Ik heb een konijn van alweer bijna 1,5 jaar oud: een gecastreerd mannetje. Sinds een paar dagen eet hij iets minder goed: hij krijgt evenveel eten als normaal, maar heeft in mijn ogen wat minder 'honger', eerst viel hij er vaak, vooral 's ochtends, echt op aan. Nu eet hij het wel op, maar hij laat soms een beetje liggen wat hij dan pas later opeet. Hij drinkt verder normaal, heeft geen diarree. Hij is ruim twee weken geleden ingeënt tegen myxomatose en VHS maar daar is hij toen niet ziek van geweest of wat dan ook.
Ik maak me eigenlijk geen directe zorgen, omdat hij z'n eten uiteindelijk wel opeet en verder niks lijkt te hebben (ogen en oren zijn schoon, vacht ziet er verder prima uit). Zijn hok staat binnen, dagelijks mag hij één of twee uurtjes er in ieder geval uit om een beetje rond te springen

Ik vroeg me alleen af of er nog andere konijnenhebbende bokkers zoiets kennen? Ik dacht dat het misschien door het weer kwam, het is de laatste dagen ineens een stuk warmer dan eerst.
Als het zo blijft, ga ik even naar de da met hem, maar ik wacht daar liever nog heel even mee aangezien dat meestal ook een aardig stressvolle gebeurtenis is in zo'n reiskooi enzo.