de staartwortel voor ongeveer 1/3 van de totale staartlengte horizontaal staat en ongeveer 2/3 haaks naar beneden is gericht. De staart blijft in deze positie staan, zelfs wanneer de hond actief of enthousiast is, m.a.w. hij kan bijv. niet meer kwispelen, heeft moeite met te gaan zitten etc.
Het ontstaan van een zwemmersstaart is niet erg duidelijk, maar het kan ontstaan na het zwemmen (niet alleen in koud water, maar ook in te warm water) of na inspanning van de staart.

De 'behandeling' bestaat uit rust en een tochtvrije en warme omgeving (kamertemperatuur). Pas op met het geven van pijnstillers. Na een paar dagen tot hooguit 2 weken gaat het vanzelf weer over.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:22

Liedje schreef:
Wat een schatjes zeg! Ze hebben idd dikke lol! Fijn zo Lachen
Hopelijk gaat de CWT gauw over. Ach gut

jah hoop ik ook, maar zal even duren Ach gut

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:23

CWT staartsyndroom wat is dat?

CWT staartsyndroom in het Nederlands "koud waterstaart" komt vooral voor bij honden die regelmatig met koud water in aanraking komen.

Labradors die voor de jacht worden gebruikt zullen hier eerder last van hebben dan “huishonden” die veel minder met koud water in aanraking komen.
Dierenartsen die zullen dit veelal niet snel ontdekken.

Het wordt het meest gezien in het werkhonden zoals Engelse Pointers, Engelse Setters, Foxhounds, en bij Retrievers waaronder dus ook de Labrador.

Typerend voor een koud waterstaart is dat de staart vanaf de staartwortel voor ongeveer 1/3 van de totale staartlengte horizontaal staat, en ongeveer 2/3 haaks naar beneden is gericht.
De staart blijft in deze positie staan zelfs wanneer de hond actief of enthousiast is. Bij een gezonde hond zal de staart van de hond die niet meer geprikkeld wordt na ongeveer een minuut terug komen tot een normale positie.
Totaal verschillend dan bij een hond die "koud waterstaart" heeft.
De staart zal dan in de positie blijven staan.

Het kan voor de hond vooral bij de wortel (het beginpunt van de staart) zeer ongemakkelijk en pijnlijk zijn.
Het beste “medicijn”is rust, dus de hond niet actieveren.
Het volledige herstel van een “koud waterstaart” is normaal gesproken twee weken.
Bij eenderde van de gevallen komt het later weer terug.

Als U er voor zorgt dat de staartwortel warm blijft zal dit de pijn kunnen verlichten.

De oorzaak van een “koud waterstaart” is niet bekend, omdat het meestal voorkomt bij harde “workouts” (vooral bij honden met een slechte conditie), de zware jacht, en het zwemmen of het baden in te koud of te warm water wordt verondersteld dat het te koude of te warme water de oorzaak is.

Er wordt ook gezegd dat de oorzaak komt door de bouw van de staart (hoog geplaatst en zeer actief), het geslacht (komt vaker voor bij reuen), en dat de voedingsfactoren ook wordt gezien als een van de mogelijke oorzaken.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:51

Gave foto's joh! Lekker dagje poedelen. Haha!

Heb je toevallig een Sony Ericsson? *LOL*

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 21:25

ja Haha! W580i volgens mij Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:37

Pel schreef:
ja Haha! W580i volgens mij Haha!

Ik herkende de soort foto's al. Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:48

wat een leuke foto's Lachen
balen van de CWT.. maar meestal is dat binnen 2/3 dagen toch wel weer over ?
even rustig aan doen .. Lachen

en inderdaad lekker die bonde labjes en zo'n modderplasje Tong uitsteken

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:01

Leuke foto's! Lekker blij zijn ze, echt leuk om ze altijd zo op te zien vrolijken en hyper zien doen hè *LOL*
Net die van ons ook laten zwemmen, heeeelemaal gék werd ie, haha!
Beterschap aan je jongste hondje! Ach gut